Avatar billede elmanden Nybegynder
14. marts 2002 - 13:12 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Side smitter af

Jeg har en Canon S500, og når jeg har udskrevet en side smitter den af i lang tid. Hvor normalt er det?

Hilsen
Elmanden
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
14. marts 2002 - 13:14 #1
Hvor lang tid går der? Jeg har selv en BJC6100, den tager også sin om at blive tør...ca. 30 sek. Det kan måske have noget med papiret at gøre ;)

/ET
Avatar billede elmanden Nybegynder
14. marts 2002 - 13:15 #2
Mindst 30 minutter!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. marts 2002 - 13:17 #3
Hvad slags papir kører du igennem
Photopapir high glossy eller hvad
Avatar billede elmanden Nybegynder
14. marts 2002 - 13:18 #4
allan => Du er ny var?  Velkommen til  :-)
Avatar billede elmanden Nybegynder
14. marts 2002 - 13:19 #5
Alm papir!
Avatar billede elmanden Nybegynder
14. marts 2002 - 13:21 #6
Sætter lige point op
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
14. marts 2002 - 14:06 #7
Ja jeg er lige startet, min mor skulle bruge noget hjælp så jeg blev anbefalet dette site, det er jo pænt sjovt at hjælpe andre.

Jeg bruger OptiCopy - Copy 80g/kvadratmeter. 80 er nok tungere end det du bruger, så det kan være det suger blækken hurtigere, hvilket nok også gør printet med uskarpt! Jeg har lige købt noget i Silvan på tilbud (27kr for 500stk.)!
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
14. marts 2002 - 14:07 #8
UPS! med = mere
Avatar billede elmanden Nybegynder
14. marts 2002 - 14:09 #9
Silvan Hmm det må jeg lige se på
Det er 'støv' der ligger på papiret som om det ikke kan suge det hele
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
14. marts 2002 - 16:38 #10
Jeg har læst et par tests af S500. De er alle ellevilde, og der er tilsyneladende ikke nogle negative ting at finde om printeren. Måske bør kontakte din forhandler og hører hvad han/hun mener.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2002 - 21:29 #11
måske lukker den for meget blæk ud
Avatar billede elmanden Nybegynder
15. marts 2002 - 08:44 #12
Allan=>  ØV mit papir hedder copy paper 80g/kvadratmeter.

Prøver at kontakte canon og vender til bage her!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. marts 2002 - 08:53 #13
Har du selv genfyldt patronerne eller er de originale (undskyld, hvis det er irrelevant)
Avatar billede elmanden Nybegynder
15. marts 2002 - 11:40 #14
Nordicwolf=> Printeren er 4 uger gammel det er de orginale patronerne
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
18. marts 2002 - 23:40 #15
...jeg tror du bliver nødt til at snakke med forhandleren. Hvis der er noget galt med printeren burde det ikke være noget problem at få en ny!
Avatar billede elmanden Nybegynder
12. april 2002 - 10:28 #16
Nu har jeg snakket med Canon og forhandleren, det endte med jeg skulle sende printeren til service, men nu sværter printet næsten ikke mere så jeg retter spg til..
Hvor meget må en side smitte af?

Undskyld der gik så lang tid
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 10:30 #17
Jeg har været reperatør hos Canon Danmark i en periode, og jeg har aldrig oplevet at en blækprinter er en halv time om at tørre. Jeg vil sige 2 minutter er max.
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 10:31 #18
-Men det kommer selvfølgelig an på papir og blækkens alder og kvalitet.
Det skal lige siges at jeg altså reparerede laser-printere :)
Avatar billede elmanden Nybegynder
12. april 2002 - 10:36 #19
Der går ca. 3-4min nu og man bliver ikke smurt ind i blæk mere, kun en lille smule sort sværte.
Jeg har godt nok taget papir fra en ny pakke men det er samme mærke og type.
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 10:41 #20
Okay. Det kommer selvfølgelig også an på hvor meget du "gnider". Når jeg siger 2 minutter så mener jeg at efter to minutter bør den ikke smitte af ved let berøring. Det er klart at hvis du står og spiller af på papiret så er den "våd" lidt længere :-)
Avatar billede elmanden Nybegynder
15. april 2002 - 10:38 #21
Lidt til dig lidt til mig osv.
Avatar billede elmanden Nybegynder
15. april 2002 - 10:40 #22
Takker.
Vender tilbage hvis der sker noget ny.t