Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. februar 2002 - 21:05 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Fullscreen UDEN scrollbars !!!

Hej Eksperter...

Jeg har lige et problem med mit website... :D

Jeg vil have et link, som åbner en HTML-fil jeg har, i fullscreen. Dette HTML-dokument skal ikke have nogen scrollbars, når det bliver åbnet. I HTML-dokumentet er det et billede med størrelsen: 1024*768. Jeg HAR prøvet med forskellige JAVA-scripts osv, men uden held... :(

Jeg håber i kan hjælpe mig ;o)

// CyberQvizt
Avatar billede deaz Nybegynder
28. februar 2002 - 21:06 #1
<Script language="JavaScript">
<!--
function fullscreen()
{

  nyt = window.open("http://www.domain.dk","titel", "fullscreen=yes,status=no,toolbar=no,location=yes,menu=no,resizeable=no scrollbar=no");

}
// -->
</script>

;) DeAz [ me@deaz.dk ]
Avatar billede deaz Nybegynder
28. februar 2002 - 21:07 #2
brug <a href="#" onclick="java script:fullscreen();"> full screen </a>
Avatar billede deaz Nybegynder
28. februar 2002 - 21:07 #3
:/
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. februar 2002 - 21:14 #4
Altså, jeg skal sætte JAVA-scriptet i min <HEAD>-sektion, og linket i min <BODY>-sektion  ? ? ?
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. februar 2002 - 21:17 #5
Ok, du har jeg prøvet det, og det virker ikke... Der kommer både en vertikal, og en horisontal scrollbar... :-(
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. februar 2002 - 21:17 #6
du -> nu
Avatar billede grunken Nybegynder
28. februar 2002 - 21:40 #7
scrollbars='no'
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 21:48 #8
Hey - prøv lige denne fætter:
<html>
<head>
<title>cyberqvizt</title>
</head>
<script language="JavaScript">
<!--
function nirvana_positionWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<a href="gradient.htm" onClick="nirvana_positionWindow('fullscreen_side.htm','navnet_paa_min_fullscreen_side','fullscreen=yes')">link fullscreen</a>
</body>
</html>
alpapa
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 21:49 #9
<a href="din_side.htm/html".......
alpapa
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 21:53 #10
PS.
Virker kun i IE :-(
alpapa
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. februar 2002 - 22:01 #11
alpapa ~> Det virker desværre ikke... De scrollbars er der stadig :( Måske har det noget at gøre med, at billedet er 1024*768 (så vil IE lave fullscreen-vinduet større, eller sådan noget)...
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 22:07 #12
Hmmm - virker hos mig?
http://www.whyweb.dk/slet.htm
alpapa
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. februar 2002 - 22:21 #13
Ja, det virker på din, men på min er der et billede (1024*768), og der kommer de scrollbars :(
Skal jeg prøve at sende dig filerne ?
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 22:23 #14
Ja, prøv det - så fixer jeg den lige ;-)
jakob@whyweb.dk
alpapa
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. februar 2002 - 22:36 #15
Er sendt ;oD
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 22:36 #16
Du skal være klar over at når du gør dette vil dem med en skærmopløsning på 800x600 pixel ikke kunne få fornøjelsen af at se hele dit billede!!!
De vil kun se 800 pixel´s i bredden fra venstre top hjørne og 600 pixel´s ned!
PT. ser danskernes skærmopløsninger således ud:
640x480  = 2,74  %
800x600  = 44,44 %
1024x768  = 43,20 %
1152x864  = 3,44  %
1280x1024 = 4,01  %
derover  = 2,17  %
Så du vil miste næsten halvdelen af dine potentielle besøgende!
alpapa
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 23:08 #17
>cyberqvizt
Ka' du få det til at virke?
alpapa
Avatar billede gryn Nybegynder
28. februar 2002 - 23:35 #18
Kan du ikke putte din side ind i et frameset, hvor du ikke tillader scroll?
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 23:41 #19
Jo da, hvordan skal dit frameset se ud?
Hvor vil du have frames, en i toppen og i venstre side eller hva?
Den side i frameset'et hvor du ikke vil have scroll skal du i BODY'en tilføje SCROLL=NO
alpapa
Avatar billede gryn Nybegynder
28. februar 2002 - 23:49 #20
Sådan her skal siden se ud, som du åbnet i fullscreen

<html>

<head>
<title>Frameset</title>
</head>

<frameset cols="100%,*" border="0">
<frame src="start.html" scrolling="no">
<frame>
<noframes>
<body>

<p>Error</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

mvh/ gryn
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 23:57 #21
Tihi - sorry "gryn", troede du var "cyberqvizt", så jeg svarede bare videre ;-)
alpapa
Avatar billede gryn Nybegynder
28. februar 2002 - 23:59 #22
Det tænkte jeg nok (o:
Avatar billede alpapa Nybegynder
01. marts 2002 - 00:03 #23
Hov, den er da ny den dersens smiley, jeg kan slet ikke finde ud af at dreje mit hoved i den rigtige retning... fnis
Avatar billede gryn Nybegynder
01. marts 2002 - 00:04 #24
Jeg er en lille rebel (o'
Avatar billede gryn Nybegynder
01. marts 2002 - 00:05 #25
fejl (0' = (o:
Avatar billede jan9530 Nybegynder
01. marts 2002 - 00:10 #26
Man kan bare sige...nogen gange er det sku noget lettere at bruge frontpage...der havde du ikke haft problemet
Avatar billede alpapa Nybegynder
01. marts 2002 - 00:14 #27
Off to bed - håber I finder ud af det (-: :-) forvirret eller hva'
alpapa
Avatar billede gryn Nybegynder
01. marts 2002 - 00:16 #28
jan >> hvad mener du? kan man lave fullscreen i frontpage?
Avatar billede jan9530 Nybegynder
01. marts 2002 - 01:16 #29
fatter det ikke....har gjort det før, men kan ikke få det til at virke lige nu.....jeg leger lige lidt med det....
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
01. marts 2002 - 07:47 #30
Hej hej...

Nu er jeg her igen (o: (jeg kan også) :D

Jeg kan ikke få det til at virke endnu, men jeg har ikke prøvet det der med frameset... Det prøver jeg når jeg kommer hjem (kl. 1:00).

Alpapa ~> Kan du ikke fixe mit problem, med de filer, som du har modtaget ??? Hvis du godt kan, kan du så ikke lægge dem til download på det website, som du tidligere nævnte ??

// CyberQvizt
Avatar billede jan9530 Nybegynder
01. marts 2002 - 11:43 #31
Hvis siden bliver delt op i frames er det jo KEINE problem
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
01. marts 2002 - 12:51 #32
Så !!!

Jeg har fået løst problemet !!!

Jeg tilføjede bare "scroll=no" i <BODY>-taget !!!

Mange tak for hjælpen alle sammen !!!

Specielt tak til Alpapa, da det var ham, som gav mig løsningen... Du får point, det har du fortjent ;D

// CyberQvizt