Avatar billede prime Nybegynder
27. januar 2002 - 15:54 Der er 5 kommentarer

Vise Aktive Sessions ved login ?

Hejsa Folkens =)

Jeg er ved og bygge mig et lille forum og før jeg går rigtig igang med det.. har jeg overvejet lidt hvordan jeg får lavet så man kan se de aktive sessions så man får eks. følgende

-----------Oversigt ---------------
- Mads , Peter , anders , knud
- o.s.v
-
-----------------------------------

ellers det kan ikke gøres med sessions ?
Avatar billede mikle_dk Nybegynder
27. januar 2002 - 16:08 #1
du kunne jo smide dem ind i en mysql database når de loggede ind! altså deres brugernavn og den tid de loggede ind! hver gang brugeren så hopper rundt på din side, så opdatere de deres tid i db'en!
Hvis så at der er gået mere end 5 min, så bliver automatisk smidt af... og deres session bliver "smadret"... håber du forstår hvad jeg har skrevet!

Jeg sad selv igår og legede med sådan noget... og har fået det til at virke!!!
Avatar billede prime Nybegynder
27. januar 2002 - 21:37 #2
Hejsa Mikle

Well  men hvordan skal man så få den til og opdatere db'én når de hopper rundt.. bare med UPDATE ? eller noget ?
Avatar billede hollo Nybegynder
28. januar 2002 - 00:59 #3
med UPDATE ?!? hvis du henter variablerne fra dben hver gang folk "hopper rundt" så er de da altid uptodate...
Avatar billede mikle_dk Nybegynder
30. januar 2002 - 09:13 #4
Når de logger ind kan du smide dem ind i db'en! Når de så "hopper" rundt laver du UPDATE'en...
hvis du er med?
jeg har lavet noget hvor folk automatisk blir smidt af efter 5 min, hvis de altså ikke har "hoppet" rundt på siden!
kunne da godt sende noget til dig... hvis det var noget!!! men jeg skal først lige i skole...(skal ha c og c++ programmering idag yir yir!)
Avatar billede prime Nybegynder
30. januar 2002 - 12:16 #5
Mikle.. hvis du har et eksempel hvordan det event., kunne laves kan jeg findes herinde eller på følgende :

icq  : 129005392
mail : dread_knight2@yahoo.com