Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 00:37 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Vudering af personlig hjemmeside

Hej,

Jeg er ikke en god designer, men jeg kunne godt taenke mig at hoere jeres kritik paa min side:

http://www.djernaes.dk/martin/

Martin
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. januar 2002 - 00:41 #1
enkel og let navigerbar, ikke så ringe endda :-)
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 00:42 #2
;-)
Avatar billede avlund Nybegynder
15. januar 2002 - 00:42 #3
Tjaeh, den kunne faktisk være meget værre (har netop besvaret et spm om en side der VAR meget værre). Farverne er det eneste der umiddelbart falder mig i øjnene, og så måske at ovalerne i menuen er lidt kantede.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 00:43 #4
Et \"tegnet/designet\" logo ville ikke skade.

Din menubilleder er for hakkede.

Din tekst tror jeg ville være pænere som en Verdana istedet for den nuværende (Times New Roman?).

Med de ændringer er den ikke så ringe.
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 00:48 #5
Hej,

Faktisk er det et valg at reducere grafikken \"saa meget som muligt\".

Hvad angaar menu\'erne. Er der nogen maade nemt at oprette saadanne \"knapper\". Jeg har mine fra en website der genere dem ud fra stoerelse/farve/osv. For at vaere helt aerlig, saa gider jeg ikke sidde med en grafik editor hver gang jeg skal have en ny knap.

Noget a la \"makebutton \"MyText\" template.png output.png ville naturligvis goere at jeg nemt ville kunne lave dem igen, men jeg er ikke lige bekendt med en \"nem loesning\".

Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 00:51 #6
Ang. knapper - så kan du måske hente lidt inspiration fra et par af mine test\'s:

http://www.demenskonsulent.dk/x/test.htm
Avatar billede avlund Nybegynder
15. januar 2002 - 00:53 #7
Nej hør nu her, lad hm bare bruge grafiske rollovers. Alle andre bruger CSS nu om dage, det ser så samlebåndsagtigt ud efterhånden.
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 00:54 #8
Ja men det er jo ren tekst ;)

Test2 kan jeg godt lide, og jer er egentligt stor fan af ren tekst. Nu havede jeg lige vaendet mig til tanken om at have grafik knapper med runde ender ;)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 00:55 #9
avlund>>Nå det er med den på?

Ja, mange bruger css - men det kan skam også se lækkert ud + det reducerer loadtiden væsentligt.
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 01:00 #10
Hej,

Jeg har selv brugt (lidt) css, og syntes egentligt at det er i god traad med min egen holdning.

paa demenskonsulent.dk er en \"news ticker\" - den er flot/simpel ... min ros til forfatteren.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 01:02 #11
Kan jo også varieres meget - tjek den nye menu jeg netop er (næsten) færdig med http://www.demenskonsulent.dk/test/test.htm

Men dermed ikke sagt at alm. imageswaps er forkerte - bruger dem selv ofte.
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 01:03 #12
Ude til venstre bruger du jo selv images til den \"foerste\" menu. Selv er jeg ikke meget for disse popup dimser ;)
Avatar billede fbb Nybegynder
15. januar 2002 - 01:08 #13
Pelkjaer.. den er syg nok den menu.. sad lige og kigge med :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 01:09 #14
igen - jeg siger ikke at der er noget galt med brug af billeder - men det var dig selv der efterlyste en nem metode at tilføje nye punkter på - uden at skulle åbne et grafikprogram :)
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 01:11 #15
Jeg ville bare \"kommentere\" den ... bare for at sige noget ;-)

I skal have tak for jeres kommentare, dem vil jeg taenke paa i fremtiden.

Hvis der er flere der har noget at sige, ja saa hoere jeg gerne fra jer....
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 01:12 #16
fbb>>thanks :)
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 01:17 #17
Velbekomme
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. januar 2002 - 01:19 #18
djernis>>Ja tak for points - hvis det var det du siger \"velbekomme\" til ;D
Avatar billede djernaes Nybegynder
15. januar 2002 - 01:22 #19
i == ae ;-)

OK jeg misforstod din tak til fbb, men skidt...