Avatar billede annuka Nybegynder
20. februar 2002 - 21:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Elendig disk/net hastighed.

Fra mit eget lille switched netværk:

Upload med ftp:  >9 Mb/sec
Download med ftp: <3 Mb/sec

Før XP kørte min maskine NT4 med download på >9 Mb/sec.

Andre og langsommere maskiner på mit netværk klarer fint >9 Mb/sec. De kører Win2000 og Linux.

Mit system:

Dual P3-450
512 Mb ram
IBM SCSI disk
Intel Ethernet Express netkort
D-Link switch
Avatar billede tgm Nybegynder
20. februar 2002 - 21:21 #1
tjek om du har qos packet scheduler installeret den taget en vis % af båndbreden
Avatar billede annuka Nybegynder
20. februar 2002 - 21:33 #2
Den var installeret og er nu fjernet.
Hastigheden er steget fra 3 Mb/sek til 5 Mb/sek. Kanon!
Det kunne dog være dejligt at få de sidste 4 Mb/sek med.
Avatar billede tgm Nybegynder
20. februar 2002 - 21:38 #3
det er den eneste ting, der æder ens båndbrede, jeg kender til
ved ikke om der er flere
Avatar billede kdn Nybegynder
20. februar 2002 - 22:05 #4
Prøv at rykke strømstikket ud af din switch i ca. 10 sek., og sæt det i igen.
Problemet opstod også for mig, men efter at jeg gjorde som beskrevet, var der fart over feltet igen.

//kdn
Avatar billede kdn Nybegynder
20. februar 2002 - 22:07 #5
- jeg har stadig "Qos packet scheduler" installeret...

//kdn
Avatar billede annuka Nybegynder
20. februar 2002 - 22:19 #6
>>Prøv at rykke strømstikket ud af din switch i ca. 10 sek.,<<

Dårlig ide, nu er hastigheden nede på 2,5 Mb/sek.
Avatar billede goya Novice
21. februar 2002 - 01:03 #7
har hørt om problemet,xp reserverer 20%af din bandbredde,til andet netværk:
her er et svar fundet på nettet
Increase you Bandwith in XP

Increase you Bandwith

Windows XP helps itself to 20 per cent of your bandwidth, a useful tip at TweakXP reveals. But although this sounds like the sort of thing that could easily fuel paranoia (what's it doing with it?), it's more just a case of sloppy and wasteful configuration.
Read on...

The culprit is the QoS (quality of service) packet scheduler, which is intended to preserve some available bandwidth for important applications and in order to maintain network performance. It does this for the best of reasons; in a business environment you probably don't want to have the system brought to its knees because Dave in support is busy warezing Emannuelle in Tibet (Would you believe it? This one really exists. Really.). But this doesn't necessarily apply if you're using XP at home and/or you just want to get a big file as fast as possible.

XP reserves that 20 per cent even if you've switched off QoS via the services program, but this default allocation can be adjusted or switched off by running gpedit.msc.
You go to local computer policy, administrative templates, network branch, QoS Packet Scheduler, and then you can adjust the reservable bandwidth level upwards or downwards as you wish. Note that the details tab confirms that it does reserve that 20 per cent, even if you haven't configured QoS.

Note that this tweak doesn't seem to apply to Home edition, as several of you have pointed out to us.

Tweak

1. Make sure your logged on as actually "Administrator". do not log on with any account that just has administrator privileges. To log in as an administrator:
-click on start->logoff->logoff
-in the logon screen hold Ctrl+Alt+Del.
-in the user field type 'Administrator' <-case sensitive.
-in the password field type the password for the administrator (if you don't have one leave blank)
-press ok

2. Start - run - type gpedit.msc
3. Expand the "Computer configuration" branch
4. Expand the "Administrative templates" branch
5. Expand the "Network" branch
6. Highlight the "QoS Packet Scheduler" in left window
7. In right window double click the "limit reservable bandwidth" setting
8. On setting tab check the "enabled" item
9. Where it says "Bandwidth limit %" change it to read 0-- Click apply, OK, exit gpedit.msc
10. Go to your Network connections (start->my computer->my network connection-> view network connections). Right click on your connection, choose properties then under the General or the Networking tab (where it lists your protocols) make sure QoS packet scheduler is enabled.
11. Reboot , now you are all done.

good luck
goya
Avatar billede annuka Nybegynder
21. februar 2002 - 20:25 #8
Jeg har solgt min sjæl til Microsoft.
Men i det mindste har jeg acceptabel net hastighed igen :)
Avatar billede goya Novice
21. februar 2002 - 21:50 #9
det er rart at vide at det virker,kører selv win2k,overvejer måske at køre xp.........hmmmmmmmmm.

der er også nogle der påstår at xp sender oplysninger til microsoft 20 gange i sekundet, det skulle være noget software der stopper dette på,
http://www.s-a-d.de/  . der er også noget om dette på eksperten et eller andet sted.

goya