Avatar billede pappasmirf Nybegynder
16. januar 2002 - 11:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søg på del af ord?

Hej jag har en database hvor jeg har nogle adresser.
Jeg vil søge på bynavn. Idatabase står der f.eks Odense M. Jeg vil godt kunne søge kun på Odense uden m\'et men vil godt ha det står sammen i databasen.[Odense M] Kan man det?og Hvordan
Mvh Pappasmirf
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
16. januar 2002 - 11:31 #1
sådan:

SELECT BYNAVN FORM TABEL WHERE BYNAVN like \'%$SOGTXTG%\'
Avatar billede proaccess Nybegynder
16. januar 2002 - 11:32 #2
SELECT * FROM Bynavne WHERE bynavn LIKE \"%Odense%\";
Avatar billede hirayz Nybegynder
16. januar 2002 - 11:32 #3
hvis du søger på %odense% finder den alt med odense i

det skal du bare sætte ind i dit script %%

jeg ved ikke hvad sprog du bruger men det er sikkert PHP når det er MySQL så det kan jeg ikke hjælpe med men jeg ved det er %%

Avatar billede hirayz Nybegynder
16. januar 2002 - 11:32 #4
damn for sent!
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2002 - 11:36 #5
så skal du bare huske at mikkel_robins ikke virker fordi han glemte caps lock :)

Der er forskel på store og små bogstaver i tabeller og deres felter.
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
16. januar 2002 - 15:54 #6
Jeg ville også kunne søge på Odense M
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
16. januar 2002 - 15:59 #7
Øhh det kan man også når man husker at skrive odense m i databasen og ikke kun odense :)
Avatar billede proaccess Nybegynder
16. januar 2002 - 16:03 #8
** LOL **
Avatar billede pappasmirf Nybegynder
17. januar 2002 - 08:49 #9
ok det virker ikke helt. Hvis man ikke skriver noget i søgefeltet får jeg hele databasen. Kan man ungå det med en anden søgefunktion end like\'%sogeord%\' ?