Avatar billede allanch Nybegynder
13. marts 2002 - 00:19 Der er 7 kommentarer

Forbindelse mellem win2k og win98

Jeg har et problem med mit netværk.
Jeg har 2 maskiner 1 med win2k og 1 med win98, men når jeg skal ind på min win98 maskine fra win2k er det langsomt, når jeg klikker på en mappe på min win98 fra win2k, går der ca. 30 sek før der sker noget.
Er der nogle der kan hjælpe mig.
PS. De har begge før kørt med win2k, og der var der ikke noget problem
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. marts 2002 - 00:37 #1
Brug de originale netkorts drivere, som fulgte med, da du købte kortet, eller hent en fra fabrikantens hjemmeside... Windows drivere er ikke altid de bedste.
Avatar billede snowball Novice
13. marts 2002 - 00:39 #2
Prøv at gøre som de foreslår på nedenstående side. Det har en stor effekt !

http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=269

Snowball
Avatar billede freako Nybegynder
13. marts 2002 - 00:40 #3
Det har noget med protocolerne at gøre, du skal sørge for at det har de samme 3 første nummer ip, for eksempel 192.168.1.xxx, det er nummeret ved xxx der skal ændres. Desuden skal begge computere have samme undernet maske: 255.255.255.0, det er den mest almindelige. Det hjælper også at have begge computere tilknyttet til samme arbejdsgruppe, det kunne foreksempel være, workgroup. Foruden alt dette skal de have installeret protocollerne :Klientprogram til Mircosoft-netværk, Fil- og udskriftsdeling til microsoft-netværk, internetprotokol(TCP/IP)

held og lykke med det, og jeg håber at det var svaret du søgte,
mvh Phil
Avatar billede hub Nybegynder
13. marts 2002 - 00:42 #4
When you try to view the shared folders on a Win98/ME computer from a Win2000 computer, there can be a delay for up to 30 seconds while Win2000 tries to determine if "scheduled tasks" are enabled on the other computer.  Microsoft admits this is a problem in Q245800.  However, you can fix this by deleting the following Registry entry on the Win2K machine:

Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
\RemoteComputer\NameSpace
SubKey: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Right-click the subkey (the one in curly brackets) and click delete.

You may wish to save this key before deleting it, and you should definitely back up the Registry before making edits.
Avatar billede hub Nybegynder
13. marts 2002 - 00:43 #5
Samme svar som snowball's --sorry
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
13. marts 2002 - 10:12 #6
Det er squ da kult snowball, hvis det passer, skal jeg helt sikkert prøve, når jeg kommer hjem, eller her på arbejdspladsen! :)))
Avatar billede hub Nybegynder
13. marts 2002 - 10:37 #7
Glæd dig-det virker 100%--har lavet det lille nummer mange gange :-))