Avatar billede bwinkel Nybegynder
24. januar 2002 - 15:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel og VB

Jeg er ved at lave et lille program, men er mildest talt langt fra målet. Det er mange år siden jeg sidst lavede noget i VB. Jeg har lavet nogle tabeller i Excel og vil nu bruge en VB brugerflade til at opdatere tabellerne i Excel.

Hvis der er nogen der har mod på at hjælpe med det, kan jeg evt sende det jeg har lavet, med en beskivelse af hvad det skal kunne i den færdige version.
Jeg giver til at starte med 200 point, men vil gerne give flere point for en god hjælp, da dette faktisk kun en den ene del af en opgave. Det er noget der kræver at man sætter sig ind i tingene, men for den rigtige vil det ikke tage specielt lang tid.
Avatar billede jennemaan Nybegynder
24. januar 2002 - 15:54 #1
I VB skal du under project-references tilføje Microsfot Excel Object Library

Herefter kan du kode som følger:

Dim mExcel As Excel.Application
Set mExcel = New Excel.Application

mExcel.Workbooks.Open "sti til workbook"

mExcel.Workbooks(0).Sheets(1).Range("A1").Value = "Hello World"

'osv.

/Jennemaan
Avatar billede bccinlove Nybegynder
24. januar 2002 - 15:55 #2
Jeg er klar på at hjælpe :-)
Avatar billede bwinkel Nybegynder
25. januar 2002 - 08:05 #3
Ok, hvis det har interesse kan i sende en mail til mig på pja@compugame.dk så vil jeg sende programmet til jer sammen med en beskrivelse (skal jeg først lige have lavet). Jeg kan også uploade den på min ftp server, men så bliver det først i eftermiddag, da jeg ikke kan få adgang til den herfra.....firewall og alt det der.

Det er som sagt, et dokument lavet i Excel, hvor jeg bruger VB-delen til at lave en brugerflade der gør opslag/rettelser/tilføjelser lette.

Ved at skifte et felt via et rullepanel skal en del andre data også ændre sig. Det er nogle tabeller der hænger sammen, man skal kunne tilføje/rette i de enkelte felter.
Avatar billede bwinkel Nybegynder
28. august 2002 - 21:24 #4
Det var desværre ikke helt nok, det eksempel kan man se i de fleste lærebøger.
Avatar billede jennemaan Nybegynder
29. august 2002 - 10:06 #5
Jep, men det var blot for at illustrere at du får adgang til hele Excel's objektmodel. Hvilke operationer/handlinger i Excel vil du gerne se eksempel på?

/Jennemaan
Avatar billede bwinkel Nybegynder
01. januar 2008 - 23:59 #6
Må hellere lukke den her.