Avatar billede tms Nybegynder
24. januar 2002 - 17:38 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

ASP script som kan sende SMS

Hej !

Nogle som kan fortælle mig, hvordan man laver et ASP script, så man kan sende SMS´er på op til 800 tegn
800 tegn
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2002 - 18:13 #1
kig på www.activeserverpages.dk og www.netcoders.dk - der ved jeg der ligger mindst ét
Avatar billede tms Nybegynder
24. januar 2002 - 21:56 #2
jeg har se dem, men de virker ikke !
Avatar billede coltau Juniormester
25. januar 2002 - 14:54 #3
Her er koden der virker. Med lidt dokumentation.

asp.id-data.dk/upload/sms.zip
Avatar billede coltau Juniormester
25. januar 2002 - 14:55 #4
Hov - hvorfor bliver det ikke et link. ?

http://asp.id-data.dk/upload/sms.zip
Avatar billede coltau Juniormester
25. januar 2002 - 14:55 #5
Sådan.
Avatar billede tms Nybegynder
25. januar 2002 - 15:55 #6
Takker for dit script, men det kan jo ikke det som jeg skal bruge. Man skal kunne sende en sms på 800 tegn, dvs. at den deler den sms op i 5 sms beskeder !
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
29. januar 2002 - 19:33 #7
Prøv:

<%

    ' *** SMTP Mail komponent valg ***
    ' 0 = JMail
    ' 1 = ASPMail

    intMailer = 0
    strSMTP = "mail.snuseren.dk"        ' SMTP server
    strAfs = "postmaster@snuseren.dk"    ' En gyldig POP3 konto

    Function Wrap(ByVal Text, ByVal WrapChar, ByVal WrapAt)
        ' *****************************************************************************************************
        ' * WordWrap v1.2 - WordWraps a string off as near as possible to the specified max character amount  *
        ' * By Thomas Daugaard, December 11th, 2000.                                                              *
        ' *                                                                                                      *
        ' * Arguments: Text    : The string to wordwrap                                                      *
        ' *              WrapChar : A string specifying how/with what to wrap the string. Default is <br>          *
        ' *              WrapAt  : Numeric value specifying the maximum amount of characters allowed in a      *
        ' *                          string. Wraps backwards in the string to ensure that the max value is meet. *
        ' *                                                                                                      *
        ' *    Note: Arguments are passed By Value, not reference.                                                  *
        ' *****************************************************************************************************

        Text = Trim(Text)
        If Len(Text) =< WrapAt Or Len(Text) = 0 Or InStr(Text, " ") = 0 Then Wrap = "" & Text: Exit Function
        If Len(WrapChar) = 0 Then WrapChar = "<br>"

        Do
            If Len(Text) < WrapAt Then strFinal = strFinal & Text: Exit Do
            strPart = Left(Text, WrapAt): intOff = WrapAt
            If Not Right(strPart, 1) = " " Then
                intOff = InStrRev(strPart, " ")
                If intOff = 0 Then intOff = InStr(Text, WrapAt, " ")
                If intOff = 0 Then strPart = Text
            End If
            strPart = Left(Text, intOff)

            Text = Right(Text, Len(Text) - Len(strPart))
            strFinal = strFinal & strPart & WrapChar
        Loop

        Wrap = strFinal
    End Function

    strNummer    = Request("nummer")
    strFra        = Request("fra")
    strBesked    = Request("besked")

    If Len(strNummer) > 0 And Len(strFra) > 0 And Len(strBesked) > 0 Then

        strTeleDK = "@sms.tdm.dk"
        strSonofon = "@note.sonofon.dk"
        strTelia = "@gsm1800.telia.dk"
        strMobilix = "@sms.mobilix.dk"

        bolValid = False

        If Len(strNummer) = 8 And IsNumeric(strNummer) Then
            If CInt(Left(strNummer, 4)) > 2010 Then
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 2010 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 2059 Then strDom = strTeleDK
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 2060 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 2099 Then strDom = strSonofon
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 2110 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 2199 Then strDom = strTeleDK
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 2210 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 2299 Then strDom = strSonofon
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 2310 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 2399 Then strDom = strTeleDK
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 2610 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 2699 Then strDom = strMobilix
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 2810 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 2899 Then strDom = strTelia
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 3010 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 3689 Then strDom = strTeleDK
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 3690 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 3309 Then strDom = strMobilix
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 3810 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 4049 Then strDom = strTeleDK
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 4050 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 4099 Then strDom = strSonofon
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 4320 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 4679 Then strDom = strTeleDK
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 4690 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 4709 Then strDom = strMobilix
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 4710 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 4979 Then strDom = strTeleDK
                If CInt(Left(strNummer, 4)) =  6910 Or  CInt(Left(strNummer, 4)) =  6911 Then strDom = strMobilix
                If CInt(Left(strNummer, 4)) =  6912 Or  CInt(Left(strNummer, 4)) =  6966 Then strDom = strMobilix
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 6960 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 6964 Then strDom = strMobilix
                If CInt(Left(strNummer, 4)) =  6969 Or  CInt(Left(strNummer, 4)) =  6996 Then strDom = strMobilix
                If CInt(Left(strNummer, 4)) => 6980 And CInt(Left(strNummer, 4)) =< 6989 Then strDom = strMobilix

                If strDom > "" Then
                    strFra = "(" & strFra & ") "

                    intSubtract = Len(strFra) + Len(srtAfs) + 24
                    intMsgSize = (160 - intSubtract)

                    If intMailer = 0 Then
                        Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

                        JMail.ServerAddress = strSMTP
                        JMail.Sender = strAfs
                        JMail.AddRecipient (strNummer & strDom)
                    Else
                        Set ASPMail = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

                        ASPMail.RemoteHost = strSMTP
                        ASPMail.FromAddress = strAfs
                        ASPMail.AddRecipient "", (strNummer & strDom)
                    End If

                    If Len(strBesked) > intMsgSize then
                        strWrapped = Split(Wrap(strBesked, "|", intMsgSize), "|")

                        For Index = 0 To UBound(strWrapped)
                            Select Case intMailer
                                Case 0: JMail.Body = strFra & strWrapped(Index):        JMail.Execute
                                Case 1: ASPMail.BodyText = strFra & strWrapped(Index):    ASPMail.SendMail
                            End Select
                        Next

                        intMsgSize = UBound(strWrapped) + 1
                    Else
                        Select Case intMailer
                            Case 0: JMail.Body = strFra & strBesked:        JMail.Execute
                            Case 1: ASPMail.BodyText = strFra & strBesked:    ASPMail.SendMail
                        End Select

                        intMsgSize = 1
                    End If

                    Set JMail = Nothing

                    bolValid = True
                    Select Case (intMsgSize > 1)
                        Case True:  strSendt = "<font face='Tahoma' size=2 color=#008000>Din besked blev sendt af <b>" & intMsgSize & "</b> SMS´er til <b>" & strNummer & "</b>.</font>"
                        Case False: strSendt = "<font face='Tahoma' size=2 color=#008000>Din besked blev sendt til <b>" & strNummer & "</b>!</font>"
                    End Select
                Else
                    strSendt = "<font face='Tahoma' size=2 color=#800000>Beskeden kunne ikke sendes da det indtastede tlf.<br>nummer ikke er et gyldigt mobil nummer!</font>"
                End If
%>
<html>
<head>
    <title>Send SMS</title>
    <script language="JavaScript">
        <!--
            function showleft() {
                document.frmSms.count.value=800-(document.frmSms.besked.value.length+document.frmSms.fra.value.length);
            }
            function checklength() {
                if (document.frmSms.besked.value.length+document.frmSms.fra.value.length > 800) {
                    alert("Din besked må max. være på 800 tegn!");
                    document.frmSms.besked.focus();
                    return (false);
                } else if (document.frmSms.nummer.value.length !=8) {
                    alert("Du skal skrive et gyldigt 8-cifret tlf. nummer!");
                    document.frmSms.nummer.focus();
                    return (false);
                } else if (document.frmSms.fra.value.length == 0) {
                    alert("Du skal skrive et afsender navn/tlf. nummer!");
                    document.frmSms.fra.focus();
                    return (false);
                }

                return (true)
            }
        -->
    </script>
</head>
<body>
<center>
    <form method="post" action="default.asp" name="frmSms" onsubmit="return checklength();">
        <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="5">
            <tr>
                <td>
                    <table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0>
                        <tr>

                            <td valign="top" align="left"><input type="text" name="nummer" value="Nummer" size=8 maxlength=8 style="font-family: tahoma; size: 8pt;" value="<%=strNummer%>"></td>
                            <td valign="top" align="left"><input type="text" name="fra" value="Afsender" size=10 style="font-family: tahoma; size: 8pt;" onkeydown="showleft();" value="<%=strFra%>"></td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <td valign="top" align="center" colspan=4><textarea rows=5 name="besked" value="Din besked..." border=0 onkeydown="showleft();" style="font-family: tahoma; size: 8pt; width: 145px;"><%=strBesked%></textarea>
                            </td>
                        </tr>
                    </table>
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td valign="top" align="center">
                    <input type="submit" value="Send" style="size: 8pt; color: #008000; font-weight: 700;">
                    <input type="text" name="count" value="800" style="width: 28px;" readonly>
                </tr>
        </table>
        <%=strSendt%>
    </form>
</center>
</body>
</html>

//Snuseren.dk