Avatar billede djm33 Nybegynder
10. marts 2002 - 16:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent tekst ned fra nettet

Hej!!!

Jeg står med et lille problem. Jeg vil gerne kunne hente teksten ned fra dette link http://ttv.tv2.dk/tekst.php?side=302

Altså alt der står i kildekoden på den side/link.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er på bar bund.

På forhånd TAK!!!
Avatar billede wosylus Nybegynder
10. marts 2002 - 16:32 #1
Kan du ikke bare højreklikke og trykke "Vis kilde"?
Avatar billede farouche Nybegynder
10. marts 2002 - 16:33 #2
jeg tror at der menes at det skal kunne gøres dynamisk fra noget VB kode
Avatar billede djm33 Nybegynder
10. marts 2002 - 16:35 #3
Jo... hvis jeg ikke skulle lave noget program. Men nu ligger det så'n at jeg ved hjælp af mit program skal kunne gå ind og se hvad der kommer i TV, og hvis der så kommer noget jeg gerne vil se, skal programmet sende en sms til mig. Jeg har lavet altsammen, men jeg mangler bare funktionen til at hente teksten fra siden ned...
Avatar billede sjh Nybegynder
10. marts 2002 - 19:23 #4
'--------------------------------------------------- Form1 ---------------------------------------------------
Option Explicit

Private Declare Function InternetOpen Lib "wininet" Alias "InternetOpenA" (ByVal sAgent As String, ByVal lAccessType As Long, ByVal sProxyName As String, ByVal sProxyBypass As String, ByVal lFlags As Long) As Long
Private Declare Function InternetOpenUrl Lib "wininet" Alias "InternetOpenUrlA" (ByVal hInternetSession As Long, ByVal lpszUrl As String, ByVal lpszHeaders As String, ByVal dwHeadersLength As Long, ByVal dwFlags As Long, ByVal dwContext As Long) As Long
Private Declare Function InternetReadFile Lib "wininet" (ByVal hFile As Long, ByVal sBuffer As String, ByVal lNumBytesToRead As Long, lNumberOfBytesRead As Long) As Integer
Private Declare Function InternetCloseHandle Lib "wininet" (ByVal hInet As Long) As Integer

Dim Cancel_Download As Long

Function DownloadString(UrlFile As String) As String
Dim UrlInternetOpen As Long
Dim UrlInternetOpenUrl As Long
Dim UrlBuffer As String * 2048
Dim UrlBytes As Long
Dim UrlComplete As String

Cancel_Download = 0

  UrlInternetOpen = InternetOpen("Download String", 1, vbNullString, vbNullString, 0)
  UrlInternetOpenUrl = InternetOpenUrl(UrlInternetOpen, UrlFile, vbNullString, 0, &H80000000, 0)
    Do
      InternetReadFile UrlInternetOpenUrl, UrlBuffer, Len(UrlBuffer), UrlBytes
        If UrlBytes = 0 Or Cancel_Download = 1 Then Exit Do 'Cancel_Download
          UrlComplete = UrlComplete & Left$(UrlBuffer, UrlBytes)
        DownloadBytes Len(UrlComplete)  'Function DownloadBytes
      DoEvents
    Loop
  InternetCloseHandle UrlInternetOpenUrl
  InternetCloseHandle UrlInternetOpen

DownloadString = UrlComplete
End Function

Function CancelDownload()
  Cancel_Download = 1
End Function

Function DownloadBytes(Bytes As Long)
  Me.Caption = "Download: " & Bytes & " Bytes"
End Function

Private Sub Command1_Click()
  Call CancelDownload
End Sub

Private Sub Command2_Click()
  RichTextBox1.Text = DownloadString("http://ttv.tv2.dk/tekst.php?side=302")
End Sub
'--------------------------------------------------- Form1 ---------------------------------------------------
Avatar billede djm33 Nybegynder
10. marts 2002 - 21:15 #5
Det eneste jeg har og sige til sjh er bare: HOLY SHIT!!! Hvordan gjorde du det???

Mange TAK!!!
Avatar billede sjh Nybegynder
10. marts 2002 - 21:22 #6
djm33 >> man kan læse sig til alt, bare man ved hvor man skal læse det henne. ;-)
Avatar billede sion Nybegynder
15. marts 2002 - 12:01 #7
Jeg har også ledt efter en lignende funktion og koden som sjh er kommet med virker også helt perfekt - hvis jeg ellers kunne få den til at virke! Kan det skyldes proxy?
-Sion
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
01. april 2002 - 13:43 #8
SION: Yep, det kan det godt, hvis proxyen altså spærrer for http adgang på nogen levels...

Mvh. DJM Secret