Avatar billede admss Nybegynder
13. marts 2002 - 12:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Portal Server - Language

Hej!

Jeg er ved at sætte mig ind i Microsoft Portal Server, og er ved at kæmpe mig igennem systemet. Mit spørgsmål er følgende:

Hvor ændrer man "sproget" eller konverterer de engelske menupunkter, hjælpetekst til dansk. Jeg har læst et sted at

"...de indbyggede funktioner kunne oversættes til dansk ve at redigere nogle få VisualBasic ressourcefiler."

Hvor er det lige man finder dem?

mvh/admss
Avatar billede admss Nybegynder
13. marts 2002 - 12:46 #1
Microsoft SharePoint Portal Server!

mvh/admss
Avatar billede admss Nybegynder
26. august 2002 - 22:29 #2
Svar
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. marts 2003 - 10:22 #3
Hmm, måske lidt sent... men måske informationen stadig er nyttig ?

Først og fremmest, må jeg dog minde om at den slags "indgreb" i SPS, betyder at Microsoft fralægger sig alt support ansvar!

Menuer og andre tekster, ligger spredt i et utal af filer, eks.
.../recources/dbview.xml
Ditto/dbview.asp & dbview_ie.xsl
(Der er vist noget med at encoding også skal rettes til ISO-8859-1 for at danske tegn virker)

Dbutils.xml = Access Errors
dbcatalog.xml = MS webparts
dbcontent.xml = wp config
dbedit.xml = Settings
Layout.xml = mere settings
Wpedit.xml = WP config
GlobalizedStrings.xml = masser af SPS tekster...
GlobalizedString.vbs = Flere endnu (bl.a. søgning)...

Og der skal nok være flere...
Avatar billede admss Nybegynder
07. marts 2003 - 10:33 #4
Hej!

Tak alligevel ;-) Jeg er dog holdt op med at beskæftige mig med SPS, men jeg fik da oversat en del ting til dansk. Jeg kan ikke huske hvor meget, men det var mange filer og meget tekst. Jeg fandt aldrig helt ud af hvad det var den ikke kunne håndtere, da jeg stoppede med at arbejde med det for et stykke tid siden. Ærgerligt!!

mvh/admss