Avatar billede winkill Nybegynder
19. februar 2002 - 13:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

onClipEvent

Hvordan indsætter jeg onClipEvent ?

Mit problem er at jeg skal vente på at loadVariables bliver færdig, inden jeg bruger disse variabler, og har læst mig til at jeg skal bruge onClipEvent(data) til dette, men hvor skal jeg indsætte dette ?
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. februar 2002 - 14:37 #1
onClipEvent(data) er ikke særlig pålidelig. Det er bedre at lave in løkke mellem nogle frames, og vente indtil den sidste variabel er indlæst.

Det jeg gør ved at hæfte en sidste variabel på den streng der loades. Lad os kalde variablen for "ready" og antage at loadVariables indlæser variablerne fra filen din.txt med indhold

var1=3&var2=winkill&ready=ok

Så laver du en løkke mellem nogle frames

////  action i frame x  //////

ready=false;  // reset variablen
loadVariables("din.txt","");

////  action i frame (x+2)  ////

if (ready=!"ok") {
  gotoAndPlay(_currentFrame -1);
} else {
  // nu er alle variabler indlæst og klar til brug
  //gør noget her
;
}

Den vil nu loope mellem frames (x+1) og (x+2) indtil den sidste variabel ready er sat.

mvh geo
Avatar billede winkill Nybegynder
19. februar 2002 - 15:21 #2
Jamen det virker jo... vildt, første gang jeg prøvede det samme var med en While lykke og det fik bare skidtet til at fryse, men med _currentFrame -1 virker det helt perfekt.

Takker, bukker, kyler point og lukker...
Avatar billede winkill Nybegynder
19. februar 2002 - 15:21 #3
Hmmm... kan du ikke lige lave et svar? ;)
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. februar 2002 - 15:23 #4
Svar :)
Avatar billede barklund Nybegynder
19. februar 2002 - 15:41 #5
lingoman>>

Har du dokumentation for, at onClipEvent(data) er upålidelig? Jeg bruger den af og til, men vil gerne vide, hvis det ikke er optimalt...
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. februar 2002 - 15:50 #6
barklund>> Der er flere der melder problemer med (data) event'en især ved hurtige forbindelser.
Prøv at abonnere på flashcoders@chattyfig.figleaf.com
http://chattyfig.figleaf.com/
Avatar billede barklund Nybegynder
19. februar 2002 - 16:02 #7
Det gør jeg...

Jeg kan ikke finde andet i arkiverne, end omtale om en moock-artikel, som jeg heller ikke kan finde...
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. februar 2002 - 16:05 #8
Avatar billede barklund Nybegynder
19. februar 2002 - 16:09 #9
jaa... Det ved jeg... Men hvor er så artiklen om omtalte funktion? :o)
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. februar 2002 - 16:13 #10
Det må du jo læse dig frem til ;)
Jeg har kun læst Moocks beskrivelse af problematikken enten i hans bog eller HP efter de mange henvendelser.
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. februar 2002 - 16:22 #11
ups! jeg kom vist til at skrive "=!" i stedet for "!=" i mit første indlæg...
Avatar billede barklund Nybegynder
19. februar 2002 - 16:28 #12
Jeg kan bare ikke finde dokumentationen, men må blot tage dit udsagn for gode varer - hvilket jeg så vil gøre nu og lade det ligge :o)

Hvis du finder noget, så post det lige her...