Avatar billede gubi Nybegynder
15. marts 2002 - 12:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fat32

Hejsa!! Jeg har lige skulle installere Windows XP på en ny maskine, men hvorfor kan vi ikke vælge FAT32??

Når vi vil oprette en partition kan vi kun tage NTFS og NTFS ( hurtig)
Avatar billede ducks Nybegynder
15. marts 2002 - 12:39 #1
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 12:44 #2
ducks >> kalder du det et svar...?!
Avatar billede nogetfx Nybegynder
15. marts 2002 - 12:46 #3
Er det Home eller pro udgaven i har..?
Avatar billede gubi Nybegynder
15. marts 2002 - 12:48 #4
Pro
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. marts 2002 - 12:54 #5
Prøv at vælge at slette en partitionn når du har muligheden for det. Så når den er slettet og prøvet at installere kan du vælge den tomme plads under navnet new raw. Vælg den og vælg så Fat 32

Hvis det ikke virker så lav en Fat32 partition med Fdisk og vælg så bare at lade partitionen være
Avatar billede karlslund Nybegynder
15. marts 2002 - 12:56 #6
Hvis det er fordi du vil dual-boote med Windows 9x/ME, så kan jeg forstå dit ønske om det.

Hvis det bare er fordi du er konservativ, så overvej NTFS. Det er en hel del mere robust overfor nedbrud.
Avatar billede tommy_f Nybegynder
15. marts 2002 - 12:58 #7
men tilgengæld kan NTFS også være langsommere
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 13:00 #8
og vil man ha fat32 tilbage, efter at have brugt ntfs, så er der kun f-disk som løsning :0(
(ud over Partition Magic, i know - det koster jo en halv rumraket)
Avatar billede gubi Nybegynder
15. marts 2002 - 13:04 #9
Det er en helt ny maskine!!! Jeg har prøvet at oprette en partition med Fdisk, men det er stadig NTFS!!
Avatar billede karlslund Nybegynder
15. marts 2002 - 13:09 #10
NTFS, NTFS, NTFS ...

Hvornår er NTFS langsommere på en helt ny maskine?
Avatar billede gubi Nybegynder
20. januar 2003 - 07:32 #11
Yes