Avatar billede x3me-brain Nybegynder
03. februar 2002 - 00:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reparation efter Partition Magic

Da jeg skulle ændre størrelsen på en ntfs partition med partition magic, frøs computeren 16% inden i processen, og det har efterladt en ret ubrugelig partition. Jeg bruger Partition magic 7.0 på windows XP.

Er der nogen, der kender et program, der evt. kan finde partitionen igen, eller skal jeg vinke farvel til 60 GB dejlige data?
Avatar billede slinky Nybegynder
03. februar 2002 - 00:30 #1
det kan PM, åbn det, find det grå(ubrugelige) område. og lav det til ntfs...

Hvis din com ikke kan boote, så lavede du da de rescue disks, da du installerede, ikke?? :)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
03. februar 2002 - 09:49 #2
Det er ikke et gråt ubrugeligt område. Det er et gult område, som PM ikke kender. Den kalder partitionstypen for PqRP. og det med at lave det grå område til ntfs skaffer altså ikke mine data igen.
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
03. februar 2002 - 15:32 #3
Jeg fandt selv løsningen. Programmet EasyRecovery fra Ontrack kan hente mine data ud. Mu skal jeg bare have et sted jeg kan opbevare 60 GB data mens jeg formatterer. Det kan jo ikke betale sig med CD'er, da en HD koster ca. det samme. Måske jeg skulle se, om min økonomi kan klare en cuda IV 80 GB mere til et planlagt RAID system.
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
03. februar 2002 - 15:46 #4
Ok. Det var nu meningen jeg ville lukke spørgsmålet.
Avatar billede poulalmind Nybegynder
07. juni 2004 - 23:33 #5
EasyRecovery
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
09. juni 2004 - 12:03 #6
poulalmind > Som du kan se, så var det også min løsning.