Avatar billede danscape Nybegynder
04. februar 2002 - 17:43 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Fri fremlæggelse... mangler en idé!!!

Håber at der er nogle af jer der har hovedet fuld af gode idéer, for jeg har virkelig brug for nogle... =)

Det er sådan at vi i engelsk nede skolen (9. klasse) har fået en opgave... nemlig at vi skal lave en fremlæggelse med en varighed fra 2 - 10 min. og vi må selv bestemme hvad vi vil fremlægge om!

Desværre er mit hovede tomt for gode idéer, så jeg håber at nogle af jer vil være behjælpelige! ;-)

På forhånd rigtig mange tak! =)

P.S. Det skal ikke være om World Trade Center eller terrorangrebene i USA, for der er to andre der fremlægger om det....

Avatar billede prodic Mester
04. februar 2002 - 17:46 #1
Fremlæg omkring forskellene i det britiske skolesystem kontra det danske. Fortæl om fordele og ulemper ved begge.

Det lyder som et stort emne men kan holdes/fortælles ret kort. og 2 min er trods alt ikke alverden.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
04. februar 2002 - 17:47 #2
Internettets forandring efter terrorangrebene?

-Jonas
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. februar 2002 - 17:47 #3
fortæl om dit favoritband!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. februar 2002 - 17:48 #4
en ting der gav points ved sådan en opgave (da jeg fremlagde anyway) er at have noget der er interessant.
vi lavede et projekt om it-verdens relationer til omverden.
havde et pænt powerpoint projekt smækket på projektor i bagggrunden så de havde noget at kigge på.
gav 11*g*
Avatar billede sesam Nybegynder
04. februar 2002 - 17:49 #5
Hvis du interessere dig for computere/internet...Kan du jo fortælle om det eller om eksperten her eller en anden hjemmeside du synes om.
Avatar billede prodic Mester
04. februar 2002 - 17:51 #6
Mangler måske lige at nævne, at mit forslag rent faktisk er en del af det pensum du kommer på i til mundtlig eksamen - så det giver dig endnu en fordel.
Avatar billede danscape Nybegynder
04. februar 2002 - 17:52 #7
Hmmm... =) Jeg har før fremlagt om Internettets start og udvikling... meeeen! Nu er jeg den eneste CPU nørd i klassen, så alle de andre sad bare og fattede totalt minus af det jeg fremlagde...

Det var ikke særlig sjovt, når folk syntes at det var uinteressant og derfor ikke fulgte rigtigt med.... =)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. februar 2002 - 17:57 #8
danscape, så hop ned på deres niveau, fortæl det essentielle i opbygningen af en computer... hvad en ram blok er, hvad der sker når man trykker på en knap på stavepladen, hvordan et cdromdrev virker.

gør det interessant
Avatar billede danscape Nybegynder
04. februar 2002 - 18:03 #9
Okay!

Nu der vi er inde på emnet om computere og Internet var min første idé at fortælle om dengang min ene server for 3 uger siden blev hacket ned og hvordan mine databaser blev smadret totalt... og at jeg så anmeldte det til politiet og dagen efter blev jeg ringet op af en 22 årige mand, der havde en MEGET dårlig samvittighed...

Han indrømmede at det var ham der havde gjort det... han havde fundet frem til mit site via et af mine gamle spm.´er her på Eksperten og så syntes han lige at han ville lave lidt "sjov" med mig (syg humor). Han spurgte mig så også om der var mulighed for at vi kunne snakke det igennem og at jeg evt. kunne trække politi anmeldelsen tilbage...

Ville det være meget uinteressant at hører om?!? =)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. februar 2002 - 18:08 #10
Du trak vel ikke anmeldelsen tilbage, vel?
Avatar billede qzar Nybegynder
04. februar 2002 - 18:11 #11
Ja det kunne være fedt at høre om....Se der er allerede en der er interesseret!  :)
Avatar billede danscape Nybegynder
04. februar 2002 - 18:15 #12
taskmgr>>> Nej da! =)
Avatar billede danscape Nybegynder
04. februar 2002 - 18:16 #13
Okay... lige når jeg har jer...

Kender I en god online ordbog her på nettet?!?! =)
Avatar billede danscape Nybegynder
04. februar 2002 - 18:55 #14
Kom nu gutter!!

Lad den ej dø her... ;-)
Avatar billede nairb Nybegynder
04. februar 2002 - 18:58 #15
Fortæl om dengang du vågnede op med dine underbukser på vrangen, og der lå en bøsse på 400 pund ved siden af dig...
Avatar billede 7th Praktikant
04. februar 2002 - 19:40 #16
Samlign internettets benyttelse og teknologier for to år siden med idag. Jeg er sikker på du kan få noget godt ud af det. F.eks...

- Hvilke teknologier er kommet til, hvad har du forandret og ville teknologier er gået bort.

- Er der forskel på hvordan folk bruger internettet idag samlignet med for to år siden. Hvad brugte man internettet til for to år siden, og hvad bruges det til idag.

- Fremtidens internet.

</7th>
Avatar billede 7th Praktikant
04. februar 2002 - 19:41 #17
- Hvilke teknologier er kommet til og hvad har de forandret...
Avatar billede danscape Nybegynder
04. februar 2002 - 22:38 #18
nairb>>> Jeg håber ikke at du forventer at få points for dit lamme svar!

Det siger jo en del om hvad din formådenhed rækker til.......
Avatar billede nairb Nybegynder
05. februar 2002 - 08:45 #19
Ja og det siger også en del om din, siden du skal have hjælp til sådanne en simpel ting.
Avatar billede danscape Nybegynder
12. februar 2002 - 16:16 #20
nairb>> Jeg skal ikke have hjælp... blot nogle gode idéer til hvad jeg kunne fremlægge om og hvad I syntes ville være bedst...

Jeg beder blot om jeres synspunkter!

Anyway.. har lavet en fed fremlæggelse om ham der hackede sig ind på min Win2k Server og tømte en database for poster. Og om hvordan jeg anmelde ham til politiet, som nu har fået fat på ham, og hvordan jeg nu skal i retten med ham!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. februar 2002 - 16:38 #21
damn et lamt emne, mener jeg virkeligt
Avatar billede danscape Nybegynder
12. februar 2002 - 22:52 #22
dex_dexter>> NEJ.. det er ikke dine perlevenner Otis eller Diggy der er tale om her... det er en 22 årige mand fra 2100 København Ø, der er tale om her...

Han bruteforcede et kodeord og gik ind og slettede godt og vel 14 poster i en af mine databaser, hvilket jo er dybt kriminelt... jeg har nu fået en anmeldelses bekræftelse og politiet har kontaktet World Online og fået fat i hans *irl* adresse og tlf. nummer...

..og det bedste af det hele... jeg fik et flot 9-tal med pil op af, for fremlæggelsen, og ALLE uden undtagelser (selv klassens dumme blondine) fandt min fremlæggelse meget interessant og alle sad og lyttede med meget interesseret og der blev stillet en masse spørgsmål bagefter, fordi at folk ville vide mere....

..og min lærer syntes at jeg brugte en masse avancerede ord, som jo kun er godt nok =)

dex_dexter>> Jeg ved fra et andet spm. af at du har set dig sur på mig.. selvfølgelig har du lov til at have dine menninger, men det er jo kun DINE menninger og ikke andres.... jeg kan ikke bruge den til en skid, nu hvor jeg sidder med en fed udtalelse fra min lærer af... =)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. februar 2002 - 00:40 #23
jeg er ikke perlevenner med otis & co.
faktisk kender jeg dem ikke.
og bare du er glad, så er jeg ligeglad... havde bare lige lyst til at syre lidt ud....
Avatar billede danscape Nybegynder
17. februar 2002 - 00:40 #24
...
26. august 2016 - 16:31 #25
hvor er alle lamme jer der hader personenes endelige beslutning den er sku da mega      fed