Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 10:29 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til min hjemmeside.

Jeg ved ikke om kategorien er helt rigtig, men jeg prøver :-).

Min hjemmeside virker kun i IE. Jeg vil gerne have lidt hjælp, så den også virker i Netscape - jeg kan nemlig ikke rigtig gennemskue hvad det er, der gør at den ikke virker i Netscape.

Der er flere points til uddeling, hvis der er mange der svarer (og jeg altså får det til at virke *GG*).

http://minekatte.hjem.wanadoo.dk
Avatar billede taffy Nybegynder
12. maj 2000 - 10:49 #1
din side virker helt som den skal i netscape jeg tror det er din netscape browser der er noget galdt med !!
Avatar billede taffy Nybegynder
12. maj 2000 - 10:51 #2
okay det med dine billeder hvis det er det du mener den er helt gal !!
Avatar billede doeleman Nybegynder
12. maj 2000 - 10:56 #3
Prøv at bruge validator'en på http://www.htmlhelp.com
http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fminekatte.hjem.wanadoo.dk&spider=yes

Den kunne måske give dig en idé om, hvad der er galt :-)
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 11:14 #4
>>taffy: Jeg har lige fået en mail fra Kvasir at den ikke virker; de vil ikke optage mig hvis den ikke bliver Netscape-compatibel.
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
12. maj 2000 - 11:29 #5
Jeg har lige testet den i NS 4.04 og der virkede den da perfekt! Det eneste bemærkelsesværdige var at den nederste kat under din menu ligger oven i teksten om "sidst opdateret"

Skriv til Kvasir og sig de er nogle padder ;O)
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 11:42 #6
Tjek lige allesammen siden Felix - hvad gør jeg ved de billeder?
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
12. maj 2000 - 11:50 #7
Aldrig har jeg set en så voldtaget webside! Hvad kan jeg sige... NS SUCKS! (Ikke særlig sagligt, men lad os da se det i øjnene)

;O)
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 11:50 #8
>>doeleman: Jeg er ved at kigge på den, men jeg bliver ærlig talt mest forvirret. Tror du det kan være noget med HSPACE og VSPACE???
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 11:51 #9
Hehe cocolumbo...tilsyneladende er det heldigvis kun billederne...men hvad F..... gør jeg ved det?
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
12. maj 2000 - 12:40 #10
Det vel fordi du har lavet det i Word... Hvis man højreklikker på det i IE reagerer den også som om der ikke var noget billede... Yderst mystisk... Lav siden i et andet program... Må jeg foreslå http://www.dreamweaver.com?
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
12. maj 2000 - 12:42 #11
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 12:44 #12
>>cocolumbo: Er det WYSIWYG?
>>Alle: Det er utvivlsomt fordi jeg har lavet det i Word *G*. Til alles oplysning (inden jeg bliver mobbet til døde igen *G*), så *er* jeg gået bort fra Word. Men kan jeg ikke redde den indtil jeg får lavet siden om? Det går nemlig ikke dødhurtigt for mig når jeg skal sidde og lave det "selv".
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. maj 2000 - 12:44 #13
Ja, det er underholdende læsning. Det viser
tydeligt at man ikke skal bruge Microsofts
produkter til at lave HTML-sider med, og du
bruger en version af Word til det.

Der et intet "specielt" på dine sider, der
ikke burde kunne laves i standard HTML.
Med mindre din Word kan indstilles til at
gemme i "standard HTML" må du hellere opgive
at gøre det Netscape kompatibelt. Det er
jo håblsøt at læse og ændre den kode - og
næste gang du redigere siden, så ... tjah.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 12:44 #14
Cocolumbo, det virkede altså godt nok det første link...*GG*
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
12. maj 2000 - 12:48 #15
Ja det er WYSIWYG
Avatar billede sonne Nybegynder
12. maj 2000 - 13:46 #16
lvmadsen>>sidde og lave det "selv".

Send dine word-filer *.doc til mig.
gi mig 200 point
og jeg laver din
menu og
felix hjemmeside

- eller - måske skulle vi bytte lidt viden.

Jeg kan en del med hjemmesider, men er ikke så go til at kommunikere farverigt med det skreven sprog.
Hvis du vil kikke på nogle af mine hjemmesider

www.wol.dk/~aksels - specielt www.sonne.subnet.dk

så kan det jo være at du kan gøre dem sprogligt bedre - så kan jeg gøre dine sider HTML-bedre

er det noget ?

/kh
Aksel - sonne at internet dot dk
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 14:00 #17
Det lyder OK. Hvis du kan få den til at køre lige så godt i Netscape som den gør i IE, så er det bare i orden; specielt hvis du så kan forklare mig hvorfor Netscape laver det med billederne i Felix.htm. Jeg vil nemlig *meget* gerne lære det - ikke bare bruge de nemme løsninger *S*.

Er din mail aksel-sonne@internet.dk
- eller er det bare en spøjs underskrift?
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. maj 2000 - 14:03 #18
>>cocolumbo: Jeg vil gerne give dig 50 points for det link til dreamweaver; det ligner netop sådan noget jeg gerne vil have *S*.

>>sonne: Jeg opretter et nyt spørgsmål til dig, når/hvis du får siden til at funke rigtigt.
Avatar billede sonne Nybegynder
12. maj 2000 - 22:34 #19
Jeg kunne ikke bruge det dokument som du sendte til mig.

jeg gik på din hjemmeside med Explore og så lavede jeg selv siden. Den er kontroleret med Netscape Communicater 4.72 og dér ser den ud som den gør i Explorer.

du finden siden her: http://www.aksels.hjem.wanadoo.dk/katten/felix.htm

Du kan, med Explore, vælge Filer -> Gem som.. og hværs´go så har du html dokumentet og billederne.

/kh
Aksel