Avatar billede sfreak Nybegynder
10. marts 2002 - 20:07 Der er 46 kommentarer

Lav selv techno

Jeg vil gerne lave mit eget techno-musik.
Hvilke gratis programmer findes der (udover Ejay, Ejay sucks).

Mange af de programmer jeg har fundet har enten været for indviklede at sætte sig ind i og har kostet penge.
Jeg søger derfor et program,der er lige til at gå til, og hvor man uden problemer på no time kan lave sine egne techno-lyde og bass. Programmet skal værken være Trial eller noget. Det skal være 100 % gratis, og det eneste jeg kræver af programmet er, at man skulle kunne lave sine egne techno-lyde ved at "skrue op" og ned for lydbølgerne hvis i forstår? Og så skal det selvf. også være muligt at kunne gemme dem i en WAV-fil eller MP3.

Avatar billede -benne- Nybegynder
10. marts 2002 - 20:11 #1
Alle de der lav-selv progarmmer sux ligeså meget som Ejay-serien...
Mig og et par venner investrede i en go rytmebox med nogle fede trommer og købte et par brugte keyboard med indbygget sentizyser...

Det lyder meget federe og mere professionelt end et program-lavet musik-nummer..

Det hele kostede under 10.000 og vi fik mange sjove timer ud af det ;)
Avatar billede sfreak Nybegynder
10. marts 2002 - 21:45 #2
Så har jeg et lille spørgsmål:
Da i har brugt rytmebox osv. kan man så kalde det techno?
Jeg har da hørt nogen kalde techno for computermusik.
Men trommer osv. ødelægger jo techno'en.
En fed bas i et techno-nummer laves ikke med en/flere trommer, men hved at ændrer trykket på en lyd, så meget, at der kommer en bas ud af det.
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. marts 2002 - 06:40 #3
Hvad med at købe dig en el guitar istedet, og spille noget "virkelig" musik?
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 07:02 #4
Guitar hører da fortiden til.
Trance det er sagen jeg ville spille det i stedet for techno.

Men du kommer ikke til at lave noget ordenligt musik vis du ikke bruger nogle penge den er helt sikker. Men det kommer jo også meget an på hvor seriøs du er.
Avatar billede sfreak Nybegynder
11. marts 2002 - 08:40 #5
Det er fordi at jeg har lavet nogen størrer programmer, og under installationen skulle der gerne være noget fed techno-musik.
Såeh.. det er ikke meningen at jeg vil være den helt store kunstner som sådan
Avatar billede hells_bells Nybegynder
11. marts 2002 - 09:03 #6
I aner ikke hvad god musik er. Tecno er kun for narkovrag og drengerøve.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 15:14 #7
hells_bells-> God musik kan jo dikoteres i meget lang tid, der et som at sige at php er bedre end asp, Mitsubishi er bedre en Toyota, Gul er bedre en blå, og dance er bedre en trance.... og Her sider jeg i min gule mitsubishi og høre trance sammentidigt med jeg koder php :)

Men det er jo smag og behag med hvad man kan lig, men jeg syntes ikke der er nogen grund til at kalde techno folket for drengerøve og narkovrag.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. marts 2002 - 15:17 #8
hells_bells>>> det var sku da nok den mest stupide og latterlige sætning der er fyret af på experten, hvad folk vil høre er da deres egen sag, Og ikke alle der høre Technomusik, er på Spæd, E, Coke osv osv osv

Så styr lige dine fordomme en gang
MC
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. marts 2002 - 16:18 #9
Er sq fulkommen enig med hell_bells.... Men hvis i andre kan lide at høre det, skal i da ha lov til det...

Men er så meget uenig med snigermunken... Det første techno blev lavet i tredserne..., og det var populært dengang... Og det har sq også gået op og ned for den genre....

Tror ikke at guitar hører fortiden til overhovedet! - Tænk bare på de "boybands" som er gået over til det de kalder rock :).... Som linkin park osv... Vil da tror at sådan et band er mer epopulært end en techno-freak nogensinde vil blive..

Men whatever...
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2002 - 16:27 #10
i ved vist ik helt klar over hvor populært Techno er tag lige og kik på loveparade i Tyskland 2 mil mennesker spanien italien andora ibiza og man kunne blive ved ku man.
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. marts 2002 - 16:38 #11
forstod ikke lige det dér...
Avatar billede darkside Nybegynder
11. marts 2002 - 16:45 #12
Hmm bare fordi man hører techno musik skal man så være på stoffer?
Helt ærligt tag dig da sammen hells_bells.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 17:12 #13
sad-peter- hvad er du uenig med?

At guitar er noget lort? tja det siger du om techno. At jeg kan lide trance? Jeg ikke syntes om at blive kaldt for et narkovrag og drengerøv? jeg køre en gul mitsubishi eller jeg koder php?

Jeg mener at guitarens "tid" stoppede engang i 80'erne ikke fordi det er noget lort, men at JEG ikke syntes og guitar mere.

Og der er rigtig mange det høre techno.
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. marts 2002 - 17:15 #14
Er uenig om at guitar hører fortiden til...
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. marts 2002 - 17:18 #15
Det eneste jeg kan finde ud af af det her, er jeg jeg er meget uenig med dig.... Samsagt: - Hvis du kan lide at høre techno skal du ha' lov til det...
Avatar billede beldring Nybegynder
11. marts 2002 - 17:18 #16
GUITAR ER FREMTIDEN!!!!!  -INDSE DET DOG!
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. marts 2002 - 17:20 #17
REVOLUTIOOOOOON!!!!!!!!!
Avatar billede metaph Nybegynder
11. marts 2002 - 17:24 #18
Få fat i en tracker (jeg bruger selv MadTracker 2). Ja, det er helvedes indviklet til at starte med, men hvis du vil bruge dine egne samples, og have 100% kontrol over det musik du laver er jeg bange for at en tracker er den eneste løsning.
Du kan checke www.modarchive.com ud, så du kan få et indblik i tracker-scenen, programmer o.s.v og se om det er noget for dig.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 17:26 #19
vis du vil høre guitar så skal du da det :)

Men jeg tror slet ikke vi er uenige vi siger begge at folk skal høre det de vil. At du er uenig med min bemærkning om at guitaren hører fortiden til, er dit "problem" jeg mente bare at jeg holdt op med at syntes om dem for lang tid siden. Plus af det musik jeg hører så er det ret sjældent at man høre en guitar.

Men respekt til guitaren der er da lavet noget godt musik ud af den det er bare langt tid siden efter min mening.
Avatar billede metaph Nybegynder
11. marts 2002 - 17:28 #20
Btw, det er muligt først at konvertere din fil om til .wav, og så til .mp3 på ingen tid med de rette programmer. Har ind til videre ikke set noget program hvor man kan gå ind og lave en sang der er noget værd i første hug... Alt kræver øvelse.
Avatar billede metaph Nybegynder
11. marts 2002 - 17:48 #21
Check den her .xm fil ud (kan køre med winamp) hvis du vil høre hvad du kan udrette med en tracker http://www.modarchive.com/cgi-bin/download.cgi/M/mhd.xm (jeg hader techno, men det her er et virkelig fedt)
Avatar billede hells_bells Nybegynder
11. marts 2002 - 17:49 #22
Enhver idiot kan lave tecno, for det har intet med musik at gøre.
Du kan ikke beskrive følelser igennem tecno ej heller ikke rigtig glæde.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 17:55 #23
hells_bells.... Hvad gør at techno ikke er musik? Kan du lave techno, for så må du gerne lige smide et nr sammen til mig jeg savner noget nyt.
Og jo du kan så sandeligt beskrive dine føleser i techno at der ikke står en dame eller en mand og synger "Åhhh jeg elsker dig" eller noget andet pis er jo ligemeget du kan høre om det er et "glad" eller "surt" nr vis du vil hører noget romantisk jeg elsker dig lort så sætter man sig jo heller ikke ned og hører techno.
Avatar billede beldring Nybegynder
11. marts 2002 - 17:57 #24
TECHNO  = LORT!

-END OF DISCUSSION!
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 17:59 #25
beldring = NAR

EOD
Avatar billede metaph Nybegynder
11. marts 2002 - 18:01 #26
Hvad med IDM? Kan man beskrive føelser gennem det? Jeg syntes at flok har meget let ved at undervudere kraften i elektronisk musik, men man ved jo heller ikke en skid om det hvis man tror på det der bliver spillet på the noize.
Avatar billede beldring Nybegynder
11. marts 2002 - 18:04 #27
Snigermunken = BITCH!

-So go fuck ya self!
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 18:09 #28
hey beldring i denne tråd har du sagt to ting:

GUITAR ER FREMTIDEN!!!!!  -INDSE DET DOG!

og:

TECHNO  = LORT!

-END OF DISCUSSION!

Undre du dig så over min kommentar?
Avatar billede nonick Nybegynder
11. marts 2002 - 18:10 #29
Guitar ER fremtiden.

De monotone rytmer kan vi ikke bruge til en skid!
Avatar billede metaph Nybegynder
11. marts 2002 - 18:23 #30
Intelligent Dance Music er fremtiden.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 18:25 #31
Guitar = Kedeligt.
Techno = fedt.
Trance = Gudernes musik intet musik slår trance.

Men det er min menig du kan havde en anden. Men jeg ser ingen til at svine techno til.
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. marts 2002 - 18:26 #32
hæh... skal vi ikke droppe det her?.... vi bliver jo bare sure på hindanden.... Og hvis nogen skal overbevises til noget andet musik, bliver det ikke med bemærkninger som "Techno = lort".....
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 18:34 #33
Tja god ide sad-peter-pan vi kan jo bare slutte af med at sige lyt til det musik du vil lytte til, og lad vær med at være nedladen over for det andre hører.

Og så må vi håbe at sfreak får et svar han kan bruge :)
Avatar billede hells_bells Nybegynder
11. marts 2002 - 18:52 #34
Tecno er da kun for unge mennesker. det er da det mest hjernedøde "musik" der er lavet til D.D.
Hvis politiet stormer et sted der spiller sådanne musik, så er over halvdelen på stoffer. Det har vi jo lige set i KBH. Så det er bevist at den slagt lort følges ad.
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. marts 2002 - 19:01 #35
en musiksmag kan sq ikke bestemme om man er på stoffer....

I de fleste tilfælde blandt tochno-misbrugere er der tale om ecstacy eller lign. mens det er hash eller noget hos hævi/rock folket...
Avatar billede beldring Nybegynder
11. marts 2002 - 20:24 #36
Nej, men det kan det miljø du færdes i!
Techno = anstrengende, og derfor finder mange energi i Speed(amfetamin), narkotika, og andet!
Avatar billede snigermunken Nybegynder
11. marts 2002 - 20:32 #37
Jeg giver dig ret i miljøet, men musikken har slet ingen sammenhæng med pillemisbrug på diskoteker.
Avatar billede sfreak Nybegynder
12. marts 2002 - 10:21 #38
Altså nu er der ikke langt fra, at jeg går fuldstændig amok på samfundet.
Næsten 80 % af alle mennesker, der mener at techno er noget lort, fordi det har med stoffer at gøre! TECHNO ER IKKE = STOFFER!
Fordi man hører techno er ikke det samme som man tager stoffer. Hvis folk bliver ved med at sige det, så ender det med at techno bliver ulovligt i Danmark pga. dumme uvidne personer!
FAT DET! TECHNO ER IKKE DET SAMME SOM AT MAN OGSÅ SKAL TAGE STOFFER!
Avatar billede hells_bells Nybegynder
12. marts 2002 - 10:46 #39
Det er tæt på. Hvad var det lige der skete på Vega ?????
Avatar billede sfreak Nybegynder
12. marts 2002 - 11:22 #40
Ja, fordi at der er nogen fucket up uvidne personer der tager
stoffer fordi de hører techno, skal sq ik' ramme os andre!
Jeg hører techno musik og er en del af min hverdag, ligesom så
mange andre hører popmusik til hverdag i radioen, så hører jeg techno-musik, enten MP3, WAV eller net-radio.
Og er det så normalt, at tage stoffer sammen med techno, ja,
så var jeg for længst blevet narkoman, og jeg holder mig LANGT væk fra stoffer (udover coffein, som jeg indtager gennem cola, mens jeg koder C++)
Avatar billede metaph Nybegynder
13. marts 2002 - 03:08 #41
Forresten, så vidt jeg ved har guitare mindst ligeså meget med stoffer at gøre som techno (sex, drugs and rock'n'roll). De fleste unger syns det er sarjt at tage stoffer og sådan vil det altid være, big deal.
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
13. marts 2002 - 06:53 #42
guitarer tager altså ikke stoffer.... Det sku' lige være sådan noget snask til at polere dem i, men det er jo ikke farligt!..
Avatar billede snigermunken Nybegynder
13. marts 2002 - 07:01 #43
Hvad med vi dropper denne du tager stoffer fordi du lytter til... samtale, og vender tilbage til spørgerens spørgsmål?

Der er altid noget man kan binde med den ene og den anden musik genre. Lad os nu bare droppe det for vi bliver jo tydeligvis aldrig nogensinde enige inden for dette område.
Avatar billede confusion Nybegynder
28. juni 2003 - 21:28 #44
hmmm... folk der ik ka li techno disser dem der kan.
        folk der ka li techno accepterer andre ;)

og 2 gode begynder programmer vil være (1)Reason www.propellerheads.se...
(2)Fruity Loops www.fruityloops.com...
de er desværre ik gratis :/
Avatar billede dennis20 Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:13 #45
Fruityloops rykker altså..
Avatar billede azar Nybegynder
18. oktober 2005 - 16:37 #46
Jeg laver selv Musik
Dance , Trance , hardstyle og happyhardcore men altså kun musik under genreren Techno

Programmer jeg bruger
Reason 2.5
sony acid
cool edit
cubase
pro Tools

dem jeg bruger for det meste men til samlede pris af de programmer er ca en sum på 200.000 kr