Avatar billede aceofspair Nybegynder
07. marts 2002 - 16:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Instant Messages

Jeg sidder og skal bruge et Instant Messages-system, og har desværre ikke den fornødne viden til hvordan det skal laves...

En ide kune jo være at lave noget database-lir, men jeg kan ikke finde ud af det

Jeg vil gerne have at det er noget hvor man kan logge ind, og så sende til andre der er i systemet
(jeg har valgt 30 point fordi at det er stnadard, det kan hæves)
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
07. marts 2002 - 16:29 #1
Kig på Netcoders.dk og ActiveDeveloper.dk
Avatar billede fireworld Nybegynder
07. marts 2002 - 17:49 #2
du laver en database.. (post)

i den har du fields som .. (til,fra,overskrift,besked)

det eneste du gør er at nå du sender .. så skal til være til personen ..f.eks (per) og fra er .. dig f.eks (lars)

overskrift og besked bliver også skrevet ind .. (kan du vel selv regne ud hvordan)

så laver du bare en inbox side hvor du søger i databasen

select * from post where til='DITBRUGERNAVN' (i dit tilfælge Lars)

forståeligt???
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. marts 2002 - 02:20 #3
fireworld >> men det er da ikke instant messages... det er da webmail hvor man er nødt til at kigge efter på en side om der er beskeder til en..

nil.dk
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
16. marts 2002 - 14:43 #4
Hvad menes der så??
Avatar billede aceofspair Nybegynder
16. marts 2002 - 17:30 #5
Jeg tror at det er en blanding mellem:
Et chat system
Hvem er online (af de registrerede)
Et webmail-agtigt system (besked i det aktive vindue når der er ny post)
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
16. marts 2002 - 19:07 #6
med pop-up eller hvad?
Avatar billede aceofspair Nybegynder
20. marts 2002 - 16:55 #7
Eventuelt
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
21. marts 2002 - 15:32 #8
så det du efterlyser er et system der på alle sider checker om der er kommet mail eller hva'??
Avatar billede aceofspair Nybegynder
21. marts 2002 - 16:10 #9
Jeps
Avatar billede aceofspair Nybegynder
21. marts 2002 - 16:21 #10
Jeg ved at tjekket kan laves med Javascript, og så bare have en Iframe der opdateres en gang hvert minut, og derinde skal der så tjekkes om der er kommet ny mail eller Chatinvitationer.

Jeg er begyndt at få en mistanke om at det er nemmere at lave i ActiveX eller Java... men det har jeg SLET ikke styr på
Avatar billede aceofspair Nybegynder
28. marts 2002 - 14:27 #11
(det betød ikke at jeg ikke er interesseret i en ASP udgave)
Avatar billede aceofspair Nybegynder
28. marts 2002 - 14:33 #12
Systemet på eksperten er ikke helt optimalt...

Jeg har lige fået afvist begge jeres svar, det var IKKE meningen
jeg er faktisk interesseret i at give flere point end de 30 jeg umidelbart har sat på højkant
Avatar billede aceofspair Nybegynder
03. juni 2003 - 11:48 #13
Jeg vil nu lukke dette emne og tage alle pointsne selv...

Jeg har selv løst opgaven, godt nok giver det lidt ekstra traffik på min webserver, men det er ikke noget den ikke kan tåle