Avatar billede lbhansen Nybegynder
03. marts 2002 - 01:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

langsom boot w2k

Nogen ideer.

Jeg har lige installeret nyt system med følgende hw:
asus MB med via a7v266-e chipset
ibm 45GB ata 100 disk
256 mb ddr.

I w2k stopper processlinjen halvvejs i ca 2-3 minutter, derefter booter den fint uden problemer.

Bios er opgraderet, og manuelt checket i hoved og r..
Via chipset drivers er opdateret.
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. marts 2002 - 02:02 #1
Måske leder den efter noget...... en DHCP server eller sådan noget..
Avatar billede lbhansen Nybegynder
03. marts 2002 - 09:06 #2
jeg er ret sikker på at problemet er der når den bruger ata 100 disken, den
laver ikke den samme pause når jeg installerer en ældre 4.5 GB 33 mhz disk
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. marts 2002 - 11:43 #3
bruger du et 80 leders controllerkabel til din ATA100 HDD?
Avatar billede carstengp Nybegynder
03. marts 2002 - 16:46 #4
Det er biosen på asus bundkortet. Jeg havde samme problem. Det er korrekt, at det er ATA100, der gør det. Problemet opstår, når man opdaterer bios til nyeste version.

Der er lavet en ucertificeret bios, som indeholder opdateringer, men gammel ATA100 bios... Prøver lige om jeg kan hitte linket til dig
Avatar billede lbhansen Nybegynder
03. marts 2002 - 16:58 #5
carsten >> hvis du kan finde den bios vil det være helt genialt:)
og retaxes, ja der er 80 leders controllerkabel
Avatar billede carstengp Nybegynder
03. marts 2002 - 16:59 #6
Jeg fandt linket. Men det er vist kun til A7V133. Men problemet er sikkert det samme :-(

Men prøv at kig...

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bios/modified_bios.htm
Avatar billede carstengp Nybegynder
03. marts 2002 - 17:00 #7
Men der er i hvertfald versioner nok til 233'eren *S*
Avatar billede carstengp Nybegynder
03. marts 2002 - 17:02 #8
sorry....266'eren *LOL*
Avatar billede lbhansen Nybegynder
03. marts 2002 - 19:35 #9
Tak for linket. Det eneste jeg kunne forsøge mig var en bios 1007 beta2, den løste ikke problemet men nu ved jeg da hvor jeg skal kigge:)

skræmmende så meget biosen betyder for temp. på cpu, lad os se om 1007 også løser det problem.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
05. juli 2002 - 14:22 #10
hvis andre nogensinde læser denne tråd for at finde et svar, så kan jeg sige at bios 1009 løste problemet:-)
Avatar billede carstengp Nybegynder
06. juli 2002 - 09:13 #11
min temperatur ligge også ret højt efter opdatering af bios... ca. 65 grader. Men den kører til gengæld fint