Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 13:00 Der er 40 kommentarer og
3 løsninger

Script der forhindrer vis kilde

Findes der et script der kan forhindre, at man bruger vis kilde i browseren, når man har ingen højreklik på sin side?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 13:03 #1
nej, det gør der ikke, og der findes heller ingen effektive højreklik-spærring
Avatar billede lillebror Nybegynder
02. marts 2002 - 13:06 #2
Ja der findes et script, kan godt finde et til dig hvis du absolute skal have det.

MEN...
uanset hvad kan brugeren altid komme til at se din kilde. Det eneste scriptet gør er at spærre højre tast, så tager det bare lidt længere tid at finde din kilde hvis du f.eks. bruger frames. Men hvorfor gemme kilden ? Lad da folk have glæde af det HTML du kan ? Jeg kan godt se det dårlige i at folk kopierer sider, men jeg kan også kopiere din side uden at se din kilde !
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:07 #3
hvad betyder: "når man har ingen højreklik på sin side" ?
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 13:07 #4
Det er ikke siden som sådan, og det script har jeg allerde... det er billeder af "børn"...
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 13:08 #5
Muddi, at du ikke kan højreklikke, kopiere direkte -Gem Som- f.eks...
Avatar billede lillebror Nybegynder
02. marts 2002 - 13:10 #6
johanna, jeg kan kopiere dine billeder ved at kigge i din kilde, og jeg kan altid kigge i din kilde !
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:10 #7
Som lillebror siger findes der javascript til at "disable" den funktion, men de holder ikke, for man kan altid komme forbi dem ved at trykke på tasten mellem Windows-tasten og Ctrl-tasten.
Brugeren kan også bare gå op i menuen Vis > Kilde

/Muddi
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:13 #8
Brugeren kan også vælge at gemme din side på sin egen computer Flie > Save As...
Det er kun folk som sidder og prøver at lære javascript og andre småbørn, som bruger den funktion - nåh ja og så lige Unibanks Netbank *GG*

/Muddi
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 13:14 #9
Ja det er det jeg mener... Kan man forhindre VIS KILDE kan vælges i browseren?????
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:14 #10
ps. det var ikke ondsindet ment mod dem som lærer javascript *GG*
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:14 #11
NEJ!
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:15 #12
Og hvis man kunne, så kunne brugeren stadig bare gemme din side på sin HD :o)
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 13:19 #13
jajaja *GGG* Måske jeg skulle ændre mit sprg. ! Kan man evt. lave et pop-up vindue hvor browserfunktionerne ikke fungerer, og hvor der samtidig er ingen højreklik på?

Point kommer snart... ro på *GG*
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:21 #14
Nej, for man kan stadig komme i kilden hvis bare man har et ganske normalt Windows-tastatur :o)
Der er ingen løsning!
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 13:22 #15
du kan IKKE, ALDRIG, NIKS på nogen måde forhindre brugere i at se/kopiere din kode/billeder .... kun ved at lade være med at lægge det online
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:23 #16
Hvad er det også du har, som er så hemmeligt? Du bør holde din side offline, hvis det er så hemmeligt *GG*
Avatar billede fangel Nybegynder
02. marts 2002 - 13:26 #17
tja, det har du ret i muddi og fri-hash
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 13:27 #18
*GGG* jaja... det er NOGET.... min lille  bitte søde søn... Der er squ da INGEN der skal ha´ billeder af ham.... vel..*GGG*.... Nå, men det er der åbenbart alligevel... Men hvis det nu fandtes så ville jeg bruge det med det samme.
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:28 #19
Du kan da bare lave det på en side, hvor man skal logge ind ?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 13:29 #20
alternativt kan du gemme siden bag et javascript-kodeord, og så kun give dette kodord til dem du syns
Avatar billede fangel Nybegynder
02. marts 2002 - 13:30 #21
det kan jeg lave hvis det er det !!!
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:32 #22
Javascript-kodeord ? Er det sikkert? Jeg har endnu aldrig set et som er sikkert nok til at holde nogen ude!
Det ville da være smartere i PHP, ASP eller noget andet...
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 13:37 #23
muddi hvis du kalder siden for "hemmelig.html"

aætter dette i head:
<script>
var kode = prompt("indtast koden ", "");
location.href = kode + ".html";
</script>

så skal folk vide at de skal taste "hemmelig" eller også skal de gætte hvad siden hedder
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:40 #24
fri-hash >> Hmm... ja det har du nok ret i! Har forresten set det eks. i en js-bog engang :o)

/Muddi
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 13:40 #25
jeg har tidligere her på eksperten udlovet en flaske sprut til den der kunne komme igennem - der er stadig ingen der har kunnet.
man kan selvfølgelig ikke tildele forskellige brugere forskellige koder, men til blot at sikre sig at ikke alle og enhver kan se siden er det det bedste clientside-alternativ
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 13:42 #26
Ja det må man sige!
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 13:51 #27
og hvad betød alt det der lige, hva`?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 13:54 #28
det betyder at du kan sørge for at kun de mennesker du giver et kodeord til, kan se billederne hvis du bruger det eksempel jeg skitserede 13:37

AL billeder/kode der kan ses i en browser kan kopieres
Avatar billede wollabella Nybegynder
02. marts 2002 - 13:55 #29
fri-hash det er jo klart de ikke kan gætte det,,,

det er jo lige så sikkert som et serverside script...

ved mindre man har adgang til serveren så kan man jo lave forskellige scripts der lister ens dir så man kan se hvad de hedder måske!
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 14:00 #30
ja, men det beviser jo bare at det kan lade sig gøre at lave et sikkert kodeord clientside

en betingelse for flasken var også at de skulle give en forklaring på hvordan det lykkedes ..... jeg har nemlig også hørt et eller andet om at man skulle kunne downloade alle filer der ligger på et givent domæne - hvilket jo vil smadre alle mine ideer om at man ikke behøver bekymre sig om at gemme databasepasswords mv. i sine serversidescripts
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 14:03 #31
Håber I kan overleve en pointfordeling.Dea får lidt af pointene, da han har sendt noget jeg kan bruge lidt af også.

Tak for hjælpen alle.
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 14:03 #32
Jeps... du kan komme igennem, tilføje siden til Favorites og så vælge det flueben der hedder Make available offline :o)

Må man så godt få en flaske sprut nu?

/Muddi
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 14:04 #33
johanna >> Tak for point!
fri-hash >> Hvis man gør siden tilgængelig offline, så henter den hele webstedet ned på maskinen *G*
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 14:06 #34
velbekomme, synes det var det mest retfærdige.... *S*.......
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 14:25 #35
hvad står der på side 2 på dette link, siger du?
http://194.239.157.33/test/
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 14:31 #36
hvis der står
<a href="hemmelig.html">
et sted på siden, ja så tager den hemmelig.html med, men den ved jo ikke hvilken fil kode+"html" er.
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 14:35 #37
aha.. smart!! Hvis man nu laver sådan noget...nej jeg laver en side med den finde på *G*

1. indsætter <a href="hemmelig.html"> i head / body ?
2. kodeoret / passwordet er vel hemmelig ikk´?
3. Kan man sætte det på hvilken som helst f.eks. knap/billede?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 14:50 #38
nejnej endelig ikke <a href>

dette placerer du mellem <head> og </head> :
<script>
var kode = prompt("indtast koden ", "");
location.href = kode + ".html";
</script>

og så laver du en side der hedder "detteerhemmeligebilleder.html" hvor du placerer billederne

så skal der tastes "detteerhemmeligebilleder" i den boks der kommer frem
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 14:54 #39
øøh, det gik vist lidt stærkt

scriptet placerer du i head-sektionen på indgangssiden og detteerhemmeligebilleder.html lægger du i samme mappe son indgangssiden

muddi > hvis du kan fortælle hvad der står på side 2 på det link jeg postede(og fortælle hvordan), ja så må man få den flaske sprut :-)
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 15:14 #40
Han blev bange... for at miste flasken *GGG*
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. marts 2002 - 15:22 #41
nejnej, jeg vil gerne af med den flaske - men der skal være grund til det ... den med at gøre tilgængelig offline dur ikke! De vil stadig ikke kunne se dine billeder
Avatar billede johanna Nybegynder
02. marts 2002 - 15:25 #42
I know.. og det er bare så ØV..!!! Men pyt, man må vel lære, at lade være med, at være så pernillen.... *G*.......
Avatar billede muddi Praktikant
02. marts 2002 - 17:28 #43
fri-hash >> *heh* jeg tror du har ret i hvad du siger! Gider ikke engang prøve (det er mit liv for kort til) der er jo uendelig mange muligheder som du siger!

Det er "sikkert" !