Avatar billede stimpy Nybegynder
23. januar 2002 - 21:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

*.domain i IIS

Hejsa

Jeg har en IIS server kørende med et par domains på.

Jeg vil gerne have at *.domain.dk henviser til det samme domain. Det er ikke noget problem at oprette flere host headers under samme "web site", men ikke et *-alias.

I apache hedder det bare "ServerAlias=*.domain.dk".

Hvordan får jeg dette oprettet ??
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
23. januar 2002 - 21:32 #1
Det er ikke muligt med ISS5... og ikke i ISS6 - .NET Server Beta 3 - Men lad os håbe de kan tage os sammen =)

Meeen hvem kører og M$ $NOT !!  !!! !!!!!!!!! =)
Avatar billede dr.m Nybegynder
23. januar 2002 - 23:01 #2
It's not a question of IIS, it's a question of DNS.
how do you set a DNS server so that *.domain.com all point to an IP ? you can't!

I guess that's why IIS doesn't have this functionality.

what you can do though, is domain.com/* all pointing at the same place. Simply by changing the mapping of you 404 document on IIS.

/Michael
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2002 - 23:34 #3
"how do you set a DNS server so that *.domain.com all point to an IP ?"

Of course you can - people do it all the time. At least two
websites I have do it. Let me see now .... yeah ... they are running
Apache not IIS. I've never seen it on an IIS.
Avatar billede dr.m Nybegynder
24. januar 2002 - 00:17 #4
still, hopw do you resolve adkfhasdkjfh.domain.com?

befor IIS or apache or Lotus or whatever can support it, DNS needs to.
pls explain how
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. januar 2002 - 06:50 #5
dr.m > Du skal bare lave en A-record, som hedder *.domain.com IN A 194.255.44.64 ..
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. januar 2002 - 06:53 #6
stimpy> Har du prøvet at tage properties for dit site -> advanced -> trykke add -> Vælge netkorts IP, skrive port og så her skrive *.domain.dk ?
Avatar billede dr.m Nybegynder
24. januar 2002 - 07:07 #7
Thanks goulduck, that's what I wanted to know. I will try it today!
Avatar billede dr.m Nybegynder
24. januar 2002 - 08:57 #8
Nice goulduck, I love learning new features, especially since I have been administrating DNS for a long time. I noticed however that I could not add * through the DNS admin program, it says "invalid character" but once I added it manually in the dns file and restarted the DNS service, it worked and showed it correctly on the DNS admin program.

erikjacobsen > how unconstructive of you!

Stimpy > sorry, couldn’t help. It would however work on IIS if you only had 1 site and no hostheader names what so ever.
Avatar billede dr.m Nybegynder
24. januar 2002 - 09:23 #9
Stimpy > make sure your site has the IP rather then "all assigned"
Avatar billede stimpy Nybegynder
26. januar 2002 - 18:47 #10
At lave en host Header Name *.domain.dk funker ikke. Så lander dü kun på siden hvis du skriver *.domain.dk.

Det kan da ikke være rigtigt at man skal skifte til apache for at få denne funktion.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. januar 2002 - 01:31 #11
IIS delen var jeg heller ikke helt sikker på. Men som Dr.M skriver, så virker DNS.
Avatar billede stimpy Nybegynder
19. november 2004 - 15:16 #12