Avatar billede smirge Nybegynder
24. maj 2000 - 09:30 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problem med TCP/IP

JEg sidder som sysadmin på en skole i Thisted. Mit problem er, at når jeg har ghostet en maskine, så virker TCP/IP'en tilsyneladende ikke. Jeg kan ikke få kontakt til min DHCP-server. Hvis jeg giver maskinen en af de IP-adresser vi har til rådighed, kommer den heller ikke på internettet. IPX'en virker OK, da den logger på serveren ved opstart. JEg har forsøgt at afinstallere TCP/IP for derefter at installere den igen - uden resultat. Jeg har afinstalleret netkortet og installeret det igen - uden resultat. Jeg har sågar prøvet at skifte netkortet - uden resultat. Nu kan jeg ikke selv komme videre, men håber, at der er nogle derude, som ved hvad jeg kan prøve....

På forhånd TUSIND tak!!!
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. maj 2000 - 10:48 #1
Hvad sker der hvis du pinger 127.0.0.1 ?

Avatar billede victor44 Nybegynder
24. maj 2000 - 10:56 #2
Og. Når du kan benytte IPX protokollen fejler dit netkort ikke noget :-)

Hvad er IP adressen og netmasken på din DHCP maskine.
Hvad for en manuel IP adresse og netmaske giver du din maskine.
Er det kun internettet der ikke fungerer ?
Kan du pinge nogen af de maskiner der er i dit netværk internt ?
Er du sikker på at der er flere ledige leases på din DHCP server ?

Ja her var lige et par ting du skal checke før vi kan komme videre ;-)

Avatar billede smirge Nybegynder
24. maj 2000 - 11:07 #3
Jeg får en fejl, når jeg pinger 127.0.0.1 - og samme fejl, når jeg pinger en af de maskiner på netværket, som jeg VED virker...Noget med en protokol stack fejl...kan ikke huske det 100%

Og ja - det er KUN internettet der ikke virker.
Det er som om netkortet helt har "glemt" at der er en TCP/IP protokol installeret
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. maj 2000 - 11:14 #4
Hvilken fejl får du ?
Hvad siger fejlmeddelelsen helt nøjagtigt ?

Internettet virker ikke fordi det kun kører via TCP/IP.
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. maj 2000 - 11:23 #5
Er det en IBM maskine ?
Avatar billede smirge Nybegynder
24. maj 2000 - 11:51 #6
Nej, det er ikke en IBM - det er en HP Vectra 5 maskine...

men du skal da have dine point alligevel..;-))
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. maj 2000 - 11:54 #7
Har du fundet fejlen ?
Og hvad var galt ?

Avatar billede lrj Nybegynder
24. maj 2000 - 13:32 #8
Reinstaller protokollen (tcp/ip) med windows-cd'en - det er sikkert en defekt fil.

Du skal heller ikke være blind for at det kan være en kabel-fejl.
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. maj 2000 - 13:44 #9
Det er vel nærmest udelukket at det er en kabelfejl når der er kontakt via IPX.

Avatar billede lrj Nybegynder
24. maj 2000 - 14:41 #10
tjah. Du har jo nok ret :)
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. maj 2000 - 06:36 #11
Uhm ..... Hvad var svaret ?? Og fejlen ??

//Kjalle :o)
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. maj 2000 - 06:37 #12
Ham smirge forstår vidst at læse mellem linjerne *G*
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. maj 2000 - 06:43 #13
Der er åbenbart flere end mig der er nysgerrige.
Kom så med det Smirge
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. maj 2000 - 07:47 #14
Og du har selvfølgelig husket (eller tjekket) at TCPIP protokollen er bindet til netkortet ??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. maj 2000 - 07:47 #15
Hvilket kunne have været løsningen, når nu han ikke vil af med den!
Avatar billede smirge Nybegynder
25. maj 2000 - 07:36 #16
LOLOL!!! Jeg skal sgi da lige læse det først ;-)))  Nej - Jeg har _ikke_ fundet fejlen, og det har 3 edb-firmaer her i byen heller ikke. Jeg tror det er en af de ting man må tage med når/hvis man bruger Ghost....Tror jeg prøver med ImageCast i stedet for....

Det er ikke kabelfejl, idet min IPX virker godt nok. Og TCP'en er bundet til netkortet. Og nej, det hjælper ikke at reinstallere hverken TCP, eller hele netværket igen. JEg tror svaret ligger i en forkert reference i systemregistreringsdatabasen, men så er det jo lige at finde hvad og hvor det er ;-)))
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. maj 2000 - 10:22 #17
Hvad for en fejlmeddelelse kommer der nå du prøver at pinge ?

Avatar billede lrj Nybegynder
25. maj 2000 - 10:44 #18
Jeg har en generel netværksguide, til brug ved nettræf, liggende. Kunne være du skulle kigge i den, da den faktisk tager (næsten) alt hvad der er af almindelige problemer...
Avatar billede smirge Nybegynder
25. maj 2000 - 16:33 #19
fejlen lyder : "Ping failed : Errorcode 10090"
Avatar billede brujo Nybegynder
26. maj 2000 - 13:25 #20
Øh, når du bruger Ghost får du vel det problem at maskinnavnet bliver det samme for alle maskiner og det bliver ikke accepteret. Men det har du sikkert også prøvet.
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. maj 2000 - 15:35 #21
Jeg kan ikke finde noget på den fejlmeddelse hos M$, men jeg synes nu at kunne huske en lign. fejl da min DHCP server ikke havde flere ledige adresser.