Avatar billede rou Nybegynder
05. marts 2002 - 14:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

LONG / BLOB i snapshots

Nogen her der ved om det er muligt at oprette snapshots af tabeller, som indeholder LONG eller BLOB felter?

Hvis ja, skal det så håndteres specielt, og i så fald hvordan?

Jeg har forsøgt i TOAD men får fejl, og jeg kan ikke finde noget dokumentation om det.

På forhånd tak!

- Rou
Avatar billede holdam Nybegynder
11. marts 2002 - 10:17 #1
BLOBs kan indgå i snapshots, men LONGs ikke. Du kan dog ikke replikere LOBs i et blandet Oracle 7/8 miljø.

Se evt. Oracle8i Replication, hvorfra nedenstående stammer (kapitel 7: Planning Your Replication Environment)

"Datatype Considerations

Multimaster replication supports the replication of tables with columns that use the following datatypes: NUMBER, DATE, VARCHAR2, CHAR, NVARCHAR2, NCHAR, RAW, ROWID.

Oracle also supports the replication of tables with columns that use the following large object types: binary LOBs (BLOBs), character LOBs (CLOBs), and national character LOBs (NCLOBs). The deferred and synchronous remote procedure call mechanism used for multiple master replication propagates only the piece-wise changes to the supported LOB datatypes when piece-wise updates and appends are applied to these LOB columns.

Oracle does not support the replication of columns that use the LONG and LONG RAW datatypes. Oracle simply omits columns containing these datatypes from replicated tables. You should convert LONG datatypes to LOBs in Oracle8i.

Oracle also does not support user-defined object types and external or file-based LOBs (BFILEs). Attempts to configure tables containing columns of these datatypes as master tables will return an error message."
Avatar billede rou Nybegynder
11. marts 2002 - 10:44 #2
Tak skal du ha'.. kunden har insisteret på at bruge et long felt, så nu har jeg et holdbart argument for at få ham over på blob.

Jeg fandt det ikke selv i doc'en, men den er heller ikke altid lige nem at finde rundt i.

- Rou