Avatar billede henrikbremer Nybegynder
15. januar 2002 - 16:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Partionering af 60GB Harddisk i XP

Jeg ahr lige fået mig en ny HD og har dermed også fundet ud af, at gode gamle Fdsik ikke eksistere mere. Hvordan gør jeg så - NEMMEST
Avatar billede kf Nybegynder
15. januar 2002 - 16:27 #1
Du skal finde dig en startdiskette til win98, der ligger fdisk på. eller prøv at få fat i det program der hedder: pqmagic
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
15. januar 2002 - 16:31 #2
Kan man virkelig bruge FDisk fra Win 98. Giver det ikke problemer. Jeg mener, hvis det virker, er der vel ingen grund til, at det ikke skulle følge med XP???
Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. januar 2002 - 16:35 #3
Boot på din win98 startdisk eller win ME startdisk indeholder også fdisk eller endnu bedre
prøv med ontracks disk manager - det går meget hurtigere
Avatar billede rostved17 Nybegynder
15. januar 2002 - 17:35 #4
Kan man ikke bruge diskmanageren i Xp?

Jeg har da før startet med at lave en System Partition med fdisk, og så partitioneret resten i XP, uden problemer..?
Avatar billede msmows Nybegynder
15. januar 2002 - 18:04 #5
Jo, nemlig brug diskmanager, det giver samtidig mulighed for at lave \"dynamic volumes\".
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
15. januar 2002 - 18:25 #6
Hvad betyder Dynamic Volumes? Tak i øvrigt
Avatar billede dgj Nybegynder
16. januar 2002 - 17:13 #7
Få en af dinne venner til at lave en boot-diske til Windows ME Da windows 98 disken kan ikke tage mere end en harddisk 26588MB hvor Windows Me disken kunne tage min 60GB harddisk.

så det er mit råd
Avatar billede msmows Nybegynder
17. januar 2002 - 18:34 #8
Dynamic volumens er en speciel måde at tumle disken på i w2k/xp, det gør det muligt at ændre volumen (partitionen) dynamisk, man f.eks samle flere fysiske harddiske som én volumen, dvs. at f.eks 4 harddiske ses som én disk, alletiders ved videoarbejde.
På Microsofts hjemmeside kan du finde en god detaljeret forklaring.