Avatar billede journalist Nybegynder
30. januar 2002 - 11:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Solve i Excel

Jeg er blevet bedt om at løse denne opgave og det er ikke så fedt når man ikke fatter en pind af det.. er der en der vil hjælpe.

Den skal bl.a. løses med solve funktionen i Excel.

Her er opgaven:

http://www.friserverplads.dk/hd/opgave2.htm

Håber der er en haj der vil hjælpe...
Avatar billede janvogt Praktikant
30. januar 2002 - 13:34 #1
Jeg har løst opgaven .... den var ret sjot :-)

Hvordan du vil bruge solve-funktionen her, kan jeg ikke rigtig se.
Jeg har lavet en model, hvor du kan ændre på alle forudsætninger i opgaven og hele tiden får "spyttet" den optimale løsning ud.

Interesseret i løsningen så send en mail til jan_vogt_hansen@hotmail.com

Forøvrigt er den politik virksomheden har valgt den optimale med de oplysninger, som er givet, men de skal ikke ændres ret meget før man burde ændre politik.
Avatar billede janvogt Praktikant
30. januar 2002 - 13:38 #2
Jeg har forøvrigt selv læst HD-R :-)
Den gang var regneark desværre ikke så udbredt :-(
Avatar billede journalist Nybegynder
30. januar 2002 - 13:50 #3
mail sendt

Nej i dag er regneark en fast del af konceptet :) Men mange steder bruger de ikke excel, men det gør vi heldigvis... dog har jeg ikke selv sat mig ind i det endnu :)))
Avatar billede janvogt Praktikant
30. januar 2002 - 14:41 #4
Sendt ark, komplet med optimal løsning, beslutningsgrundlag samt mulighed for simulering.
Avatar billede journalist Nybegynder
30. januar 2002 - 14:43 #5
perfekt!!!