Avatar billede jacup Nybegynder
27. februar 2002 - 17:09 Der er 12 kommentarer

CHAT hvilken???

Hej! nu må i eksperter give mig et råd!

Jeg skal igang med at lave en advanceret chat! med Mic. Acces 2000 men hvordan ??? skal jeg bruge session eller skal jeg bruge data base??? hvad er hurtigts og mest stabilt??? Giv please lidt gode råd!
Avatar billede beldring Nybegynder
27. februar 2002 - 17:11 #1
Det absolut bedste er database! Det er både hurtigst, og mest stabilt!
Avatar billede red_eagle Nybegynder
27. februar 2002 - 17:13 #2
Det mest naturlige vil være at vælge en database. Der kan chat'en blive log'et, og du kan gemme brugerprofiler osv.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
27. februar 2002 - 17:14 #3
(og, det er hurtigt og stabilt)
Avatar billede ras2000 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:15 #4
Så vidt jeg ved, er access ikke så stabilt, hvis der er mange brugere på samtidigt. Så er du nød til at bruge en sql database. Det burde dog være muligt at konvertere en access database til en sql.
Men hvis du vil have lidt mere brugbare råd, må du forklare lidt nærmere hvad der skal ske i din chat.
Avatar billede jacup Nybegynder
27. februar 2002 - 17:18 #5
Man skal kunne:
oprette bruger!
gæstebruger
sende privat!
vælge farve osv!

Hvis jeg nu vælger sql hvilket program skal jeg så bruge? til at lave den i?????
Avatar billede beldring Nybegynder
27. februar 2002 - 17:23 #6
hmm.......Hvorfor ikke MySQL?
Avatar billede beldring Nybegynder
27. februar 2002 - 17:24 #7
Man kan sagtens konvertere en acces-database, til en SL-database!
Avatar billede jacup Nybegynder
27. februar 2002 - 17:44 #8
Jeg spørger bare om hvad der er bedst!
Avatar billede jacup Nybegynder
27. februar 2002 - 17:45 #9
det vil sige jeg kan starte med at lave databasen i acces og så konventere den???
Avatar billede beldring Nybegynder
27. februar 2002 - 18:32 #10
ja! Vent 2 sec. så skal jeg finde en tutorial!
Avatar billede beldring Nybegynder
27. februar 2002 - 18:33 #11
MySQL support
Der er flere forskellige måder at importere/eksportere databasen på:

Konverter Access til en standard (lukket) MySQL server.
Du kan fra Access eksportere tabellerne og bruge phpMyAdmin.dit-domaene.dk til at importere dataene. Først skal du konvertere din Access-database til en csv fil (filer > eksporter) og derefter gøre følgende i phpMyAdmin:

Create new table on database dit-domaene.dk. Den skal være tTilsvarende din accessfil med samme antal Fields.
Udfyld dine Fields med samme text, som du har i din Access-database og tryk save. Husk at angive TYPE og Length (CHAR og 20 for eksempel).
Vælg "Insert textfile into table"
Angiv "location of textfile" og tryk submit.

Hvad nu hvis jeg vil undgå phpMyAdmin?
Hvis du først beder os blive flyttet til en åben MySQL server (supportformular) har du også mulighed for bruge programmet AccessMySQL, eller du kan gøre det manuelt således:

Installer MyODBC driveren fra mysql.com.
Åben den aktuelle database i MS Access
Marker et tabelnavn, vælg flere ved at holde Shift/Ctrl nede
Højreklik en af de markerede tabeller og tryk Gem som/Eksporter
Vælg "Til en ekstern fil eller database" og tryk OK
Vælg filtypen ODBC-databaser
Angiv tabelnavn på MySQL serveren (skal være et nyt navn)
Vælg Maskindatakilde og MySQL-serveren og tryk OK
Det sidste der nu skal gøres er at ændre din connection string (forbindelse) til databasen. Se /support/windows/dsn for en forklaring. Muligvis skal din kode også laves lidt om, i nedenstående tabel forsøger vi at angive forskellene imellem Access og MySQL:

Access MySQL
SELECT TOP 5 * FROM tabel ... SELECT * FROM tabel ... LIMIT 0,5
... WHERE dato=#02-07-2001 00:00:00# ... WHERE dato='2001-07-02 00:00:00'

Bemærk at Access følger 'regional settings' på webserveren der i Danmark normalt står til DD-MM-ÅÅÅÅ, mens standarden på vores MySQL servere er ÅÅÅÅ-MM-DD.
Avatar billede beldring Nybegynder
27. februar 2002 - 18:34 #12
Håber du kan bruge dette, jeg fandt det på azero.dk 's hjemmeside!