Avatar billede jenshansen Nybegynder
09. marts 2002 - 16:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gennemsigtig baggrund

Hej

Jeg er lige begyndt at bruge Paint Shop Pro.
Jeg har et billed jeg gerne vil have gennemsigtig baggrund på. Hvilken funktion bruger man til det? Jeg har lavet et nyt billed og kopieret indholdet fra det gamle over på som et nyt layer. Men hvordan kan jeg gøre sådan at alt det hvide bliver gennemsigtigt?
Avatar billede zred Nybegynder
09. marts 2002 - 16:41 #1
ny -
sæt flueben ved tranperency..

tror jeg....... er det i photoshop... DA ! =)
Avatar billede pspskolen Nybegynder
09. marts 2002 - 16:42 #2
Hej Jenshansen.
Skal du ha' fjernet den hvide baggrund ?
For at bevare et billede med transparent baggrund, går du til 'Filer/Exprt/ Gif Optimizer.

Men lad mig lige vide om du først skal ha' fjernet baggrunden.
/Alice
Avatar billede jenshansen Nybegynder
09. marts 2002 - 16:47 #3
Jeg ved ikke om i har misfor stået sprøgsmålet.. Men..

Jeg har et billed med hvid baggrund. Det vil jeg gerne have en gennemsigtig baggrund på, sådan at jeg kan sætte noget ind bag ved..
Er det bedere??
Avatar billede pspskolen Nybegynder
09. marts 2002 - 16:55 #4
Nu ved jeg hvad du mener :-)))
Gå til din 'layer palette' Højreklik og vælg ' Promato layer'
Derefter klikker du på dit 'Magic wand' og bruger din tryllestav/magic wand til at klikke på dit hvide baggrund ......Du ser nu at det hvide er selecteret og du går til 'Edit/Cut - Nu er din baggrund transparent.
Husk at gemme som psp fil.

/Alice
Avatar billede lee Nybegynder
09. marts 2002 - 17:18 #5
http://www.leenet.dk/psp/fagudtryk.htm

Kig på min tutorial her, der viser jeg hvordan du gemmer med transperent baggrund

/Lee

;)
Avatar billede lee Nybegynder
09. marts 2002 - 17:18 #6
under transperent billede ;)
Avatar billede fnaz Nybegynder
21. marts 2002 - 15:48 #7
Hvorfor gemme som psp fil?
virker det ikke som gif fil?
Avatar billede lee Nybegynder
21. marts 2002 - 17:11 #8
http://www.pspgrafik.dk/fagudtryk.htm#trans min tutorial har skiftet domæne
Avatar billede lee Nybegynder
21. marts 2002 - 17:12 #9
fnaz>> hvem spørger du ?
I min tutorial står der intet om at det skal gemmes i psp format, men tvært imod at det kun kan lade sig gøre hvis man gemmer det som .gif fil.

/Lee
Avatar billede fnaz Nybegynder
21. marts 2002 - 22:25 #10
pspskolen sagde "husk at gemme som psp fil."
Avatar billede lee Nybegynder
21. marts 2002 - 23:02 #11
ahhhh.. ja det er da lidt misvisende... ;)