Avatar billede sand Nybegynder
07. marts 2002 - 18:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

new window

Hvad gør jeg forkert her!?

<html>
<head>
<title>Test!</title>
</head>
<body>
<Script language="JavaScript">
<!--
function newwindow()
{

window.open("test.html", "velkommen", "height=250, width=550, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no scrollbar=no");

}
// -->
</script>

<a href="java script:newwindow();">Test 1</a><br>

<Script language="JavaScript">
<!--
function newwindow()
{

window.open("test_2.html", "velkommen", "height=250, width=550, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no scrollbar=no");

}
// -->
</script>

<a href="java script:newwindow();">Test 2</a><br>

</body>
</html>

Og så check siden jeg har fyret koden ind på......
Den bliver ved med at linke til det samme.....hva faen ´gør jeg forkert!?

Håber i forstår mit spm!

På forhånd mange tak!

//Sand
Avatar billede sand Nybegynder
07. marts 2002 - 18:36 #1
ups linket er: www.prove.intercore.dk
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. marts 2002 - 18:56 #2
da du giver nr. 2 javascript funktion samme navn som den første vil det i browseren blive opfatttet som om du blot har redefineret den gamle funktion og dermed vil den altid benytte nr 2 funktion.

Derfor - omdøb en af funktionerne eller kald den samme funktion med forskellige værdier...
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. marts 2002 - 18:57 #3
ovenstående var et svar... ;o)
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. marts 2002 - 19:22 #4
<html>
<head>
<title>Test!</title>
</head>
<body>
<Script language="JavaScript">

function newwindow(tal)
{
  if (tal==1)
  {
    window.open("test.html", "velkommen", "height=250, width=550, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no scrollbar=no");
  }
  else
  {
    window.open("test_2.html", "velkommen", "height=250, width=550, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no scrollbar=no");
  }

</script>

<a href="java script:newwindow(1);">Test 1</a><br>

<a href="java script:newwindow(2);">Test 2</a><br>

</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2002 - 20:20 #5
<ole>

/mvh
En lidt mere elegant løsning ville være:

function newwindow(page) {
    window.open(page, "velkommen", "height=250, width=550, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no scrollbar=no");
}

...og så kalde med:

<a href="test.html" onclick="newwindow('test.html');return false;">Test 1</a>
<a href="test_2.html" onclick="newwindow('test_2.html');return false;">Test 2</a>

Så kommer de brugere, der har slået JavaScript fra også til siden. Ønsker du ikke det, skriver du blot '#' i href'en.
Lad under alle omstændigheder være med at bruge JavaScript pseudo-protokollen i href'en. Det er helt overflødigt, når nu man har en onclick-handler, der i modsætning til href'en i et link, er beregnet til den slags  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede gzu Nybegynder
10. marts 2002 - 20:29 #6
<script LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
<!--
function edit(){
window.open('index.htm', 'Edit_Browser', 'toolbar=no,location=no,directories=no,status=yes,menubar=no,scrollbars=auto,resizable=no');

}
// -->

</SCRIPT>

</head>
<SCRIPT>

function NewWin () {
NY=window.open('index.htm','NY','width=775,height=500,edit=no,toolbar=no,status=yes,scrollbars=yes')
}
</script>
Den funger...!
Avatar billede olebole Juniormester
10. marts 2002 - 21:16 #7
Ja, den åbner samme side i to forskellige vinduer - og indeholder dobbelt så meget kode, som nødvendigt ...... meeeeeeen fungerer gør den da  ;o)
Problemet er dog løst forlængst :)
/mvh
Avatar billede sand Nybegynder
11. marts 2002 - 20:31 #8
værsgo' og tak for hjælpen :-)
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2002 - 21:42 #9
Thanx ..... anytime  ;o)
/mvh