Avatar billede asdfg Nybegynder
14. februar 2002 - 13:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Formatering

Jeg er igang med at køre en fdisk på min anden pc, jeg har problemer med at slette EXT DOS partitionen, hvordan gør jeg det?
Den siger at den ikke kan slette dem når logisk drev eksisterer, men når jeg vil slette logisk drev, kommer den med denne meddelelse:"No logical drives defined"
Avatar billede ib_14 Nybegynder
14. februar 2002 - 13:12 #1
gå ind i xp tilføj fjern programmer og fjern xp
Avatar billede asdfg Nybegynder
14. februar 2002 - 13:13 #2
Jeg har fjernet xp
Avatar billede asdfg Nybegynder
14. februar 2002 - 13:15 #3
Når jeg sætter den til at lave en primær, kan den godt, men så får jeg kun alt i alt halvdelen af hvad min harddisk egentlig er i plads.
Avatar billede ib_14 Nybegynder
14. februar 2002 - 13:19 #4
jeg har siddet med det samme problem det ordnet jeg med en amitech første hjælps cd rom
Avatar billede ravencmp Novice
14. februar 2002 - 13:20 #5
har du prøvet med Partition Magic fra www.powerquest.com ? Den kan løse de fletse probs med partitioner...
Avatar billede asdfg Nybegynder
14. februar 2002 - 13:21 #6
ok, sådan en har jeg ikke lige. Er der ikke andre muligheder?
Avatar billede ravencmp Novice
14. februar 2002 - 13:23 #7
http://www.computerhope.com/issues/ch000344.htm

kan muligvis også være til hjælp
Avatar billede alapalooza Nybegynder
14. februar 2002 - 13:41 #8
Dette program skulle kunne gøre det:
-Ranish Partition Manager 2.38- http://www.lester.co.uk/ranish/part/partbeta.zip
Programmet er FREEWARE.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
14. februar 2002 - 13:53 #9
Ellers findes der også en ældre program som hedder "delpart" som kan bruges til at fjerne partitioner med. Det kan du sikkert finde mange steder på nettet.
Ellers kan du (Hvis du har en bios af ældre dato) lowlevel formatere din hardisk, på den måde forsvinder alle dine partitinoner.

Og til sidst PQ Partition Magic 7.0 kan ALT med partitioner (Men koster også derefter).
Avatar billede ravencmp Novice
14. februar 2002 - 17:51 #10
Delpart kan hentes på http://tweakcentral.com/files.htm

og på denne adresse akn du finde et utal af partition-tools:

http://download.cnet.com/1,10150,0-10001-103-0-1-1,00.html?qt=partition&filterQuery=true&os=&li=2&dlsize=&ca=

Du kunne evt. også bare bruge dine bootdisketter til xp de har de tools du skal bruge hehe eller bruge den partitionting der ligger på cden under reskit