Avatar billede masteryeti Nybegynder
11. marts 2002 - 14:34 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

slette en række biblioteker

Jeg vil lave et lille script der kan slette en alle biblioter i en mappe, BORTSET fra nogle få, kendte.
Jeg ved at jeg kan slette dem alle med kommandoen :
"rd /s/q d:\billeder\*"
Og det har jeg så tænkt  mig at smide i en *.cmd - fil.
Problemet er jo nu netop at jeg ikke kender alle mapperne i d:\billeder\ - men kun ved at der er 2 jeg IKKE vil slette, nemlig "gode" og "sjove" - hvordan gør jeg det ???
MvH Lars
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
11. marts 2002 - 14:37 #1
kopier dem et andet sted hen (evt. move dem et andet sted hen). Slet dir, opret det igen og move tilbage igen.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
11. marts 2002 - 14:39 #2
mnaeh .. der er for meget i dem, havde ellers overvejet det :-/
Avatar billede jimse Nybegynder
11. marts 2002 - 14:40 #3
Du kan f.eks i starten af dit script kopiere de biblioteker du vil gemme over i et midlertidigt bibliotek og efter at have slettet alt andet kopiere dem tilbage
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
11. marts 2002 - 14:40 #4
en move kommando burde ikke koste noget (kommer an på os), hvis du bare move et andet sted på samme disk og partition.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
11. marts 2002 - 14:43 #5
Jeg bruger NT4
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
11. marts 2002 - 14:45 #6
så lav en manuel test, drag&drop med højre mus hen i et andet dir. Vælg move here i menu'en. Hvis det tager laaangtid så er det ikke godt, ellers er det bare at få lavet et script der kan gøre det.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
11. marts 2002 - 14:48 #7
men nogethelt andet noget er, at grunden til at de 2 biblioteker ikke skal slettes er, at der er nogle filer i dem der bliver benyttet over netværk, så de kan heller ikke flyttes :-/
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. marts 2002 - 04:58 #8
Du kan bare gemme de mapper og filer du ikke vil slette. Når du så har slettet, kan du vise dem igen.

Attrib +H mappenavn eller filnavn
Avatar billede masteryeti Nybegynder
12. marts 2002 - 09:01 #9
Hvis jeg blot markerer dem som hidden sletter "rd /s/q mappenavn" dem stadig. Hvis jeg kun skriver "rd /q mappenavn" sletter den ikke skrivebeskyttede mapper, til gengæld nægter den at slettet noget som helst anbdet, hvis bare et enkelt underbibliotek er skrivebeskyttet - hvilket modvirker min plan med at slettet alt bortset fra 2 kendte mapper.
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. september 2003 - 17:16 #10
Skal du aldrig have lukket spørgsmålet????
Avatar billede masteryeti Nybegynder
13. april 2004 - 14:45 #11
fik aldrig den funktion til at fungere, benytter du deepfreeze på alle maskiner.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
03. maj 2004 - 12:56 #12
fik det aldrig til at virke efter hensigten.