Avatar billede sfreak Nybegynder
13. marts 2002 - 21:55 Der er 26 kommentarer

spil

Jeg søger et spil som handler om at pløkke perkere ala' "gok en mulvarp" eller hvad man nu kalder de der spil.
Enenste krav er, at man kan komme på en highscore-liste, og at det handler om at pløkke perkere (lidt ligesom det spil der handlede om at pløkke bin Laden)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
13. marts 2002 - 21:57 #1
sfreak, undgå venligst at bruge den slags diskriminerende ord, så som "perkere" !! Ellers så ser din fremtid snart ud som en hvor du IKKE længere deltager på Eksperten.
Avatar billede dmcn Praktikant
13. marts 2002 - 21:57 #2
sfreak : Hvor svært er det at forstå? Hold dine racistiske holdninger væk fra eksperten, og ser jeg meget mere af det sprogbrug, så anmeldes du!
Avatar billede jackson23 Nybegynder
14. marts 2002 - 00:17 #3
Hvad er der racistisk i det? Hvis det er brugen af ordet "perker", ser jeg da intet forkert i det. Det bliver da først farligt, hvis vi gør det til et tabu ord. Er snart træt af jer 2 politimænd, der kan se det ulovlige i hvad som helst.
Avatar billede dmcn Praktikant
14. marts 2002 - 00:21 #4
jackson23 : Tjek det spørgsmål han oprettede tidligere i dag, hvor han skriver at han vil dræbe alle muslimer osv.
Ordet perker er i forvejen et tabu - jeg ved ikke med dig, men jeg får kriblen i nakken hver gang jeg hører det.
Derudover, så har jeg svært ved at se hvordan du vil forsvare et ord som perker - hvis det ikke er nedsættende ved jeg snart ikke hvad det er.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2002 - 00:25 #5
jackson23> et glimrende eksempel er jo at Mujaffa-spillet jo ikke måtte hedde noget indeholdende ordet "perker" da det var nedsættende om en gruppe mennesker af etnisk oprindelse, så......
Avatar billede jackson23 Nybegynder
14. marts 2002 - 00:38 #6
normality: at han før har været racistisk, skal vel ikke forfølge ham. Eftersom, der intet er galt i dette spørgsmål, synes du så ikke, som den voksne og modne person du er, at du skulle lade ham være?
ztyxx: eeehhh, "et glimrende eksempel"??? Nu er jeg ikke inde i sagen, men tror du ikke bare det var ledelsen i DR, der besluttede at pille det navn af plakaten. Der er intet som helst lovmæssigt til hinder for brugen af ordet perker.
I øvrigt var der ikke et program fra DR, der hed noget i retning af "Oplysning til Perkere om Samfundet"?
Avatar billede dmcn Praktikant
14. marts 2002 - 00:41 #7
jackson23 : Det er temmelig tydeligt, at dette spørgsmål er direkte afledt af hans spørgsmål tidligere i dag, så jo, i dag vil jeg lade det forfølge ham.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2002 - 00:42 #8
DR fik mange henvendelser da det hed Perkerspillet, derfor valgte de at ændre det, da så ikke risikerede sagsanlæg (så vidt jeg forstod sagen da det blev lavet om)
Avatar billede jackson23 Nybegynder
14. marts 2002 - 00:45 #9
ztyxx. men de har jo netop lavet en program serie, der hedder noget med "perker", hvordan vil du så forklare det?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2002 - 00:47 #10
mener ikke at jeg bør forklare, men er det ikke almindelig skik at kalde folk noget der ikke virker nedsættende??
Avatar billede jackson23 Nybegynder
14. marts 2002 - 00:51 #11
ztyxx, så nu bevæger du dig væk fra din analogi om at perker, er er fy-ord, da du kan se at den ikke holder. "mener ikke at jeg bør forklare", øh jo tak, vil du ikke?
Han kalder jo ingen folk noget, han spørger bare efter et spil?
Avatar billede jonas- Nybegynder
14. marts 2002 - 00:53 #12
sfreak: Du synes ikke om indvandrere. Okay - Men hvad nu hvis vi på eksperten ikke synes om folk som dig?! Skulle vi så også lave spil der galdt om at pløkke sfreaks?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2002 - 00:57 #13
jeg mener at det ikke er op til mig at forklare hvorfor DR laver en serie hvori ordet perker indgår, det kan jeg ikke af den simple grund, at jeg ikke kender til deres programstrategier og hvad det ellers hedder, men jeg vil til stadighed hævde at perker er et nedsættende ord om folk der er af anden etnisk herkomst, særligt dem der er lidt mørkere i deres hudfarve, og det kan der ikke ændres ved
Avatar billede jackson23 Nybegynder
14. marts 2002 - 01:20 #14
ztyxx, godt så, jamen det er jo noget helt andet. At du, eller andre, MENER noget, gør det jo ikke til lov her på E.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2002 - 01:39 #15
jackson23> er vi ikke ude i mundhuggeri nu, eller er det dig så magtpåliggende at få ret?
lov eller ej på eksperten, så skal der bruges et sprog eksperten.dk kan stå inde for, og jeg kan ikke se hvordan netop det ord skulle passe ind på eksperten.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 10:12 #16
Jeg tør godt tage skridtet og slette brugeren.

Jackson.

1. Perkerspillet fik ændret navn aff frygt for ballade
2. "Oplysning til Perkere om Samfundet"? Var lavet af folk med anden etnisk baggrund og må derfor ses som selverkendelse.
3 Begge ovenstående arbejder ud fra en humoristisk indgangsvinkel - Det er jo ikke ligefrem tilfældet her.

sfreak slettes.

/Nikolaj
Avatar billede hells_bells Nybegynder
14. marts 2002 - 16:34 #17
Er du ene om at bestemme det nikolajdu ????
Du lyder som om du er medlem af enhedslisten...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 16:43 #18
hells bells - Drop nu provokationerne. Der skal være plads til alle, men ingen gider at høre på bavl.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
14. marts 2002 - 16:47 #19
Ingen er det dig du mener ?? Dette sted ender med at være en tro kopi at det gamle USSR
Avatar billede jackson23 Nybegynder
14. marts 2002 - 19:23 #20
nikolaj, synes, uden at forsvare nogle, også at du er gået over stregen for alm god opførsel.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 19:27 #21
sfreak spørgsmål gør eksperten til et forum for håbløse og fordummende diskussioner. At Hells_bells så er så tåbelig at køre med på vognen er kun sørgeligt.

/Nikolaj
Avatar billede jackson23 Nybegynder
14. marts 2002 - 19:35 #22
nikolaj, siden du åbenbart er admin herinde, eller er jeg helt galt på den, kunne du så ikke være rar at fortælle mig, hvad jeg må debatere i kategorien "Fri Debat", således at jeg ikke kommer til at oprette en "håbløs eller fordummende" diskussion. Eller en¨sådan vejledning findes måske et sted??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 19:49 #23
Der er kun ganske få regler i kategorien Fri Debat - Regler der i virkeligheden er gældende overalt på Eksperten. Hvad kan jeg sige... Tænk dig om - Fri Debat betyder ikke at man kan tilsidesætte alm. god opførsel. At opfordre til vold eller andre person angreb det er altså ikke noget der hører hjemme lige gyldigt hvor det finder sted.

I det her spørgsmål deltager udover mig faktisk 3 andre co-admins. Jeg var bare den der tog skridtet til en deaktivering af brugerne.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 21:22 #24
Jackson - Her er et godt eksempel på at man rent faktisk godt kan oprette spørgsmål vedrørende ting som ikke alle bryder sig om og alligvel få et helt igennem sober debat ud af det.

http://www.eksperten.dk/spm/185223

/Nikolaj
Avatar billede jonas- Nybegynder
14. marts 2002 - 22:26 #25
nikolajdu: Jeg synes nu også du er gået over stregen. Jeg fulgte begge indlæg om indvandrerer som sfreak oprettede. Jeg var meget imod hans måde at kommentere indvandrere på, men ligefrem at slette ham?
Jeg er bange for at i, coadmins, bliver "magtsyge" (hvis man kan bruge det ord) - og sletter spørgsmål og brugere der måske har den mindste tendens til ikke at være lovligt her på eksperten.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 22:35 #26
Jonas - Jeg ved vi er meget opmærksomme på problemet med magtsyge - Det må ikke findes.

I forhold til de pågældende spørgsmål vil jeg sige.

1. At jeg er 100% på at jeg har admins opbakning i de her sager.
2. Vores opgave er netop at tage over der hvor admins ikke har tid.
3. Ang. lovlighed, så kan man i teorien politianmelde folk for trusler sendt over nettet. Der findes rent faktisk folk her som kunne føle sig truet eller stødt (injurier).

Nå det så er sagt, så vil nogle folk nok føle det som om vi er hårdere end kotumens ellers har været - Jeg tror i tager fejl. Vi er bare langt mere nærværende og derfor kommer det til at se ud som om vi har taget livet af 4000 spørgsmål og 550 brugere.

/Nikolaj