Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2002 - 18:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til installation af harddisk!

Jeg har lige sat en Seagate Barracuda 80GB i min computer og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre nu, jeg skal vist opdatere BIOS og bruge Fdisk men hvordan gør jeg det??? Hvordan bruger man fdisk? Jeg har forresten allerede en harddisk i min computer og den vil jeg ikke formatere, kun den nye
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2002 - 18:05 #1
Jeg har forresten windows 98
Avatar billede mjl Nybegynder
23. februar 2002 - 18:16 #2
http://www.edbkompagniet.dk/guide/fdisk_ny.htm

Prøv her - så skulle du være kørende...
Avatar billede djm33 Nybegynder
23. februar 2002 - 18:22 #3
OK vi starter fra en ende af:
Hvis din bios finder de 80Gb skal du gøre følgende:
1. Lav en startdisk. Kontrolpanel > Tilføj fjern Programmer > Startdiskette
2. Genstart computeren så den booter op på disketten og vælg start computeren uden CD-Rom drev.
3. Når den er færdig med og starte op på disken skriv fdisk
4. Tryk J
5. Vælg 4 eller 5 for og skifte Harddisk inde i Fdisk.
6. Opret i primær partition og 1 > 1
7. Genstart computer når du er færdig med det
8. Boot op på disketten og vælg start computeren uden CD-Rom drev.
9. Når den er færdig med og starte skriver du: Format D: "Skriv kun d: hvis det er det drev bogstav din harddisk fik inde i Fdisk.

Jeg håber det her kunne hjælpe dig lidt. Hvis der er noget du ikke forstår så sig endelig til.

Held og Lykke
Avatar billede -simon- Nybegynder
23. februar 2002 - 18:33 #4
køre du winxp??
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 19:41 #5
Er det ik et lidt dumt spørgsmål? han har jo skrevet han kører 98:)
Avatar billede mjl Nybegynder
25. februar 2002 - 19:52 #6
;O)