Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
13. januar 2002 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Counting + mysql

Jeg har nogle rækker i en tabel, hvor værdierne i rækkerne er \"0\" eller \"1\". Disse værdier repræsenterer naturligvis alt muligt forskelligt.

Jeg vil gerne lave en \"tæller\", som gennegår denne række, og såfremt tallet er \'større end eller lig med\' \"1\", så bla bla bla.......else......bla bla...

Men hvordan gør jeg dette :-/
Avatar billede webmonster Nybegynder
13. januar 2002 - 15:54 #1
select * from tabel where raekke >= 1
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2002 - 16:33 #2
$result = mysql_query(\"SELECT etEllerNulKolonne FROM table\");
while ($array = mysql_fetch_array($result)) {
  if ($array[\'etEllerNulKolonne\'] >= 1)
    echo \"Do this\";
  else
    echo \"Do that\";
}
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
14. januar 2002 - 15:09 #3
Det er omvendt - jeg formulerede det nok forkert. Jeg har mange kolonner i samme tabel, hvor hver række således kommer til at bestå af flere \"0\" eller \"1\".

Det er egentlig mere while-løkken jeg gerne vil have simplificeret. Der er nemlig kun et tilfælde, fordi jeg kan sortere i SQL-kommandoen. Herefter skal ALT fra denne række trækkes ud. Kan dette lade sig gøre på en enkelt måde?
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
18. januar 2002 - 13:14 #4
Tak for hjælpen :)