Avatar billede winkill Nybegynder
03. marts 2002 - 18:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XMLSocket

JEg har fået XMLSocket til at connecte og sende nogle data til en simpel server jeg selv har lavet, men hvilket format skal de data jeg sender tilbage have, for at onXML eventet bliver aktiveret i min flash "film" ?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 08:52 #1
...et hvilket som helst format... Men for at kunne bruge onXML's faciliteter og den gør noget, skal det være XML, selvfølgelig...

http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/objects/xmlsocketonxml.html

Du kan lave din egen onXML i stedet, hvis du skal loade et andet format med:

function myOnXML(obj) { }
XMLSocket.prototype.onXML = myOnXML;

/Barklund
Avatar billede winkill Nybegynder
04. marts 2002 - 09:46 #2
Jeg er netop gået ud fra eksemplet på http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/objects/xmlsocketonxml.html men selvom jeg sender <MESSAGE USER="John" TEXT="Hello, my name is John!" /> tilbage, så sker der nada og myOnXML bliver aldrig kørt.

Og det fatter jeg jo ikke ??
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 10:20 #3
skal xml-objekter ikke pakkes ind i en <XML>...</XML>... det tror jeg i hvert fald...
Avatar billede half_d Nybegynder
04. marts 2002 - 11:31 #4
Har du læst her?
http://www.tupps.com/flash/faq/xml.html

Det er en god lille oversigt, ikke nødvendigvis svar på spørgsmål.

// Halfdan
topdog.dk
Avatar billede winkill Nybegynder
04. marts 2002 - 14:48 #5
Argh, skidtet skal afsluttes med et punktum for at den kalder myOnXML funktionen.... BAH... hvor ulogisk, for når XMLSocket selv sender, så afslutter den med ASCII værdien 0

Nå men nu kører det da...
Avatar billede barklund Nybegynder
08. marts 2002 - 13:12 #6
Husk at lukke - har du selv løst problemet, så lav et svar selv og snup pointene igen...
Avatar billede winkill Nybegynder
08. marts 2002 - 13:14 #7
Hov... ja sku :)