Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 15:53 Der er 7 kommentarer

Computer går i stå ved overførelse..?

Hejsa

Jeg har et problem.

Jeg har lige anskaffet et helt nyt netkort til min bærbare:

IBM ThinkPad, 433 mhz, 256 mb, fat32 system. installeret win2k på den.

Når jeg laver netværk med min stationære PC:
600 Mhz, 128 Mb, fat32 system. installeret win2k på den.

Så går den bærbare i stå. Hvis jeg overfører en stor fil, så går der lige lidt tid, den går igang med at overføre, og så går den i stå efter ½ min...HELT I STÅ...jeg kan ikke genstarte eller noget, andet end at rive stikket ud :(

Nogen, som ved hvad der er galt?

Mvh
Daniel Dipo
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
30. januar 2002 - 15:56 #1
Hvis du vil genstarte skal du bare holde slukknakken på compen inde i 5 sek, eller lignende.
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 15:58 #2
virker ikke, men det er jo heller ikke det der er problemet, men problemet er at den går i stå ved overførelser af filer...

Jeg har lavet den om til fat32 fra ntfs...kan der være problemer med det?
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
30. januar 2002 - 15:59 #3
det burde ikke være problemet...
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
30. januar 2002 - 21:23 #4
Er der nogen, som kan finde ud af hvad problemet kan skyldes?
Avatar billede buh Nybegynder
30. januar 2002 - 21:26 #5
Det kan jo være noget irq konflikt, det kan også være ip adresserne.
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
31. januar 2002 - 00:48 #6
Det er ikke IP adresserne, dem har jeg ordnet.

Jeg tror måske det er noget med strømtilførelsen, som jeg fik at vide fra en ven, men jeg er ikke sikker...og hvis det er, HVAD skal der tjekkes på den for at se om det passer (uden at gå til en tekniker som skal have kassen for at lave det).
Avatar billede buh Nybegynder
31. januar 2002 - 11:41 #7
Har du tjekket om der er en irq konflikt?

Jeg ved ikke en skid (for at sige det mildt) om hvordan en bærbar er bygget op indvendig, så det der med strømmen kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

Du er sikker på at kortet sidder ordenligt i?
Det kan også være indstillinger under din protokol.

Du kan evt. fange mig på icq:126418978