Avatar billede traded Nybegynder
09. marts 2002 - 14:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rækker i mysql

Man ser tit en side, hvor der er en række resultater, og så fortsætter det på side 1 - 2 - 3 osv.
ligesom på

http://www.sjovebilleder.dk/billeder.php?cat_id=12&action=images

Men hvordan laver man det?
er det ikke noget med
$foresp = mysql_query("SELECT titel, dato FROM flash ORDER BY dato DESC LIMIT 0, 29") ?
Avatar billede traded Nybegynder
09. marts 2002 - 14:23 #1
eller er det noget med mysql_num_row ?
Avatar billede thomashove Nybegynder
10. marts 2002 - 13:19 #2
nu ved jeg ikke om du havde tænkt dig at lave dynamiske eller statiske sider. Hvis det er statiske sider (dvs. altid det samme indhold) kan du jo bare vedtage at du altid kun vil vise f.eks 10 billeder pr. side og så bare lave dine links i ren html.....(uden php)

hvis dit behov er som dit angivne link er du nødt til at lave et php script der generere dine links ud fra hvor mange hits der er i databasen. Dvs. først laver du en forespørgsel til databasen. herefter tæller du antallet af resultater og så fordeler du det ud på nogle links. f.eks.

$antal_hits=10;

for ($i = 1; $i <= $antal_hits; $i++)
    {
      $page='side'.$i;
      $link='side'.$i.'.html';
        ?>
            <br>
            <a href=<?echo($link)?>> <?echo($page)?> </a>
        <?
    }
Avatar billede nielsgron Nybegynder
10. marts 2002 - 13:19 #3
Prøv lige det her:

<?
$pr_side = 5; //resultater pr. side

if ($start > 0) { $start = $start;
} else { $start = 0; }

$start2 = $start + $pr_side;
$start3 = $start - $pr_side;

$result = mysql_query("SELECT * FROM tabellen LIMIT $start,$pr_side")
                      or die(mysql_error());
  while($row = mysql_fetch_array($result)) {
    print "$row[etellerandet]";
  }
    $antal = mysql_num_rows($result);

$result2 = mysql_query("SELECT * FROM tabellen")
                        or die(mysql_error());
  $antal2 = mysql_num_rows($result2);
  $antal3 = $antal2 - $pr_side;

  if(0 < $start) {
    print "<a href='side.php?start=$start3'> &lt;-- </a> "; }

  $vis = $start + 1;
  if ($antal2 < $start2) { $vis2 = $antal2; } else { $vis2 = $start2; }
  print " $vis - $vis2";

  if($antal3 > $start) {
    print "<a href='side.php?start=$start2'> --&gt; </a>"; }
?>
Avatar billede nielsgron Nybegynder
10. marts 2002 - 13:20 #4
glemte, at det skulle være et svar.
Avatar billede traded Nybegynder
11. marts 2002 - 21:25 #5
Tak for svaret
Avatar billede nielsgron Nybegynder
13. marts 2002 - 14:57 #6
TAkker for point >;)