Avatar billede whatever Nybegynder
18. februar 2002 - 18:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Border på frames

Hej

Jeg har følgende framesystem som skal overholde XHTML-standarden. Det gør det også, men jeg kan ikke lige få borderen væk. Hvordan gør jeg det, så det også overholder standarden?

Det kan ses på: http://www.efusion.it/test/default.htm

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>..::WhateverWorld.dk::..</title>
</head>
<frameset rows="*,311,*" cols="*" style="border: none">
  <noframes>
    <body>Your browser does not handle frames!</body>
  </noframes>
  <frame src="emptyFrame.htm" name="emptyFrameTop" scrolling="no" noresize="noresize" frameborder="0" />
    <frameset rows="*" cols="*,521,*">
      <frame src="emptyFrame.htm" name="emptyFrameLeft" scrolling="no" noresize="noresize" frameborder="0" />
      <frame src="main.php" name="main" scrolling="no" noresize="noresize" frameborder="0" />
      <frame src="emptyFrame.htm" name="emptyFrameRight" scrolling="no" noresize="noresize" frameborder="0" />
    </frameset>
    <frame src="emptyFrame.htm" name="emptyFrameBottom" scrolling="no" noresize="noresize" frameborder="0" />
  </frameset>
</html>
Avatar billede ahv Nybegynder
18. februar 2002 - 18:17 #1
Jeg er ikke helt sikker, men flyt frameborder="0" op til der hvor du angiver størrelsen !

<frameset rows="*" cols="*,521,*" frameborder="0">
Avatar billede sukos Juniormester
18. februar 2002 - 18:21 #2
Og skriv border="0" , så skulle du være "Godt kørende"

Den her:
<frameset rows="*,311,*" cols="*" style="border: none">
er jeg nu heller ikke meget for!
Avatar billede sukos Juniormester
18. februar 2002 - 18:21 #3
eller rettere:
style="border: none
kan jeg ikke li'
Avatar billede whatever Nybegynder
18. februar 2002 - 18:28 #4
ahv > attributten frameborder findes ikke i frameset-taggen i xhtml, kun i frame-taggen.

sukos > attributten border findes hverken i frameset-taggen  eller frame-taggen i xhtml.
Avatar billede sukos Juniormester
18. februar 2002 - 18:34 #5
border="0" gør at det funker både på IE og NS

Om det så er "rigtig" xhtml, ..........
Avatar billede faetter_br Nybegynder
20. februar 2002 - 11:20 #6
<frameset  rows="100,*" border="0" framespacing="0" frameborder="0">

Det virker for mig :)
Avatar billede caveman99 Nybegynder
20. februar 2002 - 11:45 #7
border="0" er ikke xhtml
fra w3.org validatoren:
Error: there is no attribute "border" for this element (in this HTML version)
Avatar billede 123abc123 Nybegynder
20. februar 2002 - 16:06 #8
3,
Avatar billede whatever Nybegynder
18. april 2002 - 23:19 #9
Lukker spørgsmålet.