Avatar billede jabp Nybegynder
15. januar 2002 - 19:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vælg en post fra en Mysql database.

Hejsa

Jeg skal bruge et system der kan vælge en tilfældig post fra min mysql database.

Jeg har prøvet med denne, men den giver en fejl.
Set Rstest = Conn.Execute(\"SELECT * FROM Bruger\")

If not Rstest.EOF Then
  Randomize()
  Move = Int(Rstest.RecordCount * Rnd) + 1)
  Rstest.Move(Move)
  Response.Write Rstest(\"Brugerid\")
Else
  Response.Write(\"Der er ingen poster i tabellen.\")
End If

Den det vierk ikke.

Jeg har prøvet med andre script, men da min først post starter med 20001 så valgte den hele tiden post 20001

Den skal altså vælge et tal fra 20001 og til rigtig mange, men det kan godt ske at nogle af posterne er slette, så dem skal den springe over :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2002 - 19:51 #1
prøv

  select * from bruger order by rand() limit 1

så får du én tilfældig bruger
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2002 - 22:39 #2
erik: Se så her, jeg har gjordt lige sok du sagde, men den vælger hele tiden 20001

http://www.vindtitusind.dk/datatest.asp
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2002 - 22:41 #3
Her er hele koden:

<HTML>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={MySQL};SERVER=mysql.vindtitusind.dk;DATABASE=vindtitusinddk;UID=xxxxxxxxxxxxxxx;PWD=xxxxxxxxxxxxxxx\"
%>
<Body>
<%
Set Rstest = Conn.Execute(\"Select * from Spil order by rand() limit 1\")
haha = Rstest(\"Brugerid\")
%>
<%=haha%>
</body
<HTML>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2002 - 22:48 #4
Ja, og den vælger mange forskellige. Ikke?
Avatar billede jabp Nybegynder
15. januar 2002 - 22:48 #5
Hej

For det først undskyld at jeg brugte min anden bruge Cyberfinn, men jeg havde lige fået fat på passwordet, og så skulle jeg lige logge ind, og jeg glemte at logge ud igen.

Jeg bruger bruger Jabp, fordi at min jeg ikke havde passwordet til min Cyberfinn bruger, men har lige fået den, så jeg har burugt min Jabp lige siden.

Jeg har sendt en mail til Admin om at slette jabp, da jeg hedder Cyberfinn alle andre steder på nettet :) Men de har hvis travlt med E3 :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2002 - 22:52 #6
Jeg gider ikke høre på dine forklaringer. Jeg gider ikke hjælpe folk, der
har 2 brugere, årsagen ligegyldig.

Er du venlig at AFVISE MIT SVAR straks.
Avatar billede jabp Nybegynder
15. januar 2002 - 22:52 #7
erikjacobsen: Hvad ?? Kig selc på
http://www.vindtitusind.dk/datatest.asp ved mig vælger den kun 20001 :(
Avatar billede jabp Nybegynder
15. januar 2002 - 22:53 #8
Erik: Det må du undskylde, men jeg snyder sku ikke det lover jeg dig, og du kan selv kontakte Admin og spørge om jeg ikke har ret i at jeg har sendt en mail om at slette min bruger \"Jabp\"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. januar 2002 - 08:46 #9
http://www.eksperten.dk/spm/159137

Jeg synes forklaringen lyder plausibel nok. Alt er vist i den skønneste orden, lige bortset fra de sløve admins :)

NanoQ
Avatar billede jabp Nybegynder
16. januar 2002 - 14:50 #10
ok, tak nanog :)

Jeg er glad for at I allesammen ikke bliver sur.
Avatar billede jabp Nybegynder
16. januar 2002 - 15:54 #11
Jeg fik det til at virke med eriks svar, men da han ikke vil have point tager jeg dem selv.