Avatar billede frissh Nybegynder
13. januar 2002 - 11:19 Der er 4 kommentarer

kryptering

Hvordan laver jeg kryptering på en hd, så det område hvor styresystemet (win2k) også er krypteret ?

Har prøvet at oprette et krypteret drev/mappe der fylder hele hd\'en.

Problemet er bare at hvis styresystemet ligger i dette krypterede område, er det ikke muligt at indlæse styesystemet, da man kun kan få adgang til krypterede område inde fra styrestemet !!!!

Bruger pgp disk encryption for øjeblikket, men er interesseret i at kryptere ALT på min hd inkl mit styresystem, så password kommer ved opstart eller bootup
Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. januar 2002 - 23:53 #1
du må have en masse hemmelige ting i dit styresystem... :)
Avatar billede bjd Nybegynder
19. januar 2002 - 15:47 #2
Så kan du nok ikke forvente at kunne boote fra din hd :o)
Kunne dog gøres ved at boote fra disk..
Avatar billede peterlund Nybegynder
12. februar 2003 - 15:29 #3
Du kan investere i Safeguard easy.

Kryptere hele disken.

http://www.safeguardeasy.com
Avatar billede mallus Nybegynder
29. maj 2003 - 23:21 #4
SafeBoot er et udmærke krypteringsprodukt som krypterer hele harddisken. SafeBoot Solo kan downloades som evalueringsversion fra:

www.safeboot.com