Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 12:42 Der er 29 kommentarer

CDRWIN4 og XP???

Jeg har installeret cdrwin4 sammen med xp og vil nu gerne have det til at virke. Men problemet er at den sagtenes kan finde både mit alm. cd drev og min brænder (den sætter dog bare dem begge som alm cd drev). Hvordan får jeg fortalt den, at mit ene drev er et brænder drev, så jeg ka brænde løs???
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 12:49 #1
kan du bruge den indbyggede brænder hvis du afinstallerer cdrwin4?
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 12:51 #2
nero virker fint hos mig, men jeg har haft problemer med at bruge den indbyggede brænder
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 12:58 #3
hvordan sidder din brænder og Cd-drevet på kontrolleren.

De kloge hoveder siger at man skal sætte brænderen som slave på den primære og den alm. CD på den sekundære.

Check også din IDE ATA/ATAPI-controller i enhedshåndteringen, prøv at sætte den til enten PIO eller DMA
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 12:59 #4
hmmm de sidder på samme IDE????
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 13:03 #5
retax, hvor finder du dette i enhedshåndteringen????
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 13:11 #6
kontrolpanel/System/Hardware/Enhedshåndtering/IDE ATA/ATAPI-controller/Avanceret
Avatar billede blackie Nybegynder
06. februar 2002 - 13:30 #7
retaxes->En brænder skal sidde som sekundær master og almindelig cd rom drev på primære slave.
Avatar billede blackie Nybegynder
06. februar 2002 - 13:34 #8
Du kan i CDRwin vælge din CD reader til enten at være dit cd rom drev eller din brænder, ved at trykke på pil ned ved cd reader, er  brænderen ikke der?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 13:46 #9
blackie> jeg garderede mig også ved at skrive "de kloge hoveder...."

Min egen brænder sidder som slave på den primære og den alm. Cd som master, og jeg har ingen problemer med at brænde, bruger både nero og den indbyggede.
Den indbyggede bruger jeg til simpel brænding!

Ellers har du godt?! ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 13:46 #10
rettelse:
Ellers har du det godt?! ;o)
Avatar billede blackie Nybegynder
06. februar 2002 - 13:57 #11
"De kloge hoveder, må være "ikke rigtig kloge", en hver brænder manual anbefaler, at brænderen sidder som sekundær master.
Jeg har det fint, hvad med dig? (Nu skal vi passe på, at vi ikke lave "støj", det bliver man anmeldt af) ;-}
Jeg synes nu bare ikke det hele skal være så alvorligt, vel?
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 14:04 #12
blackie: jo i reader kan jeg se også se brænderen, men i "recorders" er der ingen drev....
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 14:10 #13
retaxes: i IDE ATA/ATAPI-controller er der da ikke noget avanceret. I fald ikke her......hmmm jeg savner sgu snart win2000
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 14:14 #14
der er noget der hedder primær og sekundær IDE channels......og inde i dem ka man vælge device 0 eller 1. De står til DMA nu....Skal jeg ændre dem alle til PIO eller hvad siger du
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 14:15 #15
maxhardcore>> du skal grave lidt dybere, du skal ind til enten den primære eller Sekundære controller, så finder du Avancerede indstillinger, det er der du skal stille på PIO eller DMA
Avatar billede blackie Nybegynder
06. februar 2002 - 14:44 #16
Det vil sige programmet har fundet brænderen, men kun som reader og ikke som recorder, jeg tror stadig på at din brænder er sat forkert, den skal være sekundær master.
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 14:50 #17
blackie, så jeg skal tage den ud og ændre jumperne???? jeg har styr på det master og slave, men hvordan sætter jeg primær/sekundær?`???
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 14:50 #18
blackie> jeg må åbenbart have magiske hænder, min brænder sidder som slave på den Sekundære kontroller, jeg har også haft den siddende som master på den Sekundære kontroller.
Den brænder fint begge steder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 15:00 #19
maxhardcore >> har du en manual kan du se hvilket stik på bundkortet der er den Primære og hvilken der er den Sekundære kontroller.
Du skal ikke sætte noget Sekundært, det er det brede kabel fra mobo til Cd-drevet der afgør om den er primær eller sekundær.
Avatar billede blackie Nybegynder
06. februar 2002 - 15:00 #20
På bundkortet hedder det ide 1 som primær eller ide 2 som sekundær, det kan også hedde bare primær og sekundær, det er her "lakridsbåndene" går fra, den skal sættes til ide 2 og brænderen skal som din manual siger med hensyn til jumper sidde for at være master, det andet du har på denne stikforbindelse skal selvfølgelig stå som slave, de kan jo ikke have begge stående som det samme.
Avatar billede blackie Nybegynder
06. februar 2002 - 15:08 #21
Primær.
Primær master: ide 1 = Harddisk 1
Primær slave : ide 1 = CD rom drev

Sekundær.
Sekundær master: ide 2 = Brænder
Sekundær slave : ide 2 = Harddisk 2
Det er den opskrift jeg generelt går efter.

Jeg kører også XP med CDRwin 4.0 og det virker.
Avatar billede blackie Nybegynder
06. februar 2002 - 15:44 #22
retaxes->Jeg er sikker på du har magiske evner, men også en masse erfaring og det er da heller ikke sikkert, at det jeg påstår alene er problemet. :-}
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 15:53 #23
blackie>> en del erfaring ja, men man ser så mange modstridende forklaringer på, hvor CD-drev skal og bør sidde.

Indtil fornylig var jeg overbevist om, at man ikke burde have Cd-drev siddende samme sted som en ATA66/100 kontrollerkabel (80 leders).
Det varede indtil i går, hvor jeg i en artikel kunne læse at det ikke havde indflydelse på harddiskens ydelse.

Så ved jeg det, man skal lære sålænge man har elever ;o)

Maxhardcore> det skal nok lykkes for dig, det tror jeg på nu ;o)
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 16:04 #24
hejsa, men begge mine cd drev sidder på samme "lakridssnor" er det en fejl???
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:11 #25
sæt dem nu som blackie anbefaler

Primær.
Primær master: ide 1 = Harddisk 1
Primær slave : ide 1 = CD rom drev

Sekundær.
Sekundær master: ide 2 = Brænder
Sekundær slave : ide 2 = Harddisk 2
Avatar billede blackie Nybegynder
06. februar 2002 - 16:12 #26
Ja, sålænge man lever eller har elever. Er det ikke dejligt?
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. februar 2002 - 16:19 #27
retaxes: jeg spurgte fordi jeg var i tvivl. Vil det så sige at cd drevene IKKKE skal sidde på samme snor???
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 16:27 #28
ja
Avatar billede resten Nybegynder
14. marts 2002 - 09:14 #29
maxhardcore> hvis du har fået svar nok skal du lukke dette spørgsmål.

Resten/CoAdmin