Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
28. februar 2002 - 13:25 Der er 28 kommentarer

Design????????

Hey eksperter !!

Jeg vil MEGET gerne lære at lave designs selv !

Jeg har set: uap, nonick osv. osv. osv.

Lave nogen meget fede nogen !

Jeg vil gerne lære, at lave dem SELV !

Er der nogen der gerne vil lære mig det over msn ?

Jeg ved godt, at man skal lave det over her, men

er der ikke en som vil `??

Programmer jeg har:

Flash 5
Photoshop 6
Paint Shop Pro 7
Og nogen andre 3d programmer osv.!

Min mail sweetbaljit@hotmail.com

P.S Vi kan godt finde ud at, noget med penge, at gøre !

Jeg logger af nu, så jeg har lidt travlt, men kigger på spørgsmålet lidt senere !!

HVIS i hellere vil have points, kan i godt få det !
Avatar billede webdesigner Praktikant
28. februar 2002 - 13:32 #1
jeg kan godt... havd vil du lære?? adobe photpshop? flash 5?
Avatar billede cygnet Praktikant
28. februar 2002 - 13:32 #2
Hvor bor du henne af ?

Jeg har en større mængde opgaver fra da jeg gik på Center for Medie og Kommunikation om dreamweaver og photoshop - kunne jo aftales at mødes en dag over din computer og en øl - hvis du bor i Københavns området altså.
Avatar billede cygnet Praktikant
28. februar 2002 - 13:33 #3
Men spørgsmålet er vel om jeg kan lære dig noget - hvad kan du nu ?

/cygnet
www.cygnet.tk
Avatar billede webdesigner Praktikant
28. februar 2002 - 13:34 #4
jeg har en side der er lavet i flash som en demo på www.geocities.com/animeguidedk
jeg arbejder helst med photoshop6 men kan også PSP7
og siden er lavet i flash....
Avatar billede michael-rene Nybegynder
28. februar 2002 - 13:36 #5
lærer dig det over MSN  hehe  nu er det ikke sådan noget du lærer over en dag.
Du skal kigge på dig selv, er du den kreative person eller sidder du med dit photoshop og kigger ud i luften og ikke kan tage dig sammen til at lave noget. Hvis det er det sidste skal du nok glemme alt om at lave design.
Det kan også være fordi du måske ikke er så meget inde i de forskellige programmer, så er der kun et at gøre, høvl en masse tutorials igennem.
Du skal også kigge på hvad du vil lave, du snakker både om flash, 3d og photoshop.  Det er enorme komplekse programmer som godt kan tage 1-2 år at lærer nogenlunde.
Prøv at finde ud af hvad du vil lave, find 1 måske 2 programmer som du syntes er intressante og kig så på dem og lære dem at kende, kører nogle tutorials igennem, spørg her på eksperten og ellers bare sug så meget viden til dig som muligt.
At lave fed design er helt op til dig selv, nogle er født talenter andre kan lærer det, mens andre slet ikke kan lærer det. Men man kan altid forsøge :-)

Hilsen Michael Knudsen
Avatar billede cygnet Praktikant
28. februar 2002 - 13:40 #6
Hvordan du kommer igang med at lave et fedt design:

1. Gør dig nogle overvejelse hvad du vil have på siden
2. Find din ynglingsblyant og begynd at lave lidt skitser. Start altid med dit design på papiret, for ellers bliver du begrænset af de evner du nu har i dit design program. Efter du har tegnet, tegnet lidt mere - tænder du din computer og starte dit design program*.
3. Her begynder du så - lag på lag - og lige så stille begynder det vel at ligne noget .
4. Nå du så har fået det design frem du ønsker begynder du så at klippe det op så det er til at smide på internettet - dette er tit en videnskvab i sig selv - men baggrundsbilleder er i tabeller og transperante gifer er nøgle ord i dette sammen hæng.
5. Smider lortet på nettet og håber det virker i andres browserer også - ellers er det jo bare at spørger løs på Eksperten

Håber du fik lidt ud af det. Som designprogram / tegneprogram bruger jeg Adobe Photoshop - se http.//www.prodic.dk for tutos på dansk.
Avatar billede webdesigner Praktikant
28. februar 2002 - 13:44 #7
julemanden2002. bor du i syd jylland så er jeg din (Mand) Lærer!!
Avatar billede cdc Novice
28. februar 2002 - 14:15 #8
julle bor nord for københavn........
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
28. februar 2002 - 14:34 #9
Jeg bor i Farum !
Avatar billede michael-rene Nybegynder
28. februar 2002 - 14:53 #10
hvad niveau er du på i de forskellige programmer ?
Hvad for nogle 3d programmer har du ?
Kan du tegne ?
Hvad har du lavet før altså af design ?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
28. februar 2002 - 16:26 #11
Jeg ved ikke rigtigt, hvilket niveau, jeg er på !

Jeg har:

Ulead 3d
Simply 3d

Hvad mener du med, og jeg kan tegne ????

Jeg har ikke lavet designs før, der er derfor, jeg vil lære det !
Avatar billede michael-rene Nybegynder
28. februar 2002 - 16:37 #12
okay kender ikke lige de 3d programmer.
Om du kan tegne  hmmm det er jo en meget god ting at kunne hvis du vil lave fed grafik, men ikke en nødvendighed :)
okay så er du jo på rimelig bar bund.
Hvis du er rimelig newbie i et program som photoshop, kan det godt være enormt svært at begynde, har selv været så heldig at få undervisning i det, men ikke alle er det jo.
Det jeg ville gøre var at se om der var nogle aftenskoler eller sådan noget hvor du kunne gå så du fik det mest grundlæggende i programmerne.
Eller få en af dem der gerne vil undervise dig til at gøre det, men pas lidt på med det, du ved jo ikke hvem de er, hvad de kan. Det er jo nemt nok at sidde og sige så skal du gøre det og det, men får ikke så meget ud af det, det der skal til er noget undervisningmatriale :)
Det er ikke kun vigitgt at kunne et program, det bliver du ikke en god grafiker af, du skal have noget basal grund viden.
Det vil sige farvelærer, komprimerings teknikker, tegning, osv.
Mange af sådan nogle ting kan også tages på aftenskoler ol.
Og så det bare med at følge med, feks her på eksperten hvor der er mange der er gode til programmer som photoshop, flash osv.
Håber det kunne bruges  eller rettere du vil bruge det :)
Og husk nu du er ikke en god grafiker bare fordi du kan photoshop ;)

Michael Knudsen
Avatar billede michael-rene Nybegynder
28. februar 2002 - 16:49 #13
fandt lige lidt links hvor du kan få undervisning  :)
http://www.aof-hovedstaden.dk/AOFH/folkeopl/folkeoplysningen.htm
http://www.aof-rodovre.dk/DHS/Kurser/Index.asp

De sagde du kom fra nordsjælland  så håber ikke jeg har skudt for langt ved siden af  :)
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
28. februar 2002 - 17:28 #14
Hvad mener du med det ?? skudt for langt af sted ????'

Jeg kan en del, i PS.....!
Lidt i flash...!
Jeg har også Dreamweaver 4
Avatar billede nonick Nybegynder
28. februar 2002 - 17:50 #15
Julle.. Jeg er altså altid klar, men ikke over MSN :(

Få dig noget ICQ og jeg skal hjælpe ALT hvad jeg kan...
Avatar billede michael-rene Nybegynder
28. februar 2002 - 18:02 #16
skudt for langt ved siden af    jeg mener bare om de links er i nærheden af hvor du bor, er ikke så kendt på sjælland :-)
Avatar billede cotus Nybegynder
28. februar 2002 - 19:10 #17
Peter Brixtofte længe leve... He, he...

(Undskyld jeg spammer, men jeg måtte simpelthen ;-))

/cotus
Avatar billede wollabella Nybegynder
28. februar 2002 - 21:16 #18
Jeg kan

PHOTOSHOP
Imageready
Flash5

3d studio max
Maya

går på 3d skole så jeg burde vel kunne lærer dig lidt .. hvad giver du for det?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
28. februar 2002 - 22:00 #19
Cotus > hehe !!

Jeg ved ikke, hvor meget, i vil have for det ?!?
Avatar billede wollabella Nybegynder
28. februar 2002 - 22:04 #20
altså kommer an på hvad du vil lærer osv osv osv... send mere infomation til mc_mads@ofir.dk

så snakker vi om det
Avatar billede jonas- Nybegynder
28. februar 2002 - 22:04 #21
Et par flasker rødvin!! hehe.
Avatar billede qzar Nybegynder
01. marts 2002 - 10:33 #22
cygnet > Hvor gammel er du ?
Avatar billede cygnet Praktikant
01. marts 2002 - 10:35 #23
Jeg er 19 - hvorfor ?
Avatar billede qzar Nybegynder
01. marts 2002 - 15:23 #24
Synes at du endelig lød som en nørd med stil :) (som mig selv) *G*

Fed kommentar: Lad os mødes over en øl og din computer!!

-Jonas
Avatar billede cygnet Praktikant
01. marts 2002 - 15:24 #25
Yeah - jeg er en stilet nørd.
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 15:26 #26
Kunne i/du hjælpe ?????
Avatar billede qzar Nybegynder
01. marts 2002 - 23:32 #27
Måske næsten ligeså stilet som mig??
Tjek lige mit domænenavn *GGGGG* (der ligger ingen side)
www.styled.dk ! Det må da siges adt være 110% max stil *GGG*

Julemanden > Skulle du ikke mødes med cygnet?
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. marts 2002 - 13:59 #28
Jeg ved ikke hvad Cygnet og jeg er aftalt `!?!?