Avatar billede nielzdk Nybegynder
16. februar 2002 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blå Skærm og fejl i Denne Computer

Hej eksperter...

Jeg har et stort problem...

er lige kommet hjem fra et comtræf og så da jeg kom hjem og pluggede mine stik i min pc.. tjaa så kom der en blå-skærm frem efter jeg har logget mig ind i windows...
ikke nok med det, efter jeg trykker ESC eller ENTER til den blå skærm.. så kan jeg ikke komme ind i "Denne Computer" eller åbne Winamp og bladre gennem Denne Computer... Så fryser den bare..

Det virker som om at den prøver at søge efter nogle drev som ikke findes og derved fryser den..

I den blåskærm meddelse står der noget med:

En undtagelse 0E er opstået ved XXXX:XXXXXX i VxD SCSIPORT(01) + XXXXXXXX. Denne blev kaldt fra XXX:XXXXXX i VxD CDVSD(01) + XXXXXXXXXX. Du kan muligvis fortsætte som normalt.

Hjælp det driver mig til vanvid... X = masser af tal..
Eftersom at jeg hverken kan finde mine mp3 eller søge efter filer på min pc eller lign. er det møj træls... hjælp igen igen ;o)

Mange hilsner

Avatar billede cautoo Nybegynder
16. februar 2002 - 18:34 #1
HAr du tjekket om der er en defekt CD i computeren?
Avatar billede cautoo Nybegynder
16. februar 2002 - 18:43 #2
installer evt. AutoRunMan: http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=autorunman&cn=&ca=10001 (dette progrM viser hvad der starter når iwndows er startet) se om der er nogle programmer du kan slå fra, uden at det altså gør noget, prøvat genstart og se om det måske er et programs skyld
Avatar billede sysop Juniormester
16. februar 2002 - 18:53 #3
Har du nogle scsi enheder i computeren? Kan du starte i fejlsikret tilstand?
Avatar billede summer Mester
16. februar 2002 - 23:26 #4
Har du mulighed for at komme i CMOS og lave en Load Setup Defaults?
Kan du starte en dos skærm op med Ctrl? Hvis du kan det og du ikke har været for længe til computertræf (max 5 dage), så kan du køre et reparationsprogram, eller lave en fejlfri backup af din Registreringsdatabase:
Start med Ctrl nede> Vælg Kunkommandoprompt> Skriv ud for den SCANREG/RESTORE> Vælg en dato før dit problem med piletasterne og lav så denne backup. Rep.prg. Her skriver du bare SCANREG/FIX i stedet og kører programmet.
Avatar billede nielzdk Nybegynder
07. marts 2002 - 19:08 #5
Sorry guys... virkede ik.. sendte den til reparation... ØV!!!! Godt at firmaet betalte... ellers tak for svarene...