Avatar billede circles Nybegynder
11. februar 2002 - 10:13 Der er 13 kommentarer

Hvad er der galt?

Når jeg prøver at køre mit php/mysql script siger den
"Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\phpdev\www\public\login\tjek.php on line 24" Her har linie 24, 25 og 26 at arbejde med!

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
  extract($raekke);
  print "<br>$emne<br>$Url<br>$icq<br>$navn<br>$email<br>$besked<br>$dato<br>$tid<br>";
Avatar billede fireworld Nybegynder
11. februar 2002 - 10:34 #1
prøv

extract ($raekke, EXTR_PREFIX_SAME, "wddx");
Avatar billede fireworld Nybegynder
11. februar 2002 - 10:35 #2
ups....

mysql .. du har en fejl i din query..

prøv

print mysql_error();
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
11. februar 2002 - 10:36 #3
Du tror ikke det er din "$resultat" der er noget galt med ??
For det du viser os ser rigtig nok ud.
Avatar billede circles Nybegynder
11. februar 2002 - 10:37 #4
Hvor var det lige jeg skulle skrive det henne?
Avatar billede circles Nybegynder
11. februar 2002 - 10:38 #5
I får squ lige hele koden!

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<form action="tjek.php" method="post">
Navn;<input type=text name="navn">
Email:<input type=text name="email">
icq:<input type=text name="icq">
url:<input type=text name="url">
Besked;<input type=text name="besked">
<input type="submit" value="send" name="insertSQL">
</form>
<?php
function LinkIt($tekst) {
  $tekst = eregi_replace("((f|ht){1}tp://[a-z0-9@:%_.~#-\?&]+)", "<a href=\"\\1\">\\1</a>", $tekst);
  return eregi_replace("([a-z0-9._-]+@[a-z0-9._-]+\.[a-z0-9._-]+)","<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>",$tekst);
}

$conn = mysql_connect("localhost");
mysql_select_db("gæstebog");
$tabel = "gbog";
$navn = "$navn";
$email = "$email";
$icq = "$icq";
$url = "$url";
$besked = "$besked";
if($insertSQL){
mysql_query("insert into $tabel (navn,email,besked) values ('$navn','$email','$besked')");
}
$resultat = mysql_query("select emne, url, icq, navn, email, dato, tid, besked from gbog order by ID desc");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
  extract($raekke);
  print "<br>$emne<br>$Url<br>$icq<br>$navn<br>$email<br>$besked<br>$dato<br>$tid<br>";

}
mysql_close();

?>
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
11. februar 2002 - 10:48 #6
Du kunne jo lige prøve at køre din(e) query's i selve mysql prompt'en.
Det bare for at være 110% sikker på at de virker, for jeg kan umiddelbart ikke se noget galt med overstående.
Avatar billede circles Nybegynder
11. februar 2002 - 10:50 #7
Hvad mener du?
Jeg begynte først at programere i php i forgårds og dette er mit førdte script!
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
11. februar 2002 - 12:04 #8
Det jeg mener er at du kan efterprøve dine sql query's i selve mysql. Hvis de  virker der, så må det være noget i dit php script.
På den måde vil du altid kunne udelukke hvor vidt om det er din sql sætning der er rigtig eller ej.
Avatar billede otis Nybegynder
11. februar 2002 - 12:07 #9
prøv med et password i din forb.
evt.
mysql_query("insert into $tabel (navn,email,besked) values ('$navn','$email','$besked')") or die(mysql_error());
vil garanteret ende med no access for user nobody@localhost eller noget der ligner, så bare tilret din conn. string (mysql_connect("localhost");)
til noget der ligner mysql_connect("localhost","root","password"); eller hvad du nu har oprettede af brugere i din database.
Avatar billede circles Nybegynder
11. februar 2002 - 13:08 #10
Nå her er fejlen vist!
You have an error in your SQL syntax near '..' at line 1
Hvad gør jeg?
Avatar billede mons Nybegynder
11. februar 2002 - 13:15 #11
Jeg ved ikke, om det er en fejl, men jeg turde ikke bruge æ i min navngivning i databasen (gæstebog).
Avatar billede mons Nybegynder
11. februar 2002 - 13:19 #12
Du putter kun (navn,email,besked) ind i DB, og forsøger så at hente
(emne, url, icq, navn, email, dato, tid, besked).
Hvis bare af felterne, som ikke bliver lagt i DB er 'not null', får du intet i DB'en.
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
11. februar 2002 - 14:14 #13
Som de andre også hentyder til, kunne det se ud som om du mangler et eller andet i din tabel.
Som jeg har nævnt før, prøv at åbne mysql prompt'en (hvis du ikke ved hvordan, må du lige sige til) og se hvad du har læggende i din tabel.
Samtidig kan du også lige prøve at køre dine querys så vi ved og de virker eller ej.