Avatar billede zlog Nybegynder
07. marts 2002 - 08:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

lille NTLDR problem, og partitions rod

heya der...
her er problemet.
Jeg startede min maskine op, satte en 92mm som sidder i siden til da jeg var i WinXP, maskinen fryser... jeg booter. problem fremkommer.. "NTLDR is missing" efter noed tid finder jeg frem til at windows på en eller anden måde har fået byttet om på mine 2 partitioner på den 75gb hvor mit OS ligger på.
så mit tidligere C: er blevet F: og mit F: er blevet C:
hvordan kan jeg løse dette?? "bytte om" på de 2 partitioner igen?? kan man det i XP Repair Console? (når man booter på XP skiven kommer den mulighed) hvis ja, hvordan??
su ASAP! =)
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 08:54 #1
Kan du ikke komme ind i WinXP??
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 08:55 #2
hvad er det for en 92mm som sidder i siden som du har sat til?
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 08:56 #3
Jeg vil tro at partition magic kan løse dit problem, eftersom det eneste du skal ha' gjort er at bytte om på dine drev bogstaver!

-Har du dette program?
Avatar billede zlog Nybegynder
07. marts 2002 - 09:14 #4
til Jakeman
1. Nej jeg kan ikke komme i WinXP "NTLDR is missing" det er jo det der er hele problemet!!
2. det er en std 92mm blæser til luft til min cpu.
3. ja jeg har programmet.. men kan ikke komme ind i xp..
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 09:20 #5
Har du ikke PQMagic på diskette? -Hvis du har prog.'et så skal du bare ligge det ind på en anden PC, og derfra lave de to disketter der skal til for at boote med programmet PQMAgic!
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2002 - 09:20 #6
Du skal boote op på din cdrom og så følge den guide som kommer frem og der skal du vælge en repration tast R så udskifter den de filer som evt er beskadiget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2002 - 09:23 #7
Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)

Dette skulle kunne rette evt. fejl i din bootsekvens :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2002 - 09:24 #8
svar
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2002 - 09:24 #9
Har du evt opgarderet fra en tidligerversion ??
http://support.microsoft.com/default.aspx?id=kb;en-us;Q314057
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2002 - 09:24 #10
Hva fanden John skal du aldrig på job ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2002 - 09:26 #11
fri :)
Avatar billede zlog Nybegynder
07. marts 2002 - 09:52 #12
John_stigers -> tak jeg vil lige prøve det når jeg kommer hjem.. se om ik det kunne tage det =)
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2002 - 09:56 #13
He He sider lige og læser dit spørgsmål ordentlig det er den rigtige løsning som John stigers kom med.Jeg haved sku ikke læst spørgsmålet ordentlig så jeg kløed mig lidt i nakken da john kom med sit svar *GG* men nu fik jeg lige mine glasøjne på og straks gik der en prås op for mig.
Sorry
Avatar billede zlog Nybegynder
07. marts 2002 - 10:07 #14
det er da helt ok min ven =)
Avatar billede rahzel Nybegynder
16. juli 2002 - 16:04 #15
Ved ikke om den stadig er opppe og køre den her debat, men jeg har win2000 prof, hvad kan jeg gøre i det tilfælde, der kan man jo ikke repair på den samme måde..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2002 - 09:00 #16
Boot på win2000 cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "fixboot" - uden "" - det skulle kunne gøre det :)