Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
21. januar 2002 - 17:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl med formattering...

Hej

Når jeg prøver at formattere et C drev på min bærbare computer, får jeg denne besked
Prøver at gendanne allokeringsenhed 51.324
Efter 5-10 min. stopper computeren og skriver at den ikke kunne formattere.

Er der nogen der har en løsning for dette?

På Forhånd Tak,
/Daniel Dipó
Avatar billede darkside Nybegynder
21. januar 2002 - 17:33 #1
Det er disken der er ved at gå....der er desværre ikke så meget at gøre ved det ud over at købe en ny disk..
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
21. januar 2002 - 17:48 #2
Er du sikker på at der ikke er en anden mulighed end at købe en ny?
Avatar billede darkside Nybegynder
21. januar 2002 - 17:52 #3
Du kan prøve at køre en scandisk på den og se om den kan rette fejlene, men når den skriver det som den gør betyder det somregel at der er ridser i de plader inde i selve HD\'en
Avatar billede jytteq Nybegynder
21. januar 2002 - 17:54 #4
darkside har ret, en ny disk skal der til.
Hvad med garanti?
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
21. januar 2002 - 18:03 #5
Der er desværre ingen garanti på...
Er det muligt at den kan \"overse\" de ridser, eller rette ridserne selv?
Avatar billede darkside Nybegynder
21. januar 2002 - 18:05 #6
Det er fysiske ridser i selve pladen i HD\'en, tror desværre ikke du kan få disken til at \"overse\" dem...det bedste du kan gøre er at købe en ny disk, Bad Blocks har det med at sprede sig.
Avatar billede razor16 Nybegynder
22. januar 2002 - 21:36 #7
Prøv med PARTITION MAGIC  Kanon program hvis man ikk kan formatere. OG let at bruge.
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
22. januar 2002 - 23:36 #8
Der er lavet fdisk; den er delt i 3 drev. De to af dem kan godt formatteres, men det kan den sidste ikke, som er det primære drev, nemlig "C".

Hvordan løser man det så med Partition Magic
Avatar billede razor16 Nybegynder
23. januar 2002 - 08:02 #9
Har du Partition magic ??  (det er et program til at "styrer" dine harddisk, der kan du dele dem op, du kan formatere dem og du kan convertere dem.)
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
27. januar 2002 - 23:07 #10
Sorry...det virkede ikke