Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
25. januar 2002 - 23:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Anbefalinger til ny kontorpc?

Hvad kan anbefales til en alm. kontorpc (samlselv?)

Når den nu alligevel skal samles, kan det jo ligesågodt gøres ordentligt, og man får jo sådan set ret meget i processorkraft fra f.eks. Duron til XP for ganske få hundrede kroner.

Men:

Er
Palomino XP 1700+ (ca. 1319,-)
256 mb PQI el. Veritech DDR ram (ca. 750,-)
Soltek SL-75DRV4 ATX (1.099,-)

at anbefale? - og kan de arbejde sammen?

Til harddisk smækker jeg nok bare en almindelig 40GB's i, og køber et alm. 300W ATX kabinet til lortet. Men hvad for et rimeligt grafikkort kan fås for ikke for mange penge - (primært 2D grafik)?

Harddisk kan jeg jo bare stoppe en IBM, Maxtor eller Western Digital 7200 IDE100 harddisk i til omkring en tusse (dvs. omkring 30-60GB - men det kan være lige meget)
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2002 - 23:34 #1
Kik en gang på Dell ( http://www.dell.dk ) ... De har nogle gode tilbud....
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2002 - 23:34 #2
Men vis du selv skal samle er der gode pris vejledninger på http://www.edbpriser.dk
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
25. januar 2002 - 23:38 #3
Det plejer at kunne betale sig at købe delene løst (f.eks. vha. www.edbpriser.dk) og så samle den selv - og så har man jo styr på hvad der ryger i den, så jeg er nok mere interesseret i råd om hvilke dele kører sammen end færdig-samlede tilbud (og selvom dell måske har ok tilbud, får man vel stadig mere for de 4-5000 kr. som man klasker i en samlselv)
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
25. januar 2002 - 23:40 #4
jeg har samlet et par stykker før, så jeg ville bare høre om der var nogen der "kendte markedet" - f.eks. er rammene jo ret dyre i øjeblikket - skal jeg vente en halv måneds tid?
Men mest af alt: Går det an med nævnte konfiguration, og er der nogen grafikkort som jeg skal holde mig langt væk fra (også f.eks. personlige erfaringer)
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2002 - 23:42 #5
Nå ok.. troede du var Newbie ;-)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
25. januar 2002 - 23:44 #6
Jeg mener godt du roligt kan købe ovennævte konf.
Grafikkort. Hvis det primært skal bruges til 2d, kan du jo købe et billigt F2mx kort.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
25. januar 2002 - 23:45 #7
Om du skal vente lidt med rammene ved jeg ikke. Godt er prisen faldet en lille smule de sidste par uger, men det går langsomt.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
25. januar 2002 - 23:46 #8
F2mx self. = GF2mx :)
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
25. januar 2002 - 23:50 #9
Er der forskel på harddiskene? - oder er det smag og behag... - og er der nogen der kan fortælle om den store forskel mellem SL-75DRV4 og SL-75DRV2, som er hundrede kroner billigere?

Og hvis F2mx står for Geforce 2 MX til knap tusind kroner, så er det vel spildt, når min søster, som skal have pc'en, konsekvent ikke vil udskifte sin 15" skærm
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
25. januar 2002 - 23:52 #10
- eller skulle man måske købe et bundk. med indbygget grafikkort? (jeg ved godt de plejer at sige det er noget *(CENSUR)*)
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2002 - 00:19 #11
Hvor langt er du kommet i processen? Jeg kan godt prøve at samle en maskine til dig... giv mig en pris, og hvad der skal være i den.
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
27. januar 2002 - 20:25 #12
Jeg er i "research"-fasen, og har noteret nogle valgmuligheder/forslag.
Den må vel koste omkring 3-5000 kr. (afhængig af hvad der er i den)
Og det er excl skærm (og tastatur+mus, gammelt CD-romdrev og diskettedrev) som der der fra den gamle.
Avatar billede shamanic Nybegynder
27. januar 2002 - 22:06 #13
de nye segate baracuda IV skulle være meget lydløse, 40Gig 0g 80Gig versionerne, de har flydende ophæng
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
29. august 2002 - 12:35 #15
lukker