Avatar billede saint_dk Nybegynder
28. januar 2002 - 09:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

E-mailadresser fra Excel-ark til outlook 2000(gruppe)

Er der nogen der konkret kan fortælle mig hvordan man overføre mail adresser fra et Excel-ark til outlooks kontaktpersoner, men i en gruppe. Det kunne man i Outlook Express, men er ikke ligetil i 2000.
Jeg ved godt der er noget med semikolonseperaret, men ved ikke hvordan det nøjagtigt gøres ??
Hjælp udbedes hurtigt og så detaljeret som muligt !!
Avatar billede codpiece Nybegynder
28. januar 2002 - 11:27 #1
Du behøver ikke at rode med kommaseparerede filer.

Hvis du kører med Outlook 2000 op imod en Exchange Server 2000 og alle dine email adresser står i samme kolonne i dit Excel regneark kan du gøre følgende:

1) I Excel 2000, vælger du kolonnen med email adresserne og tryk Ctrl-Insert
2) I Outlook 2000 opretter du en ny mail (Ctrl-M) og indsætter adresserne fra før i feltet Til vhja Shift-Insert
3) Vælg menupunktet Funktioner -> Kontroller navne
4) Vælg herefter alle email adresserne i Til-feltet vhja Ctrl-A og tryk Ctrl-Insert
5) Gå ind i Kontakter/Contacts og vælger menupunktet Handlinger -> Ny Distributionsliste (Ctrl-Shift-L)
6) Giv listen et fornuftigt navn og tryk på knappen Tilføj Ny
7) Vælg et eller andet navn i "Vist navn"
8) Hop herefter til feltet Email adresse og indsæt dine adresser vhja Shift-Insert
9) Vælg OK for at gemme

10) Husk at lukke/slette den mail du åbnede i punkt 2 - den blev kun brugt til at narre Outlook til at acceptere mere end en mail adresse per linje.

// Codpiece
Avatar billede saint_dk Nybegynder
28. januar 2002 - 14:27 #2
Har lige afprøvet, men det virker ikke her, måske nok fordi jeg ikke kører imod en exchange-server.
Det er en alm. hjemmecomputer hvor større postmængder skal ud til faste grupper, og disse e-mails ligger i Excel og derfor tror jeg at det med komma og semikolon måske er det rigtige når man kører privat, men jeg aner ikke hvordan man gør.
Der kan være op til 35 e-mailadresser i hver af de mail-grupper der skal laves..
Har du andre gode ideer Codpiece, den virkede god, men duede ikke..Sorry.
Avatar billede codpiece Nybegynder
28. januar 2002 - 18:32 #3
Hvor langt kunne du komme før det ikke virkede mere? Det kan godt være at funktionen Ny Distributions liste er afhængig af Exchange 2000 serveren. Jeg tager lige tænkehatten på

Kan du oprette fordelingslister (eller adresser med mere end en modtager) i din udgave af Outlook?

// Codpiece
Avatar billede saint_dk Nybegynder
06. oktober 2003 - 01:39 #4
Ja, intet problem...Men ikke fra en excel-liste
Avatar billede codpiece Nybegynder
06. oktober 2003 - 07:22 #5
Har du et semikolon i enden af hver email adresse i Excel arket?
anders.and@andeby.dk;
onkel.joakim@andeby.dk;

etc?