Avatar billede lvmadsen Nybegynder
26. maj 2000 - 14:47 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Jeg bliver IDIOT af den printer!

Min printer på arbejdet, en HP DeskJet 870Cxi, er begyndt et irriterende magttrip over for mig. Jeg har et manuskript på nogle-og-tyve sider, som skal revideres, og dermed skrives ud et par gange om ugen. Problemet er, at den kategorisk nægter at udskrive det hele. Typisk spytter den f.ex. siderne 1-7, 10 og 17-20 ud. Og så kan jeg ellers sidde og kigge det hele igennem og finde ud af hvad den har udeladt denne gang. Det er altid inde i midten, og det er altid mindst to steder, der mangler nogle sider.

Hjælp, jeg bliver sindssyg!!!
Avatar billede snowball Novice
26. maj 2000 - 15:28 #1
Har du prøvet at afinstallere printer driveren og installere den igen ?

Snowball
Avatar billede morten_b Nybegynder
26. maj 2000 - 15:43 #2
Prøv at tjekke din computer for virus - en af min venner havde det samme problem og det skyldtes en virus.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. maj 2000 - 15:52 #3
Hvad udskriver du fra ??... ved af kedelige erfaringer at HP printere kan have problemer med udskrifter hvis du har vendt nogle af siderne anderledes (portrait/landscape), eller har angivet en eller anden form for ark der kræver manuel fødning... (noget skidt, har selv stået med ca. 300 sider ud af 321...det er trist at lede efter dem der er udeladt)
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
28. maj 2000 - 17:05 #4
>>snowball: Nej; min f***ing IT-afdeling er aldrig på deres pind, og jeg er nødt til at have fat i dem.

>>morten_b: Der skulle ikke være nogen virus; har tjekket.

>>tigerdyr: Alle sider vender "normalt" (portrait), og alt er indstillet som det skal - så vidt *jeg* kan se, i hvert fald *GG*. Og jeg udskriver fra Word2000.

Og så er det forresten en netværksprinter, hvor min PC er host for den (eller hvad man kalder det *S*).
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
28. maj 2000 - 17:45 #5
Hvordan virker den hvis du installerer den som en lokal printer (non-network printer, non-shared) og så printer ?, springer den så stadig sider over ??
Ellers kunne det jo være en fejl config i printer sharingen, en anden løsning kunne jo også være en opdateret driver ?
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
29. maj 2000 - 08:57 #6
>>tigerdyr: Den har fungeret fint i lang tid - det er noget, den pludselig er begyndt på inden for de sidste par uger. Og den har altid været delt...Men hvor får jeg en opdateret driver?
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
29. maj 2000 - 09:04 #7
>>tigerdyr: Nu har jeg prøvet at fjerne delingen - den springer stadig sider over (omend af uransagelige årsager knap så mange denne gang)...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. maj 2000 - 10:22 #8
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. maj 2000 - 10:25 #9
Men hvis der er færrere fejl, når den ikke er shared, tyder det jo på en share-error (geninstall windoze), driver-error (opdater driver) eller den evigt stygge fejl i printeren (evt. defekt ram i dyret)
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
30. maj 2000 - 09:45 #10
>>tigerdyr: Jeg har hentet en opdateret driver - det hjalp ikke synderligt. Måske et dumt spørgsmål, men - defekte RAM? I PC'en eller printeren? For PC'en er kun et par måneder gammel, så de burde da være i orden.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. maj 2000 - 10:29 #11
Jeg vil skyde på at det er printeren der har problemer med rammen, HVIS (et ret stort HVIS) det er der fejlen ligger...
Hjalp den nye driver overhovedet ??
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
30. maj 2000 - 11:11 #12
Nej, det har jeg ikke indtryk af. Måske en lille smule, men det er svært at vurdere. Det er jo ikke som om den konsekvent glemmer et bestemt antal sider eller nogle bestemte sidenumre...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. maj 2000 - 11:29 #13
Det er altså meget variabelt om den "glemmer" at udskrive nogle sider eller ej ??

Hvis du har mulighed for det bør du prøve nogle forskellige ting:
1. Prøv printeren lokalt på en anden PC
2. Prøv printeren shared fra en anden PC
3. Tjek printeren med et andet kabel
4. Geninstall Windoze (lappe løsning, men det kan lige så vel være printeren det er galt med som et eller andet i Windoze, der påvirker sharingen)

Hvis fejlen forsvinder ved en af ovenstående muligheder er løsningen i hvert fald indkredset en del!
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
30. maj 2000 - 11:55 #14
Hmmm...
1. Bliver nok ikke lige muligt - ikke lige nu i hvert fald.
2. Har jeg prøvet - samme resultat.
3. Så skal jeg lige have rekvireret et kabel - min arbejdsplads er en offentlig institution...
4. Jeg kan ikke få fat i IT - og jeg kan ikke rigtig gennemskue, om det er muligt via netværket; jeg tror det burde være det.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. maj 2000 - 12:05 #15
Er vi enige om hvad jeg mener med 2'eren ???
Sæt printeren til en anden computer og share den fra den nye computer...

Hvis der er de samme problem, når du sætter printeren til en anden computer (også med et andet kabel), kan du nemt regne med at det er printeren og så bliver det først problematisk (dyrt)... så er det nemlig enten rammen i printeren, processoren i printeren eller noget med køen i printeren...

Og geninstall via netværk af Windoze, ville jeg ikke indlade mig på, med mindre vi snakker NT4.0 eller Win2000
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
30. maj 2000 - 12:15 #16
Hehe - næh, vi var vist ikke helt enige om 2'eren...sorry, my mistake. Men jeg kan desværre ikke sådan "bare" flytte rundt på tingene, da alle er afhængige af deres PC'er. Men den med dyrt - det går såmænd nok; vi mangler vistnok at bruge nogle penge i budgettet *GG*.

Desværre er det win98, så det må jeg hellere lade være med at forsøge mig med!

Jeg må sætte mig i kø hos IT - jeg vender tilbage, hvis jeg får overbevist dem om at gøre noget...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. maj 2000 - 12:37 #17
Det er nok den umiddelbare udvej... løsningen skal findes af de nævnte veje!, desværre!
Avatar billede ptj Nybegynder
05. juni 2000 - 12:54 #18
Når det er et problem, som først er opstået for nogen tid tilbage, var det jo nok også en ide, at undersøge:
1.Er der installeret noget byt for nylig.
2.Er nogle af maskinens programmer blevet opdateret umiddelbart op til tidspunktet, hvor problemet opstod.

Foruden dette, hvis din tekstbehandler er Corels Perfect, er der ofte set mærkværdigheder i forbindelse med HP-printere.
Dernæst, har du fået nogle nye programmer der er baseret på Borlands Databaseengine v. 5, vil du også opleve problemer med flere HP-printere.
Dette problem kan for de fleste modellers vedkommende løses med et patch fra HP´s hjemmeside.

ptj
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
05. juni 2000 - 15:52 #19
>>ptj: Det eneste nye, der er kommet, er Office2000 - men jeg skal ikke kunne sige, om problemet er opstået i den forbindelse, da jeg normalt kun udskriver breve og lign. korte dokumenter - og problemet opstår som nævnt kun ved dokumenter af en vis størrelse - så vidt jeg kan bedømme er det noget i retning af over 15 sider...Ved du noget om, om Office2000 kan lave lort i den?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. juni 2000 - 21:34 #20
Alt Ms Office kan lave lort ved dokumenter i størrelser fra omkring 10 sider og op...
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
06. juni 2000 - 09:51 #21
Så-æh...der er altså en vis mulighed for, at det simpelthen er min Office, der laver ged i det??? Pis...
Avatar billede ptj Nybegynder
06. juni 2000 - 15:09 #22
Prøv at undersøge hvordan dit dokument er tilvirket. Er det hele lavet i en omgang, eller er det lavet af flere omgange. Er det tilfældet, kan det tænkes at de enkelte sider ikke er ordentligt sammenføjede.
Skal du tilføje nye sider til et eksisterende dokument, skal du sørge for at stå i den rigtige visning.
Jeg er aldrig personligt stødt på problemer, hvis jeg blot har gjort det på den rigtige måde.

At din off. der skulle lave fuck i det, tja... alt er jo muligt, men det er ikke videre sansynligt.

Du kan jo også gå i printeropsætning, og kigge lidt på spoolerindstillinger.
ptj
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
07. juni 2000 - 09:07 #23
Det er lavet af en omgang...Spool-indstillinger? Hmm...står på EMF...skal jeg prøve RAW, eller er det ligemeget (jeg vil helst ikke prøve at udskrive et langt dokument, som jeg ikke skal bruge til noget, hvis der ikke er den mindste chance for at det virker!)?
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
15. juni 2000 - 09:39 #24
Hmmm...nu er jeg her igen. Jeg kan udskrive mit dokument, hvis jeg gør det i mindre portioner. Bortset fra, at jeg ikke kan udskrive side 20. Eller for at være helt nøjagtig - sidste halvdel af side 20. Og kun det. Alt andet er der ingen problemer med. Og jeg kan heller ikke hvis jeg copy'er og paste'r ind i et nyt dokument. Sideopsætning er det samme for hele dokumentet. Nogen forslag???
Avatar billede ptj Nybegynder
15. juni 2000 - 11:20 #25
Hej IVMADSEN

Hvis det ikke er et fortroligt dokument, kan du jo prøve at sende mig en kopi som vedhæftet fil. Så vil jeg prøve om jeg kan se noget forkert ved den.
Min adresse er:
ptj@vordingbg-gym.dk

ptj
Avatar billede egede Nybegynder
02. december 2000 - 12:19 #26
Hvordan reagerer den på mindre dokumneter,
udskriver den det hele der?

Hvis den gør så kan det være printerhukommelsen
som ikke er stor nok eller fyldt op (prøv f.x. at skrive 5 sider ud ad gangen)

kablet kan også være for langt,
eller printerporten for hurtig til printeren
(det kan du ændre i BIOS´en)
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
06. december 2000 - 09:42 #27
Hej Egede!
Tjah, problemet er der stadig, så det var da hyggeligt du lige fik øje på mit spgsm.

Den kan sagtens skrive mindre dokumenter ud - det er først, som sagt, når de er over de der ca. 15 sider. Jeg ved ikke om det er hukommelsen der er synderen - jeg kan ikke altid skrive det ud i småbidder. Mange gange, når jeg prøver, så får jeg et skønsomt udvalg af, hvad min printer synes jeg skal have - og det er ikke altid det samme som jeg beder om *GG*. Men jeg er næsten altid sikker på at få side 4. Flere gange. Meget mystisk *GG*.

Men det der med kablet...tror du virkelig længden på det har noget at sige? For det er faktisk temmelig langt selvom printeren står lige ved siden af PC\'en...

Og det med printerporten? Hvordan ændrer jeg det? Ved du hvad det *skal* stå på?
Avatar billede egede Nybegynder
06. december 2000 - 17:01 #28
Jeg har hørt at kablet kan give problemer hvis det er over 1,80 m langt

Det med hukommelsen kan du slette ved at slukke printeren og tænde den igen (så reset´er printeren automatisk hukommelsen)

Du går ind i BIOS´en ved når din computer starter at trykke delete for det meste men nogle gange F1
Så prøver du dig lidt frem gennem menuerne til du finder noget som sikkert hedder LPT1 eller printerport eller sådan noget deromkring og sætter den til standard eller SSP (hvis de ikke hjælper så prøv lidt frem)

håber det hjælper
Avatar billede repsac Nybegynder
06. december 2000 - 17:17 #29
Mit råd ville være at få din maskine helt ned med nakken.... reinstallere win, off og hvad du ellers har liggende. Lave de samme indstillinger som der var før (da det virkede (også dem som er nu)) og se om det virker. Hvis ikke, er det så ikke billigere for din virksomhed at købe en ny printer for 1500,-(?) end at du \"spilder\" din tid?
Hvis fejlen ligger i off hjælper det ikke at cut&paste ind i et nyt document. Det skal placeres som rent tekst (eksempelvis i notepad) og derefter indføres i word igen. Du skal så til at lave alle \"ændringerne\" for at documentet ser ud som det skal igen.
Avatar billede repsac Nybegynder
06. december 2000 - 17:18 #30
Men det er da et forsøg ...
HUSK at gøre det med et kopi at det originale document, så du ikke mister det hele!
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
05. april 2001 - 09:01 #31
Har fået et andet kabel - nu virker skidtet.

Undskylder mange gange for forsinkelsen i min reaktion *S*.
Avatar billede egede Nybegynder
05. april 2001 - 14:50 #32
tak for pointsne