Avatar billede bof Praktikant
24. februar 2002 - 17:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

formatteret harddisk

Jeg har formatteret min harddisk ved hjælp af fdisk.
Ved genstart skal jeg så geninstallere mit styresystem win98.
Ved isættelse af cd-rom og efterfølgende tjek af mit system, siger den at der ikke er ikke plads til at installere windows.
Der er ikke noget c-drev at læse fra. Men et a-drev, mit cd-rom drev og et midlertidigt drev D som der er 2000 mb plads på.
Avatar billede nonick Nybegynder
24. februar 2002 - 17:18 #1
Det lyder som om du har lavet en eller flere partitioner. Prøv at kør Fdisk igen og slet samtlige partitioner.
Avatar billede 2000problem Nybegynder
24. februar 2002 - 17:18 #2
Har du husket at oprette partionernerne igen???
Avatar billede bof Praktikant
24. februar 2002 - 17:22 #3
Hvordan kan jeg se om jeg har oprettet partitionerne igen og i fald jeg ikke har hvordan gør jeg så ?
Avatar billede zatter Nybegynder
24. februar 2002 - 17:23 #4
jep, du må have noget med dine partitioner, helt sikkert ja!!
Avatar billede bof Praktikant
24. februar 2002 - 17:26 #5
Ja, det har jeg så forstået, men hvad gør jeg ved det ?
Avatar billede jefa Nybegynder
24. februar 2002 - 17:27 #6
Hjælp til Fdisk
http://www.edbkompagniet.dk/guide/fdisk_ny.htm

Ser ud til du har glemt at aktivere c:
Avatar billede bof Praktikant
24. februar 2002 - 17:40 #7
Ja, den melder også om fejl når jeg prøver at læse på c-drevet.
Jeg har noget der hedder en ms-dos start up diskette. Er det noget jeg kan bruge tilnoget i min nuværende situation?
Avatar billede jefa Nybegynder
24. februar 2002 - 17:45 #8
Du skal køre Fdisk igen og se partions oplysninger. Det giver en oversigt over det der er oprettet.
Avatar billede grinderslev Praktikant
25. februar 2002 - 01:17 #9
FDISK
    Slet partision, slet primær partision
    Opret partision, opret primærpartision

Genstart maskinen

FORMAT C:
Avatar billede bof Praktikant
25. februar 2002 - 20:39 #10
Tak til alle, nu virker det. Prikken over i-et var grinderslev med kommentaren: FORMAT C