Avatar billede pfp Nybegynder
26. februar 2002 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forsikring eller hvad?

Hej,

Hvis en kunde ønsker at få mig til at implementere en dankortløsning i hans netbutik, og jeg så vælger et betalingsgateway til at forestå selve krypteringen og transaktionen har jeg da noget ansvar på nogen tænkelig og utænkelig måde, hvis der af en eller anden grund går rod i det hele...tabt fortjeneste osv.?

Jeg mener, jeg skal jo foretage selve implementeringen. Men er det ikke bare at indstille en HTML-formular i butikken til en fil på betalingsgatewayets server?

Er der nogen risiko for mig ved at foretage en sådan implementering.

Jeg vil meget gerne høre om jeres egne erfaringer osv. Og evt. også et "officielt" sted hvor jeg kan få vished.

Med venlig hilsen
Peter F. Poulsen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. februar 2002 - 22:45 #1
Hvis du bare sørger for at indføje det i den kontrakt du laver på opgaven, hæfter du ikke for noget.
Avatar billede pfp Nybegynder
26. februar 2002 - 22:53 #2
Hej nanoq,

Tak for dit svar!

Kan man selv udforme de nødvendige ting sådan, at man er 100% sikker på at man ikke kan komme til at skulle betale erstatning..eller skal det godkendes af en advokat eller lignende?

/pfp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2002 - 22:59 #3
Det skal ikke godkendes, men det kan da være en god idé
netop at få en advokat til kigge på kontrakten. Hvis man synes
man har råd..

Jeg har vist engang skrevet under på en kontrakt hvor der stod
at jeg ikke kunne gøres ansvarlig for beløb ud over det
honorar jeg fik.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
02. marts 2002 - 18:31 #4
Hej Peter, det var sgu' et fedt nok party i går, eh?

Jeg har faktisk selv for et halvt års tid siden stået i en situation, hvor en kunde krævede en svimlende høj erstatning for påstået tabt fortjeneste... Imidlertid havde han svært ved at bevise, at det var vores skyld (vi havde lavet netshoppen), at han ikke modtog ordrer. Vi gik til en advokat med det samme, da det var virkelig mange penge, kunden krævede i erstatning. Men han sagde imidlertid, at vi kunne tage det helt roligt, og at det var meget usandsynligt at kunden ville få medhold i en evt. retssag.

Det er kundens eget ansvar, at hans ting virker. Et pizzeria kan heller ikke stille Toyota til ansvar, hvis de køber en varevogn til udbringning, som ikke kan køre...
Avatar billede pfp Nybegynder
02. marts 2002 - 19:32 #5
Hej Jes, ja den fik ikke for lidt :-)

Okay det er da betryggende! Jamen så vil jeg bare sørge for, at nævne det i kontrakten. Tak for Jeres svar

/pfp